Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- روزنامه هندوستان تایمز در تحلیلی ،سیاست 'اول آمریکا' و توافقنامه برگزیت را از مهمترین چالش های اقتصادی هند در سال 2019 اعلام کرد.

به گزارش ایرنا،'مارتان جاها' در این تحلیل که امروز-دوشنبه- در روزنامه هندوستان تایمز منتشر شد اضافه کرد در حالی که هند در حوزه سیاست می‌تواند در سال 2019 شاهد فرصت‌های خوبی باشد اما اقتصاد این کشور می تواند به علت سیاست های آمریکا و بریتانیا مورد تهدید قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تحلیل گر هندی معتقد است سیاست «اول آمریکا» دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند منجر به افزایش تعرفه و یارانه‌ها در جنگ تجاری طولانی مدت به بهانه حمایت از تولید داخل شود.
سیاست اول آمریکا یک شعار در گفتمان سیاسی آمریکاست که سعی در ایجاد سیاست‌های انزوا گرایی،حمایت گرایی و عدم مداخله دارد.
این شعار را نخستین بار رئیس جمهوری دموکرات آمریکا «وودرو ویلسون» در سال 1915 برای توجیه عدم مداخله آمریکا در جنگ جهانی اول استفاده کرد و بعد از وی دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا نام سیاست اصلی دولت خود را از این شعار الهام گرفت و آن را در مراسم تحلیف خود ذکر کرد.
به نوشته این روزنامه ،با توجه به توافق برگزیت در بریتانیا، هند ممکن است با عواقب غیرمنتظره کسری تجاری مواجه شود و به احتمال زیاد توافق آزاد تجاری بین بریتانیا و هند دست یافتنی نخواهد بود.
صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان را از 4.3 درصد به 2.3 درصد کاهش داده است.
خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که به‌طور گسترده‌ای با عنوان برگزیت از آن نام برده می‌شود به خروج آتی بریتانیا از اتحادیه اروپا اشاره دارد.
دونالد ترامپ در تلاش است تا قوانین تجارت سفارشی را جایگزین توافقات تجاری دوجانبه و شبکه تحریم‌ها کند که این روش برای هند بسیار زیان آور است.
تجارب تجاری سال 2018 می‌تواند بیانگر وضعیت آینده روابط تجاری میان امریکا و هند در سال 2019 باشد. زمانیکه دونالد ترامپ در سال گذشته با افزایش تعرفه‌ها جنگ تجاری آمریکا با سه متحد دیرین چین، اتحادیه اروپا و نفتا (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی) را آغاز کرد، روابط راهبردی میان واشنگتن و دهلی نو با شکاف روبرو شد.
نارندرا مودی نخست وزیر هند در سخنرانی داووس در ژانویه سال 2018 سیاست‌های تجارت حمایت گرایی را پدیده‌ای بسیار نگران کننده توصیف کرد.
حمایت گرایی سیاست اقتصادی جلوگیری از تجارت بین کشورها از طریق وضع تعرفه بر کالاهای وارداتی، محدودسازی حجم واردات و شماری دیگر از ضوابط دولتی است. این سیاست با تجارت آزاد که در آن موانع دولتی باید حداقل نگه داشته شوند در تضاد است.
از طرف دیگر سطح روابط تجاری میان بریتانیا و هند در سال 2019 به‌شدت تحت تأثیر توافق برگزیت قرار گرفت ،اگرچه منافع اقتصادی هند ایجاب می کند که دهلی نو همچنان به روابط تجاری خود با بریتانیا و اتحادیه اروپا ادامه دهد.
برخی از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران هندی از اینکه بریتانیا بعد از جدایی از اتحادیه اروپا همچنان بتواند به‌عنوان پایتخت مالی اروپا باقی بماند، تردید دارند.
این افراد احتمال می‌دهند شرکت‌های هندی که تاکنون به بریتانیا به‌عنوان دروازه اروپا می‌نگریستند به‌سوی دیگر کشورهای اروپایی مانند ایرلند جذب شوند.
کنفدراسیون صنعتی هند پیش از این از دولت خواسته بود برای خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا آماده شود.
اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و صنعتی هند نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد:هند به‌عنوان یک بازار در حال ظهور مهم با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با نوسان شدید روبرو خواهد شد.
آساق**9473**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هند آمريكا بريتانيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند