Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@18:39:20 GMT

ساعت بازی فوتبال ایران و یمن

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۴۴۹۴

به گزارش پارس نیوز، 

تیم ملی ایران به عنوان یکی از پرافتخارترین تیم‌های قاره کهن برای شکستن طلسم 43 ساله قهرمان نشدن در جام ملتهای آسیا پا به هفدهمین دوره این مسابقات گذاشته است.تیم ملی برای موفقیت در این تورنمنت به دنبال  شروع محکم و طوفانی است و در اولین گام باید به دیدار یمن برود.

فوتبال یمن از نظر قدرت و اعتبار با فوتبال ایران قابل مقایسه نیست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازی رویارویی تیم اول آسیا در رده‌بندی فیفا با تیم بیست وششمین این قاره و صد و سی‌ و پنجم جهان است.تیم ملی یمن در 7 بازی گذشته در رقابتهای مختلف، متحمل 6 شکست شده و تنها یک بار به پیروزی رسیده است . لیگ این کشور از سال 2015 با توجه به ناآرامیهای داخلی تعطیل است و اکثر بازیکنان این تیم در خارج از یمن و در کشورهای حاشیه خلیج فارس شاغل هستند.

سرمربی یمن، جان کوچیان از کشور اسلواکی است که از سال 2018 هدایت این تیم را بر عهده گرفته است.این مربی در زمان بازیگری، بازیکن موفقی بود و در جام جهانی 1990 به همراه تیم چکسلواکی تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و در همان سال مرد سال چکسلاواکی شد. کوچیان نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت به عنوان مربی را دارد که مهم‌ترین تیم تحت هدایت او، تیم ملی اسلواکی است. 

تیم ملی یمن که  پس از اتحاد یمن شمالی و جنوبی در سال 1990 شکل گرفت هیچ وقت موفق به صعود به جام ملتهای آسیا نشده بود.تنها حضور این کشور در جام ملتهای آسیا به سال 1976 تحت عنوان یمن جنوبی در ایران برمی گردد که با 2 شکست از گردونه مسابقات حذف شدند.یکی از 2 شکست یمن برابر ایران با نتیجه سنگین 8 بر صفر بود.یکی از رکوردهای متعدد ایران در تاریخ جام ملتهای آسیا در این بازی شکل گرفت. پیروزی با اختلاف 8 گل قاطع‌ترین نتیجه‌ای است که تیمی در تاریخ مسابقات کسب کرده که این رکورد در بازی با یمن به نام ایران ثبت شد.کلاً ایران با تیمهای ملی یمن و یمن جنوبی 5 بار روبه‌رو شده که در هر 5 دیدار به پیروزی رسیده است. آخرین تقابل این دو تیم به 6 سال پیش برمی گردد که تیم ملی در رقابتهای غرب آسیا در سال 2012 در مسابقاتی که بازیکنان اصلی ایران حضور نداشتند با نتیجه 2 بر یک تیم ملی یمن را شکست داد.از آن تیم ملی ایران بازیکنی در این دوره حضور ندارد ولی 8 بازیکن فعلی تیم ملی یمن در آن دوره از مسابقات حاضر بودند.

 

تیم ملی از سال 2000  همیشه جام ملتهای آسیا را با پیروزی آغاز کرده است و در این دوره نیز به دنبال حفظ این رکورد است.با توجه به قدرت تیمهای حاضر در گروه D، احتمال اینکه در پایان مرحله گروهی تکلیف تیم نخست را تفاضل گل مشخص کند زیاد است و با این اوصاف تیم ملی باید به دنبال پیروزی پرگل در بازی روز دوشنبه باشد.علیرضا جهانبخش لژیونر مطرح فوتبال ایران در این بازی به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تیم ملی ایران ایران فیفا جهان حاشیه خلیج فارس جام جهانی فوتبال ایران بازی فوتبال فوتبال ایران یمن پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۴۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت شکوری در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  دیدار دو تیم فوتبال بانوان اوراواردو ژاپن و هیوندای استیل کره جنوبی از فینال رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا ۲۰۲۳ در حالی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در شهر سایتاما ژاپن برگزار می‌شود که معصومه شکوری از ایران به عنوان ناظر داوری در این مسابقه حضور دارد.

داورانی از کشور چین قضاوت این بازی را برعهده دارند.

دیگر خبرها

  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۱۸‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • واکنش هیات فوتبال استان به تهران به ماجرای عدم حضور آمبولانس اورژانس در دیدار پرسپولیس و سپاهان
  • برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۱۷‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • میزبانی خوزستان از ۲ بازی لیگ برتر فوتبال
  • نظارت شکوری در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۱۶‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات