Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@11:13:46 GMT

حفظ سلامت و جوانی پوست چرب با تکنیک های جدید

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۲۱۸۹

حفظ سلامت و جوانی پوست چرب با تکنیک های جدید

رکنا: حفظ سلامت و جوانی پوست چرب با این راهکارها موثرترین روش است.

پوست چرب صورت با منافذ باز مستعد جوش و اکنه بیشتری نسبت به پوست های خشک هستند. برای حفظ زیبایی و جلوگیری از پیری این نوع پوست ها باید بدانید که با پوست چرب چه کنیم و چه نکنیم.

راههای حفظ سلامت پوست چرب

اگر تا به حال حوله را پس از خشک کردن صورت لکه دار کردید، در عکس هایی که با فلش گرفته می شود نقاط براق روی پیشانی و بینی خود دیده اید، و یا در همه ی کیف های خود پودر صورت ذخیره کرده اید، پوستتان چرب است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امی گربر، متخصص پوست در بوستون می گوید:چه شامل کل صورت شود چه فقط ناحیه T ( پیشانی، بینی و چانه ) را در بر بگیرد، پوست چرب در تمام سنین بسیار شایع است. اگر پوست شما نیز چرب است مواردی وجود دارد که هرگز نباید انجامشان دهید، تا پوستتان به جای براق و صیقلی بودن درخشان و مرطوب بماند.

از تونرهای ساده استفاده کنید

تونرها برای کسانی که پوست چرب دارند وسوسه انگیزند، اما ممکن است مشکلتان را بدتر کنند. تونر ها پوست را خشک می کنند، پس پوست تلاش می کند این خشکی را جبران کند و پوست بیش از قبل چرب می شود. پوست ما طوری طراحی شده است که مرطوب بماند، این یعنی زیادی خشک کردن آن باعث می شود غدد دو برابر کار کنند. توصیه می شود از محصولاتی استفاده کنید که حاوی عنبر سائل ( و یا خورده آن ) هستند، نمی دانیم چرا ولی این محصول پوست را مانند دیگر محصولات حاوی الکل خشک نمی کند.

مرطوب کردن اشتباه

برخی مواد می توانند به پوست چربی اضافه کنند که مورد نیاز پوست نیست، و باعث بسته شدن منافذ و ایجاد جوش می شوند. نیلام واشی، متخصص پوست و مدیر پژوهش های لوازم آرایشی و بهداشتی و لیزر در دانشگاه بوستون می گوید:من بیمارانی را دیده ام که به خاطر وازلین و محصولاتی که حاوی مواد تشکیل دهنده طبیعی از جمله روغن نارگیل، کره کاکائو و حتی روغن های گیاهی منافذ پوستشان بسته شده. از مرطوب کننده های بدون روغن، که اکثرا حاوی گلیسیرین، و دیگر ترکیبات مرطوب کننده ای هستند که آب پوست را می کشد استفاده نکنید. از کرم های ضخیم، پماد، ژل و سرم های چرب نیز استفاده نکنید.

استفاده از آرایش ضخیم

استفاده از یک لایه ی پنکک روی پوست و درست نشستن آن در پایان روز می تواند باعث شود منافذ پوست بسته شوند. وقتی لوازم آرایشی می خرید، دقت کنید که بدون روغن باشد، و همچنین روی بسته به دنبال نیاسینامید، مشتق ویتامین B که نشان داده است می تواند روغن جذب کند، باشید. اگر می دانید قبل از خواب تنبلی تان می آید که صورت را بشویید، از پد های تمیز کننده استفاده کنید.

اسکراب پوست

منطقی به نظر می آید، پوستم را اسکراب می کنم، از چربی ها خلاص می شوم، درست است؟ اشتباه است! از اسکراب های شدید پرهیز کنید، چون درست مانند تونرها می توانند پوست را تحریک کنند که چربی بیشتری تولید کند. به جای این کار هفته ای یک یا دو مرتبه لایه برداری با اسید سالیسیلیک را امتحان کنید. اسید سالیسیلیک به منافذ رسوخ می کند و رغن و کثیفی ها را حل می کند. می توانید از ماسک هایی که حاوی اسید سالیسیلیک هستند نیز استفاده کنید تا چربی را حل کنند.

نشستن صورت بعد از ورزش

عرقی که در طول ورزش می ریزید باعث مسدود شدن منافذ پوستتان نمی شود، بلکه آن چیزی که عرق به همراه خود جا به جا می کند باعثش است. بعد از ورزش، گرد و غبار و دوده روی پوست می نشیند، و عرق می تواند این مواد را به درون منافذ پوست ببرد. بسیار مهم است که بعد از ورزش صورت خود را بشویید، می توانید این کثیفی ها را با اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، و یا بنزول پاک کننده حاوی پراکسید بیرون بکشید.

بیش از حد شستن صورت

شستن صورت باعث می شود حس کنیم پوست سفت تر، نرم تر و صاف و شاداب شده است – اما به انجام این کار معتاد نشوید. پوست به روغن های طبیعی خود احتیاج دارد، و بیش از حد شستن صورت غدد را از این روغن محروم می کند و آنها را به حالت تلاش برای زنده ماندن می فرستد. غدد با تولید زیاد روغن سعی می کنند جبران کنند و با بستن منافذ پوست به صورت آسیب می رسانند. متخصصان پوست توصیه می کنند تنها دوبار در روز پوست خود را بشویید، یک مرتبه صبح، و یک مرتبه هم شب. تنها در مواقعی که ورزش کردید و زیاد عرق ریختید شستشوی سوم را اضافه کنید. اگر شوینده های معمولی چربی پوست را کم نکردند، می توانید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی سالیسیلیک اسید، اسید گلیکولیک، یا بنزوئیل پراکساید هستند. این محصولات را دوبار در روز یکبار صبح و یک بار شب استفاده کنید.

استفاده ناامیدانه از چندین محصول به یکباره

به جای اینکه کرم های ترمیم کننده چربی پوست را یکی پس از دیگری به پوست خود بزنید، یک درست آن را استفاده کنید. متخصصان پوست توصیه می کنند از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای کنترل چربی پوست استفاده کنید. اسید سالیسیلیک چربی دوست است، یعنی میل به چربی ها دارد. از این رو می تواند وارد منافذی از پوست شود که حاوی چربی است، و کمک کند آن چربی از بین برود. اگر مواردی که در خانه استفاده می کنید نتوانست کمکتان کند با یک متخصص پوست مشورت کنید. یک لایه بردار اسید سالیسیلیک را امتحان کنید و یا می توانید بخواهید برایتان اسپیرونولاکتون تجویز کنند که می تواند تولید چربی را تا 40 درصد کاهش دهد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اعتراف به ازدواج سفید فاطمه حقیقت جو نماینده مجلس پس از کشف حجاب + فیلم فیلم لحظه کتک خوردن ساشا سبحانی آقازاده حاشیه ساز در اروپا ! پدرم وقتی من، همسرم و نامادریم را در آن وضیعت دید شوکه شد قتل ناموسی فرح و معشوقه اش در تخت خواب/ او شوهر داشت دختر 23 ساله مشهدی: برای اینکه بتوانم زنده بمانم مجبور بودم به هر ذلتی تن بدهم زنی برای پیدا کردن قاتل دخترش جایزه میلیاردی تعیین کرد+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا بلایی که کامیار و روزبه بر سر خانم مدیر 30 ساله آوردند / ناگفته های تلخ یک عروس زن صبور در ولنجک خون به پا کرد / گفتگو با مریم را ببینید و بخوانید + فیلم و عکس تجاوز و بی آبرویی زن یک کشیش توسط 4 مرد نقابدار! گفتگوی تکاندهنده با 2 قاتل تهرانی که همخانه بودند ! + عکس دختران دبیرستانی مشهد از این 3 پسر وحشت داشتند / وقتی قرعه شیطانی به دختر 15 ساله افتاد + عکس خانم دکتر آزاده سجادیه و شوهر پزشکش به 30 سال زندان محکوم شدند / مافیای جراحی زیبایی در اصفهان لو رفت تازه داماد تهرانی را در اتاق حجله دفن کردند ! / رازی که یک زن به پلیس لو داد واکنش مجری زن شبکه خبر به تپق جنجالی‌اش + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: زیبایی ورزش معتاد پوست سلامت گرد و غبار متخصصان کل عکس فیلم مرد دستگیر قتل زن جوان دختر تهران دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد و کارشناسان علوم آزمایشگاهی را دیده‌بانان حوزه سلامت دانست.

دکترعلی اصغر خیرخواه امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در آیین گرامیداشت روز ماما و علوم آزمایشگاهی گفت: ارائه خدمات سلامت با همکاری واحدهای مختلف محقق می‌شود و در این جهت تلاش مجموعه بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست و گرامیداشت این روز بهانه‌ای برای تجلیل و ستایش از زحمات ماماها و کادر علوم آزمایشگاهی است.

 وی افزود: این نخستین جلسه رسمی تقدیر و تشکر از  کادر حوزه علوم آزمایشگاهی بعد از کرونا است و شاید خدمات این حوزه کمتر دیده شود ولی نقش بسیار موثر و اساسی در حوزه سلامت و درمان بیماران دارند که می‌توان گفت دیده‌بانان حوزه سلامت هستند.

خیرخواه در ادامه با اشاره به اهمیت نقش ماماها در حوزه سلامت اظهار کرد: ماماها نقش کلیدی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند و با کمک‌هایی که به مادران و زنان باردار کردند، سلامت جامعه را ارتقا بخشیدند و دغدغه‌های آنها در این زمینه داشتند، جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث جوانی جمعیت جنوب کرمان افزود: در این راستا افزایش تخت‌های NICU مراکز درمانی را داریم و شاهد راه‌اندازی یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تحقق مطالبات در روزهای آینده گفت: مجموعه دانشگاه در تمام معاونت‌ها تلاش صادقانه‌ای در ارتقا و توسعه خدمات سلامت دارند که جای خرسندی است.

به گزارش ایسنا، در این آیین از ماماهای نمونه کشوری و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کارشناسان نمونه علوم آزمایشگاهی دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • کرم معجزه
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند