Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:10:11 GMT

مطالبه‌گری و حضور والدین در مدارس مناسب نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۲۳۸۱

مطالبه‌گری و حضور والدین در مدارس مناسب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، کریم علی‌حسنی صبح دوشنبه در دیدار رئیس و شورای معاونین آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: مدرسه مهم ترین پایگاه در هر شهر و روستا است که ضرورت دارد همه اقشار بویژه خیرین از این مراکز تعلیم و تربیت حمایت کنند.

فرماندار شهرستان دیر با تأکید بر توجه به زیرساخت های آموزشی و پرورشی افزود: از داشته ها استفاده مناسب کنیم و بکوشیم با کاهش هزینه ها، آزمون هایی در مدارس برگزار شود و برای تشویق دانش آموزان از صنایع دستی بومی بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدمت در آموزش و پرورش لذت بخش است، اضافه کرد: زمانی که از فرصت ها فاصله می گیریم قدر آن را می دانیم زیرا بهترین و معصوم ترین افراد را در اختیار داریم و باید از فعالیت در بین دانش آموزان لذت ببریم.

علی حسنی ابراز داشت: مشکلات معیشتی و تنگناهایی وجود دارد اما از فرصت ها استفاده مناسبی نمی شود زیرا زمان هایی در تابستان و ایام هفته وجود دارد که باید با نوآوری در تدریس و ارائه ایده های نو دانش آموزان را برای حضور هدفمند در کلاس ترغیب کنیم.

فرماندار شهرستان دیر گفت: مطالبه گری و حضور والدین در مدارس مناسب نیست که باید رنگ و بوی متفاوتی به کلاس ها ببخشیم و با تحول در آموزش و هوشمند سازی کلاس ها روند توسعه را سرعت ببخشیم که برای هوشمندسازی کلاس های مدارس در منطقه بردخون مشارکت می کنیم.

وی با بیان اینکه دهیاری ها به دو مقوله آموزش و بهداشت توجه کنند، تصریح کرد: مردم و مسئولان همت خود را برای حمایت از تعلیم و تربیت به کار گیرند و خیرین می توانند در این زمینه بهترین نقش را بر عهده گیرند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیر افزود: با تشکیل مجمع خیرین از فرصت ها استفاده کنیم و با فرهنگ سازی جایگاه آنان را در جامعه معرفی کنیم که نشست خیرین و معتمدین با حضور دهیاران و مسئولان گزینه مناسبی است زیرا خیرین مدرسه یار بازوی توانمندی برای آموزش و پرورش هستند تا برای جذب کمک ها اقدام کنند.

فرماندار شهرستان دیر حضور در مدارس را روحیه بخش دانست و گفت: مجموعه آموزش و پرورش را افرادی پاک، باانگیزه، فعال و پیگیر می دانیم و بر این باوریم سرمایه های ارزشمندی در اختیار داریم و بهترین نوع خدمت و تأثیرگذاری را به دست گرفته ایم که با استفاده از روش های متفاوت و تجارب افراد برای جذاب کردن آموزش با مشارکت نیروهای توانمند و خلاق برای رسیدن به چشم اندازهای روشن بهره ببریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز در این دیدار گفت: با توجه به حجم زیاد برنامه ها در آموزش و پرورش و لزوم کیفیت بخشی بیشتر به فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس و در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی در آموزشگاه ها نیازمند توجه بیشتر مسئولان و حمایت و همراهی خانواده های دانش آموزان هستیم.

ظهیر محمودی افزود: آموزش و پرورش در کنار انجام وظیفه اصلی خود یعنی تعلیم و تربیت جهت پشتیبانی از برنامه ها باید وظیفه تعمیر و تجهیز مدارس، اجرای طرح روستامرکزی برای انتقال دانش آموزان، برگزاری برخی همایش های فرهنگی و آموزشی را بر عهده گیرد.

وی با بیان اینکه مشارکت و همراهی خیرین، فرماندار و علاقمندان حوزه فرهنگ در پیشبرد برنامه ها مؤثر است، گفت: تلاش می کنیم هوشمندسازی مدارس تا دو سال آینده به صد در صد برسد اما نیازمند حمایت از طرح روستامرکزی، تعمیر و تجهیز مدارس و اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی هستیم.

کد خبر 4506131

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر شهرستان دیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران، محمد حیدری منش  فرماندار فیروزکوه ضمن قدردانی از اعضای این شورا که در سال گذشته با دغدغه مسائل شورا را دنبال و دستاوردهای خوبی را به همراه داشتند از مدیر آموزش و پرورش شهرستان و کلیه همکاران فرهنگی و تمام کسانی که در راستای اعتلای مسائل آموزش و پرورش در سطح شهرستان زحمات زیادی را متحمل شدند تقدیر و تشکر کرد .

وی در خصوص اقداماتی که باید در سال جدید در این شورا در نظر قرار بگیرد عنوان کرد :ما باید با رویکرد نهادینه سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این مسیر گام برداریم.

حیدری منش اظهار داشت: این اقدامات باید به شکلی باشد که در آینده نه چندان دور در سطح شهرستان دانش آموزانی چند ساحتی در حوزه‌های مختلف اعتقادی، علمی و فرهنگی داشته باشیم که بتوانند برای آینده کشور عزیزمان منشأ تحول و خیر باشند بر این اساس باید در حوزه فرهنگی و اعتقادی برنامه‌های ویژه‌ای در سطح آموزش و پرورش برگزار گردد.

وی در پایان مصوبات این جلسه را که شامل ایجاد کارگروه در جهت نهادینه سازی فرهنگ و اعتقاد، ایجاد کارگروه فرهنگی ذیل شورای آموزش و پرورش با مشارکت مجموعه آموزش و پرورش بسیج و امور مساجد برای حضور فعال تشکل‌های دانش‌آموزی برای نهادینه سازی الگو در دانش آموزان، برگزاری یادواره شهدا دانش آموزان شهرستان در راستای حفظ یاد و خاطره شهدای گرانقدر شهرستاندر راستای الگوسازی برای دانش آموزان بیان داشت.

دیگر خبرها

  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند