Web Analytics Made Easy - Statcounter

«چشمهایت را باز کن» عنوان مجموعه کتابی از بیانات مرحوم آیت الله شیخ مرتضی تهرانی است که توسط دفتر ایشان تهیه شده است و با اعمال اصلاحات توسط آیت الله مرتضی تهرانی روانه چاپ شده است.

مرحوم آیت الله شیخ مرتضی تهرانی از اساتید فقه و اخلاق تهران و برادر بزرگتر مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی و از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) بود که پس از عمری مجاهدت در راه حق سرانجام ۳۰ تیرماه سال جاری دار فانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«چشمهایت را باز کن»، مجموعه‌ای از جملات کوتاه از آیت‌الله شیخ مرتضی تهرانی است که در دوران حیات مرحوم به رویت ایشان رسیده است.

در مقدمه این کتاب آمده است:

ما همه میهمانان تاریکخانه دنیاییم، اما او سفره دار بود. چراغی به دستمان داد و پای سفره اربابش نشاندمان، ما که راه را بلد نبودیم و تنها سوسوی نور‌هایی از دور را می‌دیدیم؛ اما او انگار مقصد را به خوبی می‌شناخت، خضروار دست ما را گرفته بود وصبورانه پرسش‌هایمان را پاسخ می‌داد بی‌آنکه خودبینی‌هایمان ملولش کند.

اینک او در جوار اربابش آرام گرفته است، به قیمت یک عمر خوش‌چینی از طوبای محبت حسین و چه کسی مطمئن‌تر از او این تنگ‌جهان را ترک گفته است؟ حالا ما مانده‌ایم و این راه پر خطر، دور یکدیگر جمع شده ایم تا این بار به شیوه دیگری حرف‌هایش را بازخوانی کنیم به امید ادای دین، به عالمی که کسی او را نشناخت.

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش

کی روی؟ ره ز که پرسی؟ چه کنی؟ چون باشی؟

مجموعه حاضر از میان گفتارهای آیت‌الله حاج‌شیخ‌مرتضی تهرانی انتخاب شده و چه سعادتی که بعد از استخراج برای معظم‌له خوانده شده است و تک تک کلماتی که در متن پیش رو آمده است پس از اعمال اصلاحات ایشان، در این اوراق گنجانده شده است. منابعی که این جملات از میان آن‌ها انتخاب شده نیز در ذیل هر صفحه آورده شده، تا اگر سالکی به تأمل بیشتری احتیاج داشت، راه باز باشد که خود بار‌ها گفت: راه تا قیام قیامت بازاست؛ اگر رهروش باقی باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اخلاق مجتبی تهرانی امام خمینی خواب انتشار کتاب شیخ مرتضی تهرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز به مناسبت روز معلم، با هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، ایشان در این دیدار سرفصل‌های آموزش و پرورش تراز انقلاب را تبیین کردند.

در پی این دیدار موسسه تبیان با انتشار اینفوگرافیکی محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار را دسته‌بندی کردند که در ادامه مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مراسم سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • محتویات کیف مرتضی مطهری هنگام شهادت؛ از چک برگشتی تا پوند انگلیس +تصویر
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر