Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌ و پرورش از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری حمایت از کالای ایرانی خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی وزارت آموزش‌ و پرورش، علی رمضانی اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال حمایت از کالای ایرانی که از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، جشنواره فرهنگی هنری حمایت از کالای ایرانی به میزبانی استان یزد و مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور در قالب رشته‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سرود همگانی، فیلم، نمایش خیابانی، تولید پادکست، خوشنویسی نستعلیق، عکاسی، نقاشی، شعر و داستان کودک و نوجوان ویژه دانش آموزان و فیلم، نمایشنامه‌نویسی، تولید پادکست، خوشنویسی نستعلیق، عکاسی، نقاشی خط، نقاشی، پوستر، شعر و داستان کودک و نوجوان ویژه فرهنگیان از موضوعات این جشنواره است.
رمضانی تصریح کرد: این جشنواره به منظور تحقق شعار سال و با هدف فرهنگ‌سازی در خصوص مصرف و حمایت از کالای ایرانی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: با ارسال شیوه‌نامه این جشنواره از استان‌ها خواسته شده تا شرایط حضور حداکثری دانش آموزان و فرهنگیان را فراهم کنند.

* حیوانات دانشمند ردیابی شدند
کودکان علاقه‌مند به حیات‌وحش با مطالعه «حیوانات ردیاب در حیات‌وحش» نوشته لیون گری و ترجمه مجید عمیق با حواس ویژه این موجودات آشنا می‌شوند.
به گزارش ایرنا از کانون پرورش فکری، «حیوانات دانشمند» نام مجموعه‌ای است که در پنج عنوان کتاب مجزا با نام‌های حیوانات مهندس در حیات‌وحش، حیوانات تغییر شکل دهنده در حیات‌وحش، حیوانات پیغام‌رسان در حیات‌وحش، حیوانات ابزارساز در حیات‌وحش و حیوانات ردیاب در حیات‌وحش به قابلیت‌های حیوانات اشاره دارد.
در معرفی کتاب «حیوانات ردیاب در حیات‌وحش» عنوان شده است: حیوانات برای ادامه حیات و بقایشان به حواس‌شان متکی هستند. آنها برای در امان ماندن از خطر، شکار و برای جفت‌یابی از حواس‌شان کمک می‌گیرند. برخی از حیوانات حواس ویژه‌ای دارند که ما انسان‌ها از آنها بی‌بهره‌ایم. در این کتاب با دنیای شگفت‌آور حیواناتی آشنا می‌شوید که به کمک حواس خود می‌توانند از آنچه در پیرامونشان می‌گذرد با خبر شوند.
همچنین در یکی از بخش‌های این کتاب می‌خوانیم: کوسه ماهی حساس‌ترین بینی را در جهان حیوانات دارد. دو منفذ واقع در دو طرف پوزه‌ کوسه ماهی، سوراخ‌های بینی نامیده می‌شود. هر یک از این سوراخ‌های بینی از دو لوله تشکیل شده است. کوسه ماهی آب دریا را از یکی از آن‌ها تو می‌کشد و سپس آب را در لوله دیگر خارج می‌کند. وقتی آب دریا در بینی کوسه ماهی جریان پیدا می‌کند از سطح غشای نازک بینی‌اش عبور می‌کند. این غشا انباشته از گیرنده‌های بویایی فراوان است. گیرنده‌های بویایی، پیغام‌های بویایی را به مغز می‌فرستند و کوسه ماهی خیلی سریع می‌تواند انواع مختلف بوها را تشخیص دهد.
این کتاب که با انتشار عکس‌های مستند به بررسی عنکبوت‌ها، ماهی‌ها، جغدها، پستانداران و پرندگان پرداخته است از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ناشر اصلیBrown Bear در انگلستان خریداری شده و با شمارگان 7 هزار نسخه و قیمت 65 هزار ریال روانه بازار نشر شده است.

* داستان عیار جوان در پسر نان و نمک روایت شد
داستان زندگی «یعقوب لیث» در کتابی با نام «پسر نان و نمک» دیدگاه جدیدی از تاریخ را پیش روی نوجوانان می‌گذارد.
این کتاب به قلم عباس جهانگیریان برای چهارمین ‌بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باز نشر شده است.
شرح تولد، وضعیت خانوادگی، دوران کودکی و نوجوانی، سال‌های عیاری یعقوب لیث و شرح مبارزه‌های او در قالب داستانی جذاب نقل شده است.
عباس جهانگیریان در کتاب خود نگاهی منصفانه به روال تاریخی آن دوران داشته است و گام به گام مخاطبان را با ابعاد فرهنگی، سیاسی و تاریخی ایران آشنا کرده است.
مستندات، یکی از نقاط قوت این اثر داستانی است. تا آنجا که تصویرگر کتاب، مهسا منصوری به تصویر پوشش و لباس‌های آن دوره پرداخته است. همچنین کتاب با فهرست منابع، نقشه و نام‌نامه همراه است.
در بخشی از این کتاب که ۱۹ فصل دارد می‌خوانیم: هیچ رازی از یعقوب برای پدرش لیث‌، پوشیده نبود. همه‌ خانواده‌ لیث با حکومت‌های دست نشانده‌ خلیفه مخالف بودند و همیشه در خانواده‌ معدل، زمزمه تشکیل حکومت‌های مستقل ایرانی شنیده می‌شد. یعقوب، خبر تشکیل گروه عیاران زرنج را به لیث داده بود و حال از او می‌خواست در ساخت نیزه، نیزک، دشنه و شمشیر کمک‌شان کند.‌
این اثر در قالب مجموعه‌ «حماسه‌های ایرانی» منتشر شده و در شرح این مجموعه آمده است: حماسه‌های ایرانی داستان نیستند و ماجراهای واقعی را از تاریخ روایت می‌کنند، ماجراهایی که هیچگاه نباید از یاد بروند. نویسندگان این مجموعه گوشه‌هایی از حوادث تاریخی را با پرداخت داستانی بازگو می‌کنند. اما قصد داستان ‌نویسی ندارند. حماسه‌هایی که در تاریخ ایران رخ داده‌، گاهی بیش‌تر از هر داستانی شگفت‌انگیز و تکان‌دهنده است.
«پسر نان و نمک» مناسب مخاطبان بالای ۱۴ سال است که با شمارگان 5 هزار نسخه و قیمت 90 هزار ریال منتشر شده است و پیش‌تر نیز ۱۵ هزار نسخه از آن به چاپ رسیده است.
علمی**1883**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش كانون پرورش فكري جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۷۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب ماهی جان در قزوین

ماهی جان کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد