Web Analytics Made Easy - Statcounter

پردیس تئاتر «شهرزاد» ۱۲ روز است فعالیت نمی‌کند و انفعال مدیریت دولتی و خصوصی تئاتر در زمینه شفاف‌سازی وضعیت این سالن، گروه‌های تئاتری را بلاتکلیف کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ردیس تئاتر «شهرزاد» به‌عنوان یکی از سالن‌های خصوصی فعال تئاتر طی ۱۲ روز گذشته تعطیل بوده و فعالیتی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پردیس هنوز وضعیت مشخصی ندارد و گروه‌های تئاتری که در حال اجرا در این سالن بودند یا در نوبت‌های بعدی اجرا قرار دارند در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برند.

عصر ۴ دی خبری مبنی‌بر تعطیلی پردیس تئاتر شهرزاد منتشر شد. این در حالی بود که مدیریت این سالن خصوصی چنین خبری را تأیید نکرد.

روز ۵ دی شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی در گفتگویی رسانه‌ای اعلام کرد که تعطیلی پردیس تئاتر شهرزاد به دستور دادگستری انجام شده است.

وی در آن گفتگو اظهار کرد: مدیر تماشاخانه و مرکز هنرهای نمایشی از سوی دایره حقوقی خود در تلاش برای رفع این مشکل هستند. از دید اداره کل هنرهای نمایشی، تعطیلی یک سالن اصلاً اتفاق خوشایندی نیست و ما تلاش داریم به زودی و در کوتاه‌ترین زمان مشکل این سالن حل شود.

در آن زمان مشخص نبود که تعطیلی تئاتر شهرزاد به چه دلیلی رخ داده و هیچ توضیحی در این زمینه داده نشد زیرا اگر بحث نظارتی در خصوص آثار نمایشی به صحنه رفته مطرح بود که باید شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی به عنوان مرجع صدور مجوز اجراهای تئاتری در سالن‌های دولتی و خصوصی پاسخگو می‌شد.

روز ۶ دی گفتگویی رسانه‌ای از مدیر روابط عمومی تئاتر شهرزاد منتشر و در آن بیان شد: تمامی فعالیت‌های مجموعه ما در چارچوب قانون شکل گرفته است و سایت فروش بلیت نمایش‌های در حال اجرا به دستور مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، به صورت غیرقانونی از صبح روز چهارشنبه ۵ دی ماه بسته شده است. مجوز فعالیت‌های این مجموعه به هیچ وجه باطل نشده است و مجوز فعالیت‌های مجموعه هنوز اعتبار کافی دارد که این مجوز با امضای معاون هنری وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

در گفتگوی رسانه‌ای مذکور اعلام شد که هیچ نامه‌ای از سوی نهادهای نظارتی و امنیتی برای مدیریت سالن ارسال نشده و اجراهای نمایشی در تئاتر شهرزاد از ۶ دی به مدت ۴۸ ساعت متوقف و نهایتا طی ۲ تا ۳ روز بعد از سرگرفته می‌شود.

با گذشت ۱۲ روز از این اخبار و تعطیلی تئاتر شهرزاد، نه مدیرکل هنرهای نمایشی و نه مدیریت سالن با شفافیت در خصوص چرایی تعطیلی این سالن تئاتری توضیحی نداده‌اند و انفعال مدیریت دولتی و خصوصی تئاتر در این زمینه وضعیت اجرای گروه‌های تئاتری متقاضی یا در حال اجرا در تئاتر شهرزاد را مشخص نکرده است.

انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران نیز در خصوص تعطیلی یا بازگشایی مجدد تئاتر شهرزاد، واکنش و توضیحی ارائه نداده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن

بخشدار کن گفت: همزمان با شروع بارندگی شدید در شب گذشته راه ارتباطی پنج روستا در بخش کن مسدود شد که با حضور به موقع بخشداری، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای سنگان و کشار علیا و با همکاری عوامل شهرداری منطقه ۲۲ و با استفاده از امکانات و ماشین آلات روستایی، عملیات بازگشایی مسیر از ساعت ۲۴ لغایت ساعت ۵ صبح به طول انجامید.

به گزارش ایسنا، محمدنژاد در این مورد گفت: مسیر ارتباطی روستای کشار علیا با ریزش کوه و رسوبات در سه نقطه بطور کامل مسدود شده بود که با همکاری اداره راهداری مسیر بازگشایی شد.

وی افزود: در این عملیات که مسیر منتهی به روستاهای سنگان و در محل پل بزرگراه تهران_شمال بطور کامل مسدود شده بود با بکارگیری ماشین آلات و کمک و همیاری عوامل خدمات شهری شهرداری منطقه ۲۲ مسیر تردد باز شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران، در دیگر روستاهای بخش نیز با حضور دهیاران اقدامات پیشگیرانه انجام و از هر گونه مخاطره احتمالی جلوگیری به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن