Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از پروژه‌های راهسازی استان البرز که صبح امروز همراه استاندار البرز و جمعی از مسئولان استانی صورت گرفت، در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مبنی بر میزان پیشرفت قطعات دو و سه آزادراه همت-کرج، اظهار کرد: تاکید رئیس جمهوری بر رفع مشکلات ترافیکی استان البرز و امتداد آن به سمت غرب کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا وزیر راه و شهرسازی نیز به جد این مساله را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: قطعه ۲ آزادراه همت-کرج از پیشرفت ۹۲ درصدی و قطعه ۳ نیز بالغ بر ۸۶ درصد از پیشرفت فیزیکی برخوردار است. همچنین سازمان برنامه و بودجه اعتباری حدود ۱۸ میلیاردتومان به عنوان بخشی از اعتبارات مصوب پروژه بابت تملک اراضی تخصیص داده است و از محل اسناد خزانه اسلامی نیز مبلغی در نظر گرفته شده که ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که چگونگی نحوه مشارکت  شرکت ساخت در کمربند شمالی استان البرز، بیان کرد: در جریان بازدید امروز از این پروژه دیدگاهها نسبت به پروژه کمربند شمالی این استان تغییر کرد، زیرا از نظر ویژگی‌های طراحی شباهت زیادی به طرح‌های آزادراهی دارد و فاقد تقاطع‌های هم‌سطح است.

مدیرعامل شرکت ساخت با اشاره به حدود تقاطع‌های غیرهم‌سطح و حریم ۱۰۰ متری موجود در دو طرف این محور، گفت: اگر قرار بر ساخت گلوگاه ترافیکی کرج باشد این محور باید همانند یک آزادراه شرایط تسهیل و مبانی ترافیک در استان و امتداد آن به سمت غرب کشور شامل استان‌های قزوین و زنجان را فراهم کند.

خادمی در ادامه یادآور شد: در خصوص نحوه مشارکت در این پروژه باید جلساتی با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه برگزار شود که حتی در صورت عدم موافقت با مشارکت و اجرای پروژه به روش آزادراهی باید به منظور انجام و تکمیل پروژه به دست شهرداری کرج کمک‌هایی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: کنارگذر جنوبی تهران و البرز به طول ۱۶۰ کیلومتر در دست اجراست که موجب رفع گلوگاه ترافیکی این دو استان خواهد شد. همچنین حد فاصل چرمشهر به آبیک و ادامه بزرگراه همت به سمت کرج با جدیت در دست اجراست.

خادمی خاطرنشان کرد: امروز از کمربند شمالی البرز که با همت استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در دست اجراست بازدید شد که این پروژه با توجه به حجم و بزرگی آن تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک عبوری به سمت غرب کشور دارد.

وی در پایان با اشاره به وجود بخشی از آزادراه تهران – شمال در استان البرز، بیان کرد: در مجموع پروژه‌های بزرگی در داخل استان البرز در حال اجراست که امیدواریم طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ این پروژه ها به بهره‌برداری برسند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آزادراه همت کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا