Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:19:50 GMT

روایت زندگی یک هوادار فوتبال در «به اضافه مستند»

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۶۷۸۳

روایت زندگی یک هوادار فوتبال در «به اضافه مستند»

تهران- ایرنا- هشتمین قسمت از فصل سوم «به اضافه مستند» از شبکه مستند به پخش و بررسی مستند «اسکندر» روایت زندگی یک هوادار فوتبال، ساخته علی شهابی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این قسمت مستند «اسکندر» درباره زندگی مردی که بیش از سه دهه هوادار دو آتشه تیم صنعت نفت آبادان است، پخش و بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این قسمت امیر حاج رضایی، کارشناس با سابقه و منتقد فوتبال مهمان برنامه خواهد بود و در مورد هواداری در ایران، لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های میزبانی از هواداران در استادیوم‌ها و فرهنگ هواداری در ورزشگاه‌ها صحبت خواهند کرد.
علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.
«اسکندر»، روایتی متفاوت از زندگی «اسکندر بنی سعید»، هوادار دو آتیشه و قدیمی تیم صنعت ‎نفت آبادان است که عمر طرفداری‌اش از سه دهه گذشته و با وجود کهولت سن، هنوز هم‌ دست از حمایت تیمش برنمی‌دارد.
این مستند با ورود به زندگی این هوادار، فعالیت‌های شخصی و فوتبالی او را دنبال می‌کند. هم‌چنین در این فیلم، گوشه‌هایی از مشکلات تیم صنعت نفت آبادان، بی‌توجهی به برخی از هواداران قدیمی این تیم محبوب و فرهنگ صحیح هواداری در ورزشگاه‌های ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.
یک روز از زندگی بنی‌سعید که در فیلم روایت می‌شود با یکی از دیدارهای حساس این تیم در لیگ برتر مصادف شده است و او همانند همیشه برای طرفداری از تیمش به استادیوم خانگی این تیم می‌رود. هیجانات او در طول بازی، صحبت‌هایش با راوی مستند و حتی مربی‌گری او از روی سکو‌ها صحنه‌های بی‌نظیر و منحصر به فردی را خلق کرده است.
این مستند 30 دقیقه‌ای که به کارگردانی علی شهابی و تهیه‌کنندگی صدا و سیمای استان آبادان ساخته شده است، امسال به مرحله نهایی مسابقه برنامه‌های رادیوتلویزیونی ABU Prizes راه ‌یافت. این مسابقه هر سال میان تولیدات رسانه‌های عضو اتحادیه رادیو تلویزیون‌های ‌آسیا و اقیانوسیه برگزار می‌شود.
این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» روز سه‌شنبه 18 دی ساعت 20:30 از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه 19 دی ساعت 9 و جمعه 21 دی ماه ساعت 13:30 است.
«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت 20:30 به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
فراهنگ**9210** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صدا و سيما صنعت نفت آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛طبیعت سرسبز لرستان آغوش پر سخاوت خود را به روی ساکنان همیشگی گشوده و طنین کوچ ایل به عنوان زمزمه‌ای از شور و پویایی زندگی عشایر میان کوه و دشت پیچیده است.
جامعه ی عشایری لرستان هر ساله با آغاز بهار، فصل جدید از زندگی خود را با کوچ به سمت مناطق ییلاقی آغاز می‌کنند تا سبزه زار‌های پهناور این سرزمین علاوه بر اینکه سکونتگاهی پرجلوه و منحصر به فرد برای این خانوار‌ها باشد چراگاهی غنی نیز برای دام‌ها و احشام آنان باشد.
جامعه عشایری لرستان با تمام سختی‌ها و دوری از زندگی مدرن امروزی، اما سهم قابل توجهی از تولیدات و چرخه تولید را در این استان ایفا می‌کند و حدود ت را می‌گذرانند.
 مدیر کل امور عشایر لرستان گفت:یک میلیون و ۵۰۰ هزار دام در لرستان وجود دارد که ۲۵ درصد از مواد پروتینی لرستان را تشکیل می‌دهند.
 هوشنگ نور محمدی افزود: عشایر لرستان سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمر، ۲۹ هزار تن فراورده‌های لبنی، یک هزار تن پشم،۱۵۰ تن عسل و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند.
در استان لرستان ۱۴ هزار خانوار عشایری وجود دارد که ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار آن کوچرو هستند.
۹۰۰ کیلومتر از مساحت کل کشور محل تردد ۹۶ ایل از عشایر کوچرو است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما
  • ادامه «بدقولی کنداکتوری تلویزیون» با رخنه شبکه یک
  • میزبانی خوزستان از ۲ بازی لیگ برتر فوتبال
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • روایت مدیر تیم سپاهان از بانوان هوادار پرسپولیس؛ پرتاب سنگ و آب جوش، فحاشی و حرکات بسیار ناشایست
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت
  • یک دروازه‌بان شماره 80 پوشید (عکس)