Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان‌ پهلوان تختی مردی بود که به واژه مردانگی معنا بخشید و هنوز پس از گذشت ۵۰ سال نمی‌توان در تعریف پهلوانی و مردانگی نامی از او نبرد. ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرری، پهلوانی ردایی است که همواره در طول تاریخ برازنده ایرانی و تبار مردانگی و مروّت بوده و در هیچ کجای تاریخ جهان نمی‌توان این چنین رفتار و منشی را یافت که به راستی گفته‌اند برای ایرانی نه پهلوان زنده عشق است و نه پهلوان مرده، بلکه آنچه برای مردان این دیار حکم زر و سیم را دارد رسم پهلوانی است که ریشه در تمدن ایرانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

17 دی‌ماه سالروز درگذشت بزرگ‌مرد اخلاق و پرچمدار سنت ایرانی در رادمردی و رادمنشی «غلامرضا تختی» است که سرشار از رشادت پهلوانانه بود و هر چند با مرگ خود نه تنها نتوانست شأن بی‌همتای مقام پهلوانی را در وجدان اجتماعی ایرانیان به‌ فراموشی بکشاند بلکه راه شریعت، طریقت و حقیقت پهلوانی را برای همیشه تاریخ ماندگار کرد و به راستی امروز جهان‌پهلوانی برازنده نام تختی است که در تشک کشتی رقیب نداشت اما همیشه در میان مردم بود.

مقایسه مسابقات کشتی فرنگی جام‌های پادوبنی و جهان پهلوان تختینخستین تصویر از فیلم «غلامرضا تختی» منتشر شدرونمایی از تندیس جهان پهلوان تختی در آمریکا

جهان‌پهلوان تختی مردی بود که به واژه مردانگی معنا بخشید و هنوز بعد از گذشت 50 سال نمی‌توان در تعریف پهلوانی و مردانگی یادی از او نکرد که ایران و ایرانی بار دیگر دل‌شان به نامش زنده شد تا اسطوره فتوّت و جوانمردی در زمانه تنگدستی و درماندگی، با ذکر دل پیران دست پینه بسته و جوانان دل بریده از صاحبان زر و زور پرچمدار ایران در جهان باشد.

امروز به مناسبت درگذشت نیم قرن اسطوره جوانمردی جهان‌ پهلوان غلامرضا تختی به میان مردم رفتیم تا بگوییم هرگز نمیرد هر آن که دلش زنده شد به عشق، ثبت است بر جریده عالم دوام ما.

گزارش از مریم باحور

انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته

همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی ( ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خردادماه ) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به‌صورت رایگان امکان پذیر شد.

به گزارش ایسنا موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش و طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی هستند.

موزه تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با ذخیره بیش از ۹۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل در کنار نمایش تنوع زیستی پنج قاره به تفکیک، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و جهان به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علاقه‌مندان و مراکز آموزشی می‌توانند از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ به آدرس بزرگراه همت شرق، بین اتوبان یادگار امام و شیخ فضل الله، پارک طبیعت پردیسان مراجعه و به رایگان از موزه تنوع زیستی بازدید کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار ورزشکاران باستانی با آیت الله نورمفیدی
  • تمجید رایس از ستاره سیتی: در جهان بهترین است!
  • روایتی دیگر از چهره جدید دانشگاه کلمبیا
  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • ادامه حمایت دانشجویان ایرانی از خیزش دانشجویان در جهان/ دانشجویان شریف تجمع کردند+ فیلم
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌ها
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴