Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرری- ایرنا- سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه تختی اسطوره پهلوانی و اخلاق است گفت: ورزشکاران، مردمی بودن غلامرضا تختی را سرلوحه کار خود قرار دهند و همواره به فکر مردم باشند و با مردم زندگی کنند.

به گزارش ایرنا صالحی امیری روز دوشنبه در مراسم پنجاه و یکمین سالگرد جهان پهلوان غلامرضا تختی در آرامگاه ابن بابویه شهرری اظهارداشت: جهان پهلوان تختی را تنها نباید با مدال و عنوان های قهرمانی شناخت، بلکه باید راه و مرام پهلوانی این قهرمان را نیز درک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: شهدای انقلاب اسلامی با ازخودگذشتگی و خون خود در بلندای افتخار ایستادند و نهال انقلاب را آبیاری کردند، و غلامرضا تختی نیز با مرام و مسلک جوانمردی راه رسیدن به قلب مردم و خداوند را پیدا کرد.
صالحی امیری مردمداری را راز ماندگاری تختی بیان کرد و افزود: این اسطوره ورزشی همواره دغدغه مردم را داشت و همچنان با گذشت نیم قرن در اذهان مردم و جوانان مانده است.
وی ادامه داد: تختی همواره در کنار و همراه مردم بود و از هیچ تلاشی برای تشکیل یک جامعه هدفمند و مردمی دریغ نکرد.
رئیس کمیته ملی المپیک بیان کرد: تختی به عنوان یک پهلوان رسم و آیین جوانمردی را در کنار ورزش قرار داد تا علاوه بر حیات در دنیای قهرمانی به زیست بومی و اجتماعی رادمردی نیز دست یابد.
وی با بیان اینکه امروزه عده ای دنبال نام و عده ای نیز دنبال نان هستند، گفت: جهان پهلوان تختی همواره به دنبال آزادی و پایداری مردم بود و در این راه به مردم زمان خود کمک شایانی کرد.
صالحی امیری افزود: در جامعه ای که رادمنشی و پهلوانی همواره یک افتخار محسوب می شود نباید قدرت و شهرت را ترویج داد.
وی با بیان اینکه مردان بزرگ هرگز از یاد و خاطر مردم حذف نمی شوند، گفت: پس از گذشت 51 سال نام تختی همچنان باقی مانده و راز این ماندگاری همان جوانمردی و مردمی بودن است.
مراسم پنجاه و یکمین بزرگداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی با حضور ورزشکاران، پیشکسوتان ورزشی، مسئولان، خانواده آن مرحوم و جمعی از اقشار مختلف مردم در جوار آرامگاه این اسطوره در ابن بابویه شهرری برگزار شد.
به گزارش ایرنا، غلامرضا تختی 5 شهریور 1309 در محله خانی آباد تهران متولد شد.
وی در دوران فعالیت های ورزشی خود، به دلیل کسب موفقیت و افتخار در رقابت های ملی و بین المللی کشتی و همچنین محبوبیت مردمی، ملقب به «جهان پهلوان» شد.
تختی طی سال های 1951 تا 1962 موفق به کسب 4 مدال طلا و 4 مدال نقره در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا، جهان و المپیک(3 مدال المپیک، 4 مدال جهانی و یک مدال آسیایی) شد.
جهان پهلوان تختی در 17 دی ماه 1346 درگذشت.
1970/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش سالگرد تختي شهرري صالحي اميري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد

رئیس انرژی سازمان اتمی گفت: در المپیاد مخترعین جهان از مدارس انرژی اتمی، ۵ دانش آموز ما مدال گرفتند و در بخش دانش آموزی، ایران مقام اول را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: المپیاد مخترین جهان این هفته در سوئیس برگزارشد و مدارس انرژی اتمی هم درآن ثبت نام کردند و ۵ دانش آموز ما مفتخر به دریافت مدال شدند. یک مدال طلا، یک مداال نقره و سه برنز و در این بخش، دانش آموزان ما مقام اول را کسب کردند که این افتخار را به مردم عزیز و خانواده های آنها تبریک می‌گویم.

تکمیل می‌شود..

کد خبر 749673

دیگر خبرها

  • يزدانى - اسنايدر، كشتى جهان چشم انتظار شماست!
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد