Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-27@14:11:15 GMT

احتمال عقب‌نشینی ترامپ از موضع خود

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۷۸۰۲۷

رئیس کارکنان کاخ سفید از تمایل رئیس‌جمهور آمریکا برای عقب‌نشینی از موضع اولیه خود درباره ساخت دیوار بتنی در مرز با مکزیک خبر داد.به گزارش بلاغ،میک مولوِینی، رئیس کارکنان کاخ سفید، امروز (یکشنبه) به طور ضمنی از احتمال توافق میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دموکرات های کنگره برای پایان دادن به مناقشه‌ای که به دلیل طرح ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک ایجاد و به تعطیلی دولت فدرال آمریکا منجر شده است، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گفته رئیس کارکنان کاخ سفید، ترامپ تمایل دارد برای پیشرفت در روند گفتگوها و پایان دادن به تعطیلی بخش‌هایی از دولت، از موضع قبلی خود درباره احداث دیوار بتنی در مرز میان آمریکا با مکزیک عقب نشینی و به درخواست برای تأمین بودجه احداث دیوار فلزی قناعت کند.

مولوینی این اظهارات را در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز بیان می کرد.

دولت فدرال آمریکا از 22 دسامبر سال گذشته میلادی (به مدت بیش از 2 هفته) در پی خودداری ترامپ از امضای لایجه بودجه به تعطیلی کشانده شد. ترامپ می گوید تا زمانی که در لایحه بودجه ملبغ موردنیاز برای ساخت دیوار مرزی (5 میلیارد دلار) در نظر گرفته نشود، آن را امضا نخواهد کرد. این در حالی است که کنگره تاکنون دربرابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه ای را به تصویب برساند. دموکرات ها مبلغ 1.3 میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد داده اند. آنها تأمین امنیت مرزی را ضروری می دانند، اما معتقدند ساخت دیوار مرزی هدر دادن پول خواهد بود. هرگونه توافقی بر سر بودجه، برای اجرایی شدن باید هم در کنگره تصویب شود و هم به امضای رئیس جمهور آمریکا برسد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی،بعدازظهر ۶ اردیبهشت، ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به‌دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور بازگردانده شدند.


دیگر خبرها

  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا