Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@16:24:21 GMT

عوارض لمینت دندان رابشناسید

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۱۳۳۶

عوارض لمینت دندان رابشناسید

رکنا: لمینت دندان برای زیبا نشان دادن لبخند و دندان ها استفاده می شود اگر دندان های بد رنگ و بد فرم با فاصله دارید لمینت به شما پیشنهاد می شود.

نکات مهمی که باید قبل از لمینت دندان بدانید

یکی از مولفه های چهره زیبا یک لبخند دلنشین و زیباست اما برخی از افراد به علت دندان های بد شکل و ناموزون از نعمت لبخند زیبا محرومند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما معجزه ای به نام لمینت دندان می تواند زیبایی را به چهره و لبخند شما بازگرداند.

انواع لمینت دندان و تفاوت آن ها

لمینت دندان از نظر جنس و ساخت متفاوت است و به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می شود.

لمینت کامپوزیتی : این نوع لمینت ارزان تر و ثبات رنگ کمتری نسبت به نوع دیگر دارد اما مزیت آن نسبت به نوع دیگر این است که در آن دندان تراش کمتری می یابد.

لمینت سرامیکی : این نوع لمینت نسبت به نوع دیگر با دوام تر و مقاومتر است و ثبات رنگ بیشتری دارد و دارای ظاهر زیباتری هستند.

ونیرها نیز دو گونه اند ونیر کامپوزیتی در مطب به طور مستقیم ساخته می شوند و ونیر سرامیکی در لابراتوارساخته می شوند و جنس آنها سرامیکی است.

چه کسانی نباید دندان هایشان را لمینت کنند؟

لمینت روشی در دندانپزشکی زیبایی است که موجب اصلاح رنگ دندان ها و پرشدن فاصله آنها می شود بنابراین افرادی که دندان های سالم دارند نباید دندان های خود را لمینت کنند زیرا در هر بار لمینت دندان، لایه فوق العاده نازکی از آن تراشیده می شود.

اگر همین روال ادامه پیدا کند و هر بار مقداری از دندان تراشیده شود، عمر دندان کوتاه شده و در دراز مدت و در اثر آسیب های ایجاد شده ممکن است دندان به پر کردن، عصب کشی و یا حتی کشیدن احتیاج داشته باشد.

برخی از افراد جوان که سنی بین 17 تا 30 سال دارند به علت زیبایی و سفید شدن دندان ها اقدام به گذاشتن لمینت می کنند اما عمر این لمینت ها دائمی نیست وفرد پس از مدتی دوباره باید دندان هایش را لمینت کند.

لمینت دندان به چه افرادی پیشنهاد نمی شود؟

کسانی که به لمینت کردن دندانهایشان علاقمند هستند نباید تا زمانی که مشکلی برای دندانشان به وجود بیاید، دندان هایشان را لمینت کنند زیرا اگردندان پزشک متبحر نباشد و لمینت را به درستی انجام ندهد، عصب دندانها از بین می رود و دندانها نسبت به سرما و گرما حساس می شوند .

اگر دندان فردی در اثر انجام لمینت دچار آسیب دیدگی شود، او می تواند به معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه کند تا به شکایتش، رسیدگی گردد.

کسانی که عادت دارند دندان قروچه کنند و یا زیاد ترشی یا مواد اسیدی می خورند و کسانی که بیماری های مفصلی دارند و مهم تر از همه کسانی که بهداشت دهان را رعایت نمی کنند، نباید از این روش ها استفاده کنندزیرا لمینت مستلزم استفاده منظم از نخ دندان و مسواک است.

کسانی که سایش مینای دندان شدیدی دارند و بافت مینای دندان آنها کافی نیست. این افراد باید به جای لمینت کردن دندان از انواع روکش دندان استفاده کنند.

افراد مناسب برای لیمنت دندان

افرادی مناسب برای لمینت دندان هستند که دندان های دو رنگ دارند و یا دندانهایشان کج است و طول آن کوتاه می باشد و یا قسمتی از دندانهایشان ساییده شده و هم ردیف یکدیگر نیستند .

مزایای لمینت کردن دندان ها

بدون نیاز به بی حسی

انجام درمان تنها در 2 جلسه

زیبایی چشمگیر و طبیعی

عدم رنگ پذیری

مقاومت بسیار بالا

زیبایی دندان ها

لمینت دندان چه خوبی هایی دارد؟

معایب و عوارض لمینت کردن دندان ها

بعد از چسباندن لمینت بر روی دندان رنگ و شکل آن قابل تغییر نیست

هزینه نسبتا گرانی دارد

در صورت شکستن باید تعویض شود

اگر کمی تراش زیادتر از حد باشد لمینت ممکن است زودتر بیفتد

کاربردی در دندان ها با پوسیدگی وسیع و یا پر کردگی های قدیمی ندارد

بلیچینگ دندان

چرا لمینت دندان انجام ندهیم؟

هزینه لمینت دندان

معمولا شش دندان جلو لمینت می شوند و قیمت لمینت دندان این روزها بسیار بستگی به مواد اولیه آن دارد و اینکه با چه کیفیتی این مواد ارائه می شود اما انجام لمینت دندان بین 400 هزار تا یک و نیم میلیون تومان هزینه در پی دارد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اعتراف به ازدواج سفید فاطمه حقیقت جو نماینده مجلس پس از کشف حجاب + فیلم پدرم وقتی من، همسرم و نامادریم را در آن وضیعت دید شوکه شد تعقیب و گریز مرگبار پلیس مشهد با متهم فراری / آیا این مامور دادگاهی می شود؟ تجاوز وکیل جوان به دختر 19 ساله در آسانسور+فیلم و عکس قتل ناموسی فرح و معشوقه اش در تخت خواب/ او شوهر داشت دختر 23 ساله مشهدی: برای اینکه بتوانم زنده بمانم مجبور بودم به هر ذلتی تن بدهم زنی برای پیدا کردن قاتل دخترش جایزه میلیاردی تعیین کرد+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا بلایی که کامیار و روزبه بر سر خانم مدیر 30 ساله آوردند / ناگفته های تلخ یک عروس زن صبور در ولنجک خون به پا کرد / گفتگو با مریم را ببینید و بخوانید + فیلم و عکس ناگفته های جدال تکاوران دریایی ایران با آتش‌ سانچی / آب دریا در کنار کشتی می جوشید ! + عکس ضرب و شتم و دستگیری عامل ربودن زن جوان توسط مربی رزمی+ عکس مهرداد یک گانگستر به تمام معنا بودم و من همسر سوم او شدم دختران دبیرستانی مشهد از این 3 پسر وحشت داشتند / وقتی قرعه شیطانی به دختر 15 ساله افتاد + عکس زن تهرانی به خاطر هزینه درمانش دست به کار کثیفی زد !

منبع: رکنا

کلیدواژه: زیبایی پزشک پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی لبخند دندانپزشکی سفید دندان عکس فیلم مرد دستگیر قتل زن جوان دختر تهران دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان خواستار وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان شد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری ۸ اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: حل مشکل معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری جدی در چارچوب قانون دارد.
وی ادامه داد: ورود دستگاه قضایی استان به مسائلی که نیاز مردم را رفع می‌کند جنبه عمومی داشته و این ورود در جهت تقویت زیر ساخت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.
 رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اهمیت محیط‌زیست و لزوم حراست و صیانت از حقوق مردم در این بخش تاکید کرد: از جمله تاکیدات ریاست قوه قضائیه « پیگیری عوارض آلایندگی » است و دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید وفق مقررات، عوارض آلایندگی را پرداخت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری خاطرنشان کرد: این عوارض باید در راستای ارتقاء امور زیست‌محیطی استان سمنان صرف شود.
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان در موضوعات محیط زیستی همچنان ادامه دارد، افزود: حوزه حقوق عامه، بستر وسیعی برای پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم است.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم‌افزایی و همراهی تمامی مسئولان استانی اهتمام به اجرای قانون صورت پذیرد. 
بهرامعلی ظاهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز گفت: ورود دستگاه قضایی استان سمنان در موضوعات محیط زیستی موجبات توفیقات بیشتر این سازمان در مسیر پیگیری قانونی تکالیف این سازمان را فراهم آورده است. 
وی عنوان کرد: وصول معوقات و عوارض آلایندگی وفق مقررات پیگیری و نتایج حاصله گزارش خواهد شد.
انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • فیلم/ چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟
  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود