Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه و دانشگاه گفت : وقتی رضاشاه پلید به ترکیه سفر کرد و یکسری بی بندباری ها را دید تصمیم گرفت این طرح را در ایران اجرا کند لذا ارمغان سفر ترکیه برای ایرانیان کشف حجاب رضا خانی بود .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا غیاثی کرمانی (آل محمد) استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با راه آرمان در رابطه با سالروز کشف حجاب توسط رضاخان اظهار داشت : حجاب یکی از قوانین الهی است که در مجموع آیات و روایات به عنوان یک دستور در رساله ها ذکر شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : بنابراین حجاب یک دستور الهی است و کسانی که با امر حجاب مخالفند در حقیقت با فرمان خدا مخالفت می کنند و از آن جایی که هر فرمان خداوند از روی حکمت و مصلحت صادر شده است پس یقینا این حجاب به نفع و مصلحت جامعه و خود فرد است .

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که داشتن حجاب یک فرد را با شخصیت و متمایز از دیگران نشان می دهد ؛ خاطر نشان کرد : حجاب خود به خود یک حریم و شخصیت برای افراد ایجاد می کند و همانند یک صدف است که گوهری را در خود جا می دهد و اجازه نمی دهد در معرض دید دیگران قرار گیرد.

غیاثی کرمانی عنوان داشت : خداوند نیزخواسته جایگاه و شخصیت زن را نشان دهد و از سوی دیگرحفظ حریم و حرمت برای جامعه اسلامی قائل شود لذا قرآن وقتی می خواهد از یک امر پلیدی صحبت کند می گوید به این امر نزدیک نشوید و در حقیقت این به معنای سیم خاردارهایی است که دور آن می کشد.

وی اضافه کرد : بنابراین اسلام با این برنامه ها تمام سعی خود را کرده تا حریم ها و حرمت ها حفظ شود و به تعبیر بزرگان اسلام حجاب مصونیت می آورد و نه محدودیت.

استاد حوزه و دانشگاه توضیح داد : وقتی رضاشاه پلید به ترکیه سفر کرد و یکسری بی بندباری ها را دید تصمیم گرفت این طرح را در ایران اجرا کند لذا ارمغان سفر ترکیه برای ایرانیان کشف حجاب رضا خانی بود .

غیاثی کرمانی بیان کرد : ابتدا در برابر این کشف حجاب مقاومت هایی صورت گرفت و زنان رنج ها بردند و سال ها خانه نشین شدند و جرات نمی کردند از منازل خود بیرون بیایند.

وی ادامه داد : متاسفانه کم کم در طول ۵۰ سال حکومت ننگین رضا شاه و پسرش بی حجابی امری پذیرفته شد و به خیلی جاها صراحت کرد و بسیاری از خانم به طور آزاد این مسئله را پذیرفتند ولی با آمدن انقلاب اسلامی این ارزش همانند سایر ارزش ها دوباره به جامعه برگشت .

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دشمن فهمید اگر بخواهد جامعه را فاسد کند راهی جز این ندارد ؛ تصریح کرد : بنابراین با تبلیغات گسترده و کارهای شیطانی سعی در گسترش  بی حجابی در جامعه کرد .

غیاثی کرمانی افزود : متاسفانه در این خصوص دستگاه های فرهنگی و دولتی ما نیز کارهای لازم را انجام نداده و اهمال و سستی کردند و امروز به عنوان یک امرغیر قابل کنترل در آمده و باید خیلی رنج ها خورد تا به آرمان اولیه خود برگردیم .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه

زعفر قلی نژاد ریاست مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: باتوجه به اینکه جامعه ما در حال حاضر از ابعاد مختلف اعم از بحث اقتصادی، بحث فرهنگی، در حال دگرگونی و تغییرات هستند.

باوجود این تغییر تحول میان ابعاد مختلف، جایگاه استاد دانشگاه همچنان به قوت خودش باقی است و میتوان گفت به عنوان یک الگو عمل میکند.

وی ادامه داد: استاد خوب باید دارای دو ویژگی باشد، اولین ویژگی به این گونه باشد که بر روی درس مربوطه تسلط کافی را داشته باشد و علاوه بر این، به بهترین شیوه و روش بتواند تدریس بکند و دومین ویژگی میتوان به چگونگی روابط بین استاد و دانشجو اشاره کرد.

وی در ادامه بیان داشت: یک استاد خوب وقتی با دانشجویان خود روابط صمیمی توانست برقرار کند، هم میتواند بر دانشجویان تاثیر مثبتی بگذارد و هم میتواند بهترین راهنما و الگویی برای دانشجویان وی باشد همچنین استاد علاوه بر مسلط برروی درس خود، باید با دانشجویان روابط بهتری برقرار بکند.

وی در مورد روابط اساتید دانشگاه آزاد و تاثیر طرح پویش بر دانشجویان افزود: رفتار و عملکرد اساتید دانشگاه های آزاد نسبت به سایر دانشگاه ها بسیار بهتر است؛ زیرا اساتید این حوزه در تلاش برای بهبود و پیشرفت وضعیت دانشجویان در تحصیلات و آینده شغلی هستند که نمونه بارز آن، ایجاد طرح پویش است که در دانشگاه آزاد نسبت به سایر دانشگاه‌ها استقبال بیشتری داشته و روابط دانشجویان را با محیط کار و اجتماع بهبود بخشیده است.

خبرنگار سمانه بابازاده

انتهای خبر/

کد خبر: 1229218

دیگر خبرها

  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل مستمر رصد می‌شود
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • آقای علم الهدی! برای دفاع از حجاب از زن باده نوشی مثل منیژه دفاع می‌کنید؟