Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل در گزارشی نسبت به سوء‌استفاده قاچاقچیان انسان از مناطقی که در آن‌ها مجازاتی برای این جرم وجود ندارد، هشدار داده و تاکید کرد قربانیان با جرایمی از استثمار جنسی تا سرقت اعضای بدن مواجهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به‌رغم آنکه اخیرا تعدادی از قاچاقچیان انسان در بسیاری از کشورهای آفریقایی و خاورمیانه‌ محکوم شدند، گزارش دفتر مواد مخدر و جرایم سازمان ملل تاکید دارد، این میزان محکومیت‌ها در این نواحی، بسیار پایین است و به نظر نمی‌رسد خطر چندانی قاچاقچیان انسان را تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، ۱۰۰ مورد سرقت اعضای بدن که طی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ گزارش شد در خاورمیانه و شمال آفریقا رخ داده بود و از این گزارش‌ها در اروپا و آمریکای مرکزی و جنوبی هم وجود داشت.

در این گزارش به استناد تحقیقاتی مشخص شد، در برخی از پرونده‌ها قاچاقچیان با همدستی با "متخصصان پزشکی و فعالیت‌های مفسدانه و جعل" وارد عمل شدند.  

عاملان این نوع قاچاق از "لایه‌های مختلف آسیب‌پذیری" سود می‌برند؛ به عنوان نمونه مردمی که در کمپ‌های آوارگان به سر می‌برند با وعده‌های دورغین دریافت پول یا انتقال به اماکن بهتر جذب می‌شوند. در همین حال قاچاق انسان با هدف اسثتمار جنسی اصلی‌ترین مورد در این گزارش است و ۵۹ درصد از قربانیان در سال ۲۰۱۶ شناسایی شدند.

در این گزارش همچنین به نقش گروه‌های دخیل در درگیری‌های مسلحانه متعدد تاکید شد که از قاچاق انسان برای "تامین مالی فعالیت‌ها یا افزایش نیروی کارشان و برده‌داری جنسی" استفاده می‌کنند.

در گزارش مذکور همچنین به پرونده هزاران زن و دختر ایزدی که توسط گروه تروریستی داعش به اسارت گرفته شدند، اشاره شد.   

دفتر مواد مخدر و جرایم سازمان ملل با تاکید بر اینکه اکثر قربانیان مونث بودند و کمتر از نیمی از آنها را زنان بالغ و ۲۳ درصد دیگر هم دختران تشکیل می‌دادند، نسبت به افزایش تعداد آنها هشدار داد.

پس از استثمار جنسی، دلیل عمده بعدی قاچاق انسان کار اجباری است که عمده قربانیان از خاورمیانه و کشورهای زیر صحرا بودند. مواردی هم از قاچاق برای ازدواج اجباری عمدتا از جنوب شرق آسیا وجود دارد.   مجموع قربانیانی که به دفتر مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۶ گزارش شدند کمتر از ۲۵ هزار مورد است که نسبت به ۱۰ هزار مورد سال ۲۰۱۱ افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد قاچاق انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصاویر ترسناک از بلعیدن یک گراز توسط اژد‌های کومودو!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     منبع: رازبقا tags # اژدهای کومودو ، حیات وحش سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • (ویدئو) تصاویر ترسناک از بلعیدن یک گراز توسط اژد‌های کومودو!
  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • عکس خبرساز یک زن بی‌حجاب در سخنرانی رئیسی
  • (عکس) لیونل مسی در ۴۷ سالگی هم بازی می‌کند!
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد