Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:48:12 GMT

علی البدل یا اصلی، کدام می‌ماند؟

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۶۱۵۳

علی البدل یا اصلی، کدام می‌ماند؟

به دنبال تأخیر در بازگشت عضو شورای شهر همدان از مرخصی، اعضای شورا تصمیم بر انتخاب جایگزین از بین اعضای علی‌البدل گرفتند.

به‌گزارش ایسنا، منطقه همدان، در پی اتمام غیبت دوماهه مولوی، اعضای شورا جواد گیاه‌شناس را به عنوان جایگزین او انتخاب و در مراسمی رسمی معرفی کرد.

پس از گذشت بیش از دوماه سرانجام مولوی به همدان بازگشت و در صحن شورای شهر حاضر شد و به ارائه مستندات و مدارک درمانی خود پرداخت که اعضای شور ادر حال بررسی صحت این مدارک هستند تا تصمیم نهایی را درباره بازگشت وی به شورا بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این باره با بیان اینکه غیبت سخنگو و رئیس مرکز مطالعات شورای شهر همدان، بیش از دو ماه بوده است،  بازگشت وی را منوط بر تایید مدارک پزشکی او از سوی کمیسیون پزشکی و شورای فرمانداری دانست.

کامران گردان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس قانون شورای شهر همدان، هر یک از اعضا به طور قانونی و با تصویب دیگر اعضای شورا حق یک ماه مرخصی را دارند که با یک ماه تأخیر حضور ابراهیم مولوی در صحن شورا، عضو علی‌البدل به عنوان جایگزین وی انتخاب شد.

وی ادامه داد: این عضو علی‌البدل وظیفه دارد که در زمان غیبت عضو اصلی تمام کارها و وظایف او را انجام داده همچنین وظیفه مند است تا زمان بازگشت عضو اصلی، در صحن شورا حضور پیدا کند و در تمامی امور با دیگر اعضای شورا مشارکت داشته باشد.

گردان با اشاره به اینکه بازگشت عضو اصلی باید همراه با مدارک و مستندات موجه و معتبر باشد، خاطرنشان کرد: غیبت و تأخیر حضور در صحن شورا باید معتبر و عضو شورا برای موجه ساختن غیبت خود مدارک و مستندات را به اعضای شورا تحویل دهد.

وی تصریح کرد: مولوی با بازگشت خود، مدارک و مستندات پزشکی را مبنی بر مدت درمانش در خارج از کشور به شورا ارائه داده و با توجه به اینکه مدارک پزشکی او به زبان فارسی نبوده برای بررسی بیشتر این مدارک به شورای فرمانداری و بنیاد شهید ارسال شده است که پس از اقدامات لازم، موجه و یا غیرموجه بودن غیبت او را به شورای شهر اعلام کنند.

گردان اضافه کرد: پس از بررسی‌های لازم، اگر غیبت این عضو شورا موجه اعلام شود، بازگشت مولوی به شورای شهر امکان پذیر است و از اقدامات و عملکرد عضو علی‌البدل قدردانی می‌شود که در نهایت عضو اصلی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

رئیس شورای شهر همدان در پایان با تکذیب شایعه‌ای مبنی بر اینکه مولوی 2 بار به مرخصی رفته است، عنوان کرد: هر یک از اعضای شورای شهر فقط یک بار و با تصویب دیگر اعضای شورا می‌توانند به مرخصی روند و خبری مبنی بر اینکه مولوی 2 بار به مرخصی رفته است، شایعه و کذب است.

دوره درمان به علت سفر پزشک معالجم طولانی شد

عضو شورای شهر همدان نیز در ادامه به خبرنگار ایسنا گفت: برای تکمیل درمان ناشی از جراحت جنگ، به خارج از کشور رفته بودم که با توجه به سفر کاری پزشک معالجم به کشور دیگر متاسفانه پروسه درمانی ام طولانی شد.

ابراهیم مولوی با اشاره به اینکه هر یک از اعضای شورا می‌توانند در طول 6 ماه مدارک غیبت خود را به شورای شهر ارائه دهند، بیان کرد: پس از بازگشتم از آلمان، مدارک و مستندات پزشکی خود را در اسرع وقت به شورای شهر ارسال کردم.

وی ادامه داد: اگر مدارک پزشکی که به شورای شهر ارائه داده‌ام، غیبت مرا موجه سازد با ارسال پرونده به کمیته انطباق امیداور هستم که به صحن شورا بازگردم در غیر این صورت آرزوی موفقیت برای عضو علی‌البدلم را دارم.

مولوی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه کسالتم به طور کامل درمان شده است که اگر روند بهبودی بدون هیچ مشکلی پیش رود، دیگر احتیاجی به مراجعه به پزشک  معالجم برای درمان ندارم.

به محض ارائه مستندات کمیسیون پزشکی اعلام نظر می‌کنیم

مدیرکل بنیاد شهید استان همدان هم با بیان اینکه عضو شورای شهر همدان جانباز 70 درصد است، گفت: با توجه به مشکلی که در شورای شهر پیش آمده، شورای شهر همدان از بنیاد شهید درباره وضعیت "ابراهیم مولوی" استعلامی داشته که پاسخ این استعلام منوط به بررسی مستندات وی است.

ناصر عارف در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: قرار است تیم کمیسیون پزشکی بنیاد شهید درباره وضعیت معالجه مولوی نظر خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه این عضو شورای شهر در گذشته نیز برای درمان به خارج از کشور سفر داشته است، یادآور شد: ابراهیم مولوی جانباز 70 درصدی است که قبلاً نیز برای معالجه به خارج از کشور رفته بود امااین بار به علت تأخیر در بازگشت شورای شهر از بنیاد شهید نظر کمیسیون پزشکی را خواسته است.

وی تأکید کرد: به محض رسیدن مستندات ابراهیم مولوی به بنیاد شهید تیم کمیسیون پزشکی بررسی و نظر رسمی خود را اعلام خواهد کرد.

گزارش از: مینا رضایی نصیر، خبرنگار ایسنا، منطقه همدان


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعضای شورای شهر همدان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خواستار توجه شهرداری به مطالبه شورا پیرامون نهضت پیاده‌روسازی و ساماندهی معابر شهری شد و گفت: لازم است پیاده‌روها مکانی برای تردد امن عابران و همه اقشار جامعه باشد تا هیچ کس آسیب نبیند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه اشدری صبح امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین درباره لایحه شهرداری مبنی بر مجوز ساخت در اراضی قولنامه‌ای با کاربری‌های عمومی در اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: اگر شعارمان بر مبنای عدالت در توسعه خدمات شهری است باید کاربری‌های فرهنگی، ورزشی و فضای سبز را در تمام نقاط شهری با اولویت نواحی کمتر برخوردار ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد انسان‌محوری و عدالت خدمات‌شهری دو نکته مهمی است که در بودجه امسال بر آن تأکید داشتیم و باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: می‌توانیم امتیازاتی برای زمین‌هایی که کاربری عمومی دارند در نظر بگیریم و با مالکان آن‌ها توافقاتی را داشته باشیم تا مالکان به حق خود برسند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: با آزاد شدن بعضی زمین‌ها سرانه‌های فرهنگی و ورزشی در این منطقه تأمین و حفظ شود، با این رویکرد می‌توان نسبت به تأمین منابع زمین با کاربری‌های عمومی مورد نیاز در مناطق مشابه از جمله شهرک مهدیه و نواحی منفصل پاسخگو بود.

اشدری بر لزوم توجه مدیریت شهری به موضوع مناسب‌سازی و توجه به حضور بی‌دغدغه افراد توان‌خواه در شهر تأکید کرد و ادامه داد: به‌رغم تمام تذکرات اعضای شورا پیرامون این موضوع مهم توجه جدی به آن نمی‌شود و پیشنهادات عملیاتی مشاور شهردار در امور مناسب‌سازی که پس از بازدید میدانی برای رفع موانع ارائه می‌شود در بیشتر موارد محقق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود در یکی از جلسات صحن شورا مشاور شهردار در امور مناسب‌سازی حضور داشته باشد تا موارد و پیشنهادات را از زبان وی بشنویم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خواستار توجه به اجرای مطالبه شورا پیرامون نهضت پیاده‌روسازی و ساماندهی معابر شهری شد و گفت: لازم است پیاده‌روها مکانی برای تردد امن عابران و همه اقشار جامعه باشد، هیچ کس آسیب نبیند و رفاه حال و امنیت آسیب‌مندان لحاظ شود.

اشدری با تأکید بر لزوم حضور مستمر شهردار قزوین در جلسات صحن شورا ادامه داد: حضور شهردار قزوین سبب خواهد شد تا مطالبات ضروری مردم سریع‌تر و مؤثرتر محقق شود و این موضوعی است که در دوره شهرداران قبل اتفاق می‌افتاد و برای شهروندان اثربخش و ملموس بود.

کد خبر 751373

دیگر خبرها

  • سگ گردانی در پارک‌ها و بوستان‌های کرج باید ممنوع شود
  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • با تعامل و همکاری از فرصت باقیمانده استفاده کنیم
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد