Web Analytics Made Easy - Statcounter

این پایگاه خبری نوشت: ساخت زیور آلات زنان و دختران ترکمن که نشان دهنده فرهنگ، آداب و سنن این قوم اصیل است امروزه توسط تعداد معدودی از صنعتگران انجام می‌شود.
زیور آلات سنتی ترکمن انواع گوناگونی شامل قبه، دستبند، گردن بند، آویزها، منجیق ها و انگشتر دارد که در گذشته زیاد مورد استفاده قرار می گرفت و ماهیت همه آنها تا به امروز تغییر چندانی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استفاده از زیورآلات سنتی که حاصل زحمات و کار ظریف استادکاران ماهر این حرفه است در حفظ اصالت فرهنگی و سنتی قوم ترکمن اهمیت دارد ولی امروزه استفاده از این همه زیورآلات قدیمی و زیبا محدود به مراسم های عروسی و جشن‌ها توسط دختران و زنان ترکمن است.
این موضوع موجب شده است تا استادکاران به دلیل عدم استقبال و کسادی بازار زیورآلات سنتی این حرفه را رها کرده و روز به روز هم از تعداد آنها کاسته شود.
هم اکنون استادکاران معدودی هستند که این کارپرمشقت را انجام می‌ دهند و تعداد انگشت شماری از آنان این شغل را تنها به صورت موروثی در خانواده ادامه می دهند و برای فراموش نشدن آن نیاز به حمایت دارد.
6204/3091
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها خانواده زنان ظریف سنتی ترکمن جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، از آمادگی دفاعی و بخش های مختلف این منطقه بازدید و توان رزمی این منطقه را مورد ارزيابی قرار داد.

 

امیر سرتیپ علیرضا الهامی ضمن در جمع فرماندهان این منطقه به پیشرفت های چشمگیر ارتش در منطقه اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌ های ظالمانه و کمبود‌ های فراوانی که در این سال‌ ها وجود داشته است، ارتش موفق شده در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود برسد.

 

 وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی که در اوج آمادگی به سر می برد، ارتشی منظم، منضبط، محکم و مجهز به تجهیزات نوین است.

 

امیر سرتیپ الهامی با بیان اینکه ارتش در همه حوداث، همواره در کنار مردم و خدمتگزار آن‌ ها بوده است، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آنجا که لازم بوده قاطع در مقابل دشمنان این مرز و بوم در میدان رزم ایستاده و ولایتمداری خود را ثابت کرده است.

 

 وی با بیان اینکه امروز می‌ توانیم در سایه وحدت، همدلی و در سایه ولی امر مسلمین با هوشیاری از مشکلات عبور کنیم، خاطر نشان کرد: ما سربازان ولایت هستیم و تا پای جان از این انقلاب و دستاور‌د های آن به عنوان یک بازوی محکم در کنار سایر نیرو‌های مسلح دفاع خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • (عکس) حمایت بازیکن استقلال از زنان پرسپولیسی
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • نیاز آینده جامعه ما نسل جوان پرجسارت و متعهد است
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی