Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مسعود حسن‌نژاد  با اشاره به اهمیت برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه جهت کاهش تاثیر بلایای طبیعی و به خصوص زلزله برگزار می‌شود.

حسن‌نژاد افزود: در این نمایشگاه آخرین تجهیزات و دستگاههای مدرن خریداری و آماده سازی شده طی سال‌های متمادی توسط مناطق مختلف شهرداری تبریز که برای مواقع بحران و ضروری نگهداری می‌شوند، به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: موضوع آموزش از رویکردهای مهم ما در این نمایشگاه است که در قالب آموزش موارد ضروری در هنگام بلایای طبیعی و به ویژه زلزله، برای تمامی شهروندان در رده‌های سنی مختلف برگزار می شود.

مدیر بحران شهرداری تبریز با بیان اهتمام شهرداری و شورای شهر تبریز جهت آمادگی برای هر گونه بلایای طبیعی، اظهار داشت: تلاش ما برای فراهم آوردن شرایطی ایمن در مواقع ضروری است.

حسن نژاد با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع و مختلف در حوزه مدیریت بحران در این نمایشگاه، تاکید کرد: برگزاری کلاس های آموزشی و مسابقات نقاشی، توزیع کتب و ابزارآلات آموزشی و نمایش فیلم و انیمیشن در حوزه مدیریت بحران بخشی از برنامه های این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه بازدید از این نمایشگاه برای تمامی شهروندان آزاد و رایگان است، گفت: علاقمندان می توانند از 15 تا 18 دی ماه جاری ساعت 10 تا 16 در محل فرهنگسرای الغدیر از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی زلزله شهرداری مدیریت بحران نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۲۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمرین تخلیه اضطراری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری تمرین میدانی آمادگی مقابله با حوادث احتمالی و تخلیه اضطراری از سوی ستاد مدیریت بحران ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در محل مصلی امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش ایسنا، صمیم مرادی روزبهانی با بیان اینکه آسیب پذیری مراکز پرجمعیت و مخصوصاً تجمعات و نقاط پرتردد احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد، گفت: هدف اصلی این تمرین ارتقاء سطح آمادگی دستگاه‌های امدادی در فاز پاسخ به حوادث احتمالی است. در این تمرین عملیات اطفا حریق ، نجات و انتقال مصدومین و همچنین تخلیه اضطراری جمعیت از ارتفاع با خودرو نردبان هیدرولیکی 32 متری و با تحویل مصدومین به عوامل اورژانس و انتقال به مراکز درمانی تمرین شد.

وی ادامه داد:‌در ادامه تیم عملیاتی آتش‌نشانی با برپایی فن فشار مثبت اقدام به خارج کردن دود از محل حریق کرده و پس از ایمن‌سازی کامل محل، به کار خود خاتمه دادند.

روزبهانی گفت: این تمرین با توجه به مراحل پایانی عملیات غرفه چینی و آماده‌سازی فضاهای نمایشگاهی، قبل از شروع به کار نمایشگاه و به منظور ارزیابی میزان توانمندی در امدادرسانی به مصدومین فرضی و نحوه تخلیه اضطراری در محل‌های تعیین شده در مجموعه مصلی تهران و همچنین ارزیابی و پایش کارکرد تجهیزات تیم‌های عملیاتی در مواجهه با حوادث احتمالی برگزار شد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: در این تمرین نمایندگان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، پلیس، اورژانس تهران، ستاد اجرایی نمایشگاه (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، مجموعه مصلی امام خمینی (ره)،اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۷،ستادهای مدیریت بحران مناطق معین (3، 6 و 12)، گروه ‌های داوطلب مردمی دوام و نیروهای HSE شهرداری منطقه 7 حضور داشتند.

به گفته وی پس از اعلام پایان تمرین، دومین جلسه کمیته ایمنی و سلامت در محل ستاد اجرایی مصلی امام خمینی (ره) در خصوص بررسی نحوه برگزاری، نقاط قوت و ضعف تمرین برگزار و ضمن پیگیری مصوبات اولین جلسه کمیته، نسبت به جمعبندی نظرات، پیشنهادات و ملاحظات فنی اعضا در خصوص ایمنی نمایشگاه اقدام شد. همچنین از محل ستاد مدیریت بحران ویژه سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران
  • دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • چری در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ با رویکرد «اکوسیستم متنوع»
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی