Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمد ذوالنوری متولد ۱۳۴۸ در شهر صحنه، نوازنده تار ، سه تار و تنبور است. او موسیقی را از سال ۱۳۶۱ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۲ در دانشگاه آزاد اسلامی مدرک کارشناسی گرفت.

اساتید او در تنبور استاد سید ایاز قزوینه‌ای و سید جمشید ستوان،‌و اساتید او در تار و سه تار استاد حسین علیزاده ،داریوش پیرنیاکان ،مسعود شعاری ،دکتر سعید نیاکوثری و مجید رضایی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از فعالیت‌های او تالیف کتاب آموزش تنبور دوره مقدماتی و متوسطه،‌ انتشار آلبوم‌های نور مهتاب، در انتظار، درّدانه، حصار دل و هفت آسمان است.

ذوالنوری سرپرست گروه موسیقى کیهان است و اجرای کنسرت‌های موسیقی مقامی و اصیل در داخل و خارج از کشور را در کارنامه دارد، که از جمله‌ آن‌ها اجرای کنسرت به همراه گروه هم آوایان به سرپرستی استاد حسین علیزاده به مناسبت بزرگداشت استاد محمد رضا لطفی در تهران و گرگان است. او به مدت چهار سال در برگزاری کلاس‌های مکتب استاد حسین علیزاده در سطح کشور با ایشان همکاری کرد و به مدت پنج سال شرکت در کلاس‌های جواب آواز استاد صدیف رامبد شرکت داشته است.

 

 یک قافله دل آلبوم تازه ایست از تولیدات حوزه هنری که با آهنگسازی محمد ذوالنوری، آواز جمشید پورمهر و تنظیم محمد باقر زینالی، به اجرا در آمده و شامل ۱۲ قطعه به عناوین «پیش درآمد همایون»، «تکنوازی تار»، «چهار مضراب همایون»، «ساز و آواز همایون»، «ضربی بیداد»، «تصنیف صبوری»، «ساز و آواز همایون۲»، «تصنیف یک قافله دل»، «پیش درآمد شوشتری»، «ساز و آواز شوشتری منصوری»، «تصنیف دور از تو» و «رِنگِ شوشتری» می باشد. چند قطعه از این آلبوم ساخته هایی از زنده یادان علی اصغر بهاری و درویش خان هستند که در کنار ساخته های ذوالنوری، گوش را می نوازند.

اشعار این اثر از سرودههای شاعرانی چون سعدی، محمد حسن جمشیدی، عراقی، شمس مغربی، عماد خراسانی و رهی معیری انتخاب شده اند و محمد ذوالنوری (تار)، محمد باقر زینالی (سنتور، کمانچه و عود)، هوشمند عبادی (نی) و سعید جلالیان (تنبک) در اجرای قطعات به هنرنمایی پرداخته اند. ضبط، میکس و مسترینگ قطعات در استودیو هورآهنگ صورت گرفته و مدیر تولید اثر سروش بخشش است.

شایان ذکر است که آلبوم یک قافله دل از محمد ذوالنوری و آواز جمشید پور مهر، توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد و علاقمندان می توانند نسخه فیزیکی و اورجینال اثر را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه و یا جهت خرید آنلاین و قانونی آن به سایت www.ritmo.ir مراجعه نمایند.

 

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موسیقی سنتی آلبوم موسیقی یک قافله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالفضل ابوترابی، از رایزنی های نامزدهای ریاست مجلس با منتخبان مجلس دوازدهم خبر داد و گفت: محمد باقر قالیباف در حال برگزاری نشست‌هایی به صورت فردی و جمعی با منتخبین مجلس دوازدهم با موضوع و دستور کار ریاست مجلس آینده است.

بنابر گزارش ایرنا، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین مجتبی ذوالنوری، علی نیکزاد و منوچهر متکی نیز دیدارهای فردی و جمعی با منتخبین مجلس دوازدهم برای معرفی خود به عنوان نامزد ریاست مجلس و ارائه برنامه‌هایشان برنامه ریزی کرده‌اند.

وی افزود: ذوالنوری، علی نیکزاد و منوچهر متکی در تماس‌های تلفنی با بنده، آمادگی‌شان برای نامزدی ریاست مجلس آینده را اعلام کرده و عنوان کردند که با توجه به اینکه این توانمندی را برای بر عهده گرفتن ریاست مجلس آینده در خود می‌بینند پا در عرصه گذاشته‌اند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: آقای قالیباف نیز در مذاکرات حضوری که با بنده و نمایندگان داشتند، آمادگی خود برای ریاست مجلس آینده و نامزدی برای این جایگاه را اعلام کردند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار گزینه‌های ریاست مجلس، حسین علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز خود را به عنوان گزینه نائب رئیسی مجلس به منتخبین معرفی کرده است.

وی افزود: همچنین منتخبین مجلس دوازدهم در نشست‌هایی که داشته‌اند تصمیم گرفتند تا فراکسیونی سیاسی در مجلس دوازدهم تشکیل دهند و در واقع سنگ بنای چنین فراکسیونی در این نشست‌ها گذاشته شده است و تا زمانی که اسم نهایی برای این فراکسیون انتخاب شود و مابقی نمایندگان در دور دوم انتخابات مشخص شوند بنا شده نام این فراکسیون همان فراکسیون انقلاب اسلامی باشد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899200

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • (ویدیو) اعتراف عجیب ذوالنوری؛ نفهمیدیم به چه چیزی در مجلس رای می‌دهیم!