Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:22:22 GMT

علت مرگ عقاب های صحرایی هنوز اعلام نشده است

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۲۸۴۷

علت مرگ عقاب های صحرایی هنوز اعلام نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، در تاریخ هشتم آبان  در پی گزارش واصله مبنی بر مرگ و میر تعدادی پرنده شکاری در گردنه غنیمی شهرستان سروستان کارشناسان و مامورین یگان حفاظت محیط زیست و نیروهای اداره کل دامپزشکی و شهرداری سروستان سریعاً به محل اعزام شدند.

در بررسی اولیه و شواهد موجود دلیل حادثه تغذیه پرندگان تلف شده از لاشه مرغهای پرورشی رها شده در حاشیه جاده تشخیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین اقدام پرندگان شکاری تجمع شده  متفرق شدند  و پرندگان تلف شده که همگی از گونه عقاب صحرایی بودند جمع آوری شد و اقدامات احیایی بر روی پرندگان زنده ولی مسموم صورت گرفت و به کلینیک دامپزشکی معتمد اداره کل حفاظت محیط زیست در شیراز انتقال داده شد.

پس از نمونه برداری از پرندگان شکاری تلف شده و لاشه مرغ های رها شده توسط اداره کل داپزشکی استان ، لاشه ها به طور کامل جمع آوری و دفن بهداشتی شد.

در همان روز و حتی دو روز بعد تا شعاع چند کیلومتر نسبت به پایش منطقه اقدام شد و تقریباً اطمینان حاصل شد که هیچگونه لاشه ای در طبیعت نمانده است.

نمونه های تهیه شده توسط دامپزشکی جهت تشخیص نوع سم یا سموم به آزمایشگاه های دامپزشکی ارسال شد که تا کنون علیرغم پیگیری انجام شده نوع سم را اعلام نکرده اند . به موازات این اقدامات پرونده قضایی موضوع در دادگستری  تشکیل و نیروی انتظامی جستجو برای یافتن عاملین رها کننده لاشه مرغ های مسموم در طبیعت را آغاز کرد که در این راستا ۳ متهم نیز شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتند که پرونده مربوطه در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سروستان رسیدگی که در تاریخ ۲۹ آذر منجر به صدور قرار شد و همچنان در دست پیگیری است .

در مجموع ۳۱ پرنده عقاب صحرایی تلف شد  و ۵ بهله پرنده مسموم نیز پس از ۵ روز درمان و تیمار و تغذیه مناسب و بازیابی سلامت کامل در تاریخ ۱۲ آبان در طبیعت رهاسازی شد.

کد خبر 4506165

منبع: مهر

کلیدواژه: پرنده عقاب محیط زیست فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر

مراسم تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی سوم شکاری شهید نوژه همدان با حضور مسئولان استان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین تکریم و معارفه فرمانده پایگاه شکاری شهید نوژه همدان با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی جمهوری‌ اسلامی ایران، علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان، فرماندار و امام جمعه کبودرآهنگ، رئیس‌کل دادگستری استان، جمعی از مسئولان قضایی و امنیتی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد.

در حکمی از سوی فرمانده نیروی هوایی جمهوری‌ اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد مهدی کرمی به عنوان فرمانده پایگاه شکاری شهید نوژه معارفه و از تلاش‌های امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد پرویز مرادبکی در این سمت تقدیر شد.

استاندار همدان در این مراسم، اظهار داشت: امروز کشور در اوج اقتدار، بالندگی و بازدارندگی کامل است و دشمن جرأت کوچک‌ترین تعدی به مرزها را ندارد و حماقتی را که رژیم منحوس صهیونیستی  در کنسولگری جمهوری‌اسلامی ایران در دمشق به خرج داد، با پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح در عملیات وعده صادق روبه‌رو شد.

علیرضا قاسمی فرزاد بیان کرد: رژیم منحوس صهیونیستی برای بقای عمر خود نیاز به جنگ و تجاوز دارد اما با عملیات وعده صادق، دشمن پیام را دریافت کرد که این افکار باطل و پریشان است آنها هزاران زن و کودک بی‌گناه در غزه را به خاک و خون می‌کشند در حالی که ایران‌ اسلامی حامی مردم بی‌گناه غزه است.

وی با بیان اینکه ایران‌ اسلامی به برکت خون شهدا، رهبری مقتدرانه و توان نظامی فرزندان ایران، مرزها را از حملات مصون داشته عنوان کرد: در خیابان‌ها و دانشگاه‌های آمریکا دانشجویان در مخالفت با استکبار جهانی ندای آزادی‌خواهی مردم مظلوم و ستم‌دیده غزه را فریاد می‌زنند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه کشور از وابستگی کامل نظامی به خود اتکایی رسیده است گفت: مجاهد سر افراز، پرتلاش و لایق امیر مرادبکی در طول مدت فرماندهی پایگاه شکاری شهید نوژه با اقتدار و جدیت امور را مدیریت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • تکریم و معارفه فرمانده پایگاه هوایی شهید نوژه+ تصویر
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • چشم عقاب: فخرفروشی لیگ روشن به لالیگا!