Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@09:22:22 GMT

بدهی دولت به تامین اجتماعی چقدر شد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۲۴۳۹

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بالای ۱۲۰ هزارمیلیارد تومان دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، گفت: شکست طرح تحول سلامت به ضرر دهک پایین اقتصادی جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد همتی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تعهد پرداخت بدهی ۱۲۰ هزارمیلیارد تومانی به سازمان تامین اجتماعی را بر اساس برنامه ششم توسعه را عملیاتی نکرده و این در حالی است که مقرر بود طى ۵ سال بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود، اما متاسفانه پس از گذشت ۲ سال که از برنامه ششم توسعه می‌گذرد، اما هنوز پرداختی در این خصوص اعمال نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه شکست طرح تحول نظام سلامت، بیشترین درد را اقشار ضعیف جامعه متحمل می‌شوند افزود: ادامه طرح مذکور الزامی است و بر همین اساس لازم است پشتوانه مالی و بودجه‌ای مناسبی برای این طرح در نظر گرفته شود.   این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متناسب با هزینه‌های طرح تحول سلامت می‌بایست، دولت منابع مالی مورد نیاز را تامین کند تا بتوان قوانین مرتبط با طرح تحول سلامت را اجرایی کرد و از همین رو در این راستا می‌بایست هزینه‌های حوزه سلامت را نیز به نحوه کارشناسی شده کاهش داد.   وی خاطرنشان کرد: دولت و وزارت بهداشت و درمان، تعهدات خودشان را نسبت به طرح تحول سلامت بطور کامل اجرایی نکرده‌اند بطور مثال طرح پزشک خانواده، پرونده الکترونیکی، سیستم ارجاع و راهنمایی بالینی یا عملیاتی نشده یا بطور کامل اجرایی نشده است.   عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآورشد: شکست طرح تحول سلامت به ضرر دهک پایین اقتصادی جامعه است بنابراین باید در راستای اجرای کامل طرح تحول سلامت تدابیر اصولی اتخاذ شود. منبع: فارس  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اراک درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: بازنشستگان مطمئن باشند که اراده دولت و مجلس متناسب سازی حقوق بازنشستگان است چرا که هم مجوز قانونی وجود دارد و هم برای آن تامین اعتبار شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه) محمدحسن آصفری نماینده اراک درباره علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تذکری داد که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه 1403 به دولت ابلاغ شد و طبق آن دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی در همین راستا افزود: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و متناسب سازی باید انجام شود، اضافه کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان