Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@16:44:19 GMT

کاهش ۱۳ درصدی تلفات جاده‌ ای در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۵۰۳۶

کاهش ۱۳ درصدی تلفات جاده‌ ای در هرمزگان

رئیس پلیس راه هرمزگان از کاهش 13 درصدی تلفات جاده ای در نه ماهه سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ سرهنگ علی اسفندانی، رییس پلیس راه هرمزگان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در نه ماهه سال جاری محورهای برون شهری استان شاهد کاهش 13 درصدی جانباختگان و کاهش 23 درصدی مجروحین وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راه هرمزگانبا اشاره به صدور 702هزار و 909 فقره اعمال قانون در نه ماهه سال جاری عنوان کرد: از این میزان برگ جریمه 375 هزار و 968 فقره تخلف حادثه ساز اعمال قانون شده که رقم  کل جریمه ها طی این مدت بیش از 336  میلیارد ریال است.

 اسفندانی با اشاره به اینکه حوزه شرق  45 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو 41 درصد ، رعایت حق تقدم 16 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 16 درصد بوده است.

وی  30 درصد تصادفات را بین ساعات 16 الی 20 شب عنوان کرد و گفت: 26 درصد از تصادفات در ساعت 20 الی 24 شب به وقوع می پیوندد.

رییس پلیس راه هرمزگان بیشترین سهم تصادف در وسایل نقلیه را خودروهای سواری با 65 درصد عنوان و تصریح کرد: 53 درصد تصادفات طی 9ماهه امسال در حاشیه شهر و در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد که تمهیدات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته است.

 اسفندانی با اشاره به افزایش جهار درصدی برخورد با کلاه ایمنی موتورسیکلت سواران، بیان کرد: در مجموع 438 جلد دفترچه ناوگان عمومی صادر که 138 دفترچه به پایه یک بوده است.

وی افزود: در بحث اموزش تعداد  461 جلسه آموزشی در مدارس  و 588جلسه در مساجد برای آگاهی مردم از خطر تصادفات همچنین بحث استفاده از کلاه ایمنی صورت گرفته است.

رئیس پلیس راه استان هرمزگان با تاکید بر استفاده از تجهیزات ایمنی بویژه  کپسول اتش نشانی در خودروها، خاطر نشان کرد: رانندگان عزیز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت مجاز ، توجه به جلو ، حرکت از منتهی علیه سمت راست و رعایت فاصله طولی باعث کاهش حوادث جاده ای شده و پلیس را در خدمت رسانی به مردم عزیز یاری رسانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته ۳۹ درصد سرقت تجهیزات شبکه برق در استان کاهش و وصول مطالبات ۸۶ درصد افزایش و شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه از گرید A به A+، در خدمتگزاری به مردم ارتقاء یافته است.

وی توسعه شبکه برق، اصلاح انشعاب‌های فرسوده، فرهنگ سازی و تشویق مشترکان به مدیریت مصرف را از جمله برنامه‌های این شرکت برای گذر از اوج بار تابستان امسال دانست.

مرادی به ۱۸۰ اقدام ابلاغی وزارت نیروی برای مدیریت مصرف برق در اوج بار مصرف تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد فزاینده مصرف برق در سال‌های اخیر، عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم، از بروز هرگونه خاموشی در این ایام باید جلوگیری کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است