Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- فیلم مستند «یک کیلو بال مگس» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی رضا سبحانی در دو بخش «مستقل» و «معناگرا» جشنواره فیلم «داکا» بنگلادش به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، هفدهمین دوره جشنواره فیلم «داکا» طی روزهای 20 تا 28 دی‌ماه 97 در کشور بنگلادش برگزار می‌شود و مستند «یک کیلو بال مگس» ساخته رضا سبحانی در دو بخش فیلم‌های کوتاه مستقل و آثار معناگرای جشنواره روی پرده می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فیلم ضمن بررسی مهریه از منظر تاریخی و اجتماعی، به چالش‌هایی که برخی خانواده‌ها با آن دست به گریبان هستند، می‌پردازد و نوع دیگری از مهریه‌های غیر‌متعارف و دلایل و انگیزه‌های چنین خواسته‌هایی که در میان برخی زوج‌های ایرانی طرفدار هم پیدا کرده را به تصویر می‌کشد.
مستند «یک کیلو بال مگس» پیش از این در چهل و ششمین دوره جشنواره ملل اتریش و بیست و هفتمین جشنواره مردم‌شناسی صربستان نیز به نمایش درآمده بود.
پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده‌ این فیلم مستند 30 دقیقه‌ای رضا سبحانی است.آریا آزادروش (تصویربردار)، عباس کریمی (صدابردار)، گیسو آزادروش (صداگذار)، آرش اسحاقی (تدوینگر)، حسن نوری (مدیر تولید) و جاوید سبحانی (دستیار کارگردان و عکاس) از دیگر عوامل تولید این اثر مستند هستند که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.
فراهنگ**9246**3009

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي يك كيلو بال مگس جشنواره داكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با زادروز کیانوش عیاری طی مراسم ویژه ای در روز ۲۲ اردیبهشت گنجینه این کارگردان مولف سینمای ایران در موزه سینما افتتاح می شود و تعدادی از هنرمندان و سینماگران درباره ویژگی های آثار عیاری و نقش او در ارتقای سینمای ایران سخنرانی خواهند کرد و همزمان فیلم های ۸ میلی متری این هنرمند نیز به نمایش درخواهد آمد.

همچنین از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت تا چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ نسخه های اصلاح و مرمت شده فیلم های سینمایی «آبادانی ها»، «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می آید و پس از نمایش فیلم ها جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و اهالی رسانه برگزار می شود.

حضور در این مراسم برای علاقه مندان سینما آزاد است.

کد خبر 6097043 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • کارکرد انتقادی فیلم‌های مستند کمرنگ شده است