Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به تدوین ظرفیت مهارت‌آموزی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان گفت: تاکنون ۳۵۰ نفر از جوانان مستقر در سکونت‌گاهه‌ی غیررسمی شهرهای استان بوشهر مهارت‌افزایی شده‌اند. ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالمجید دراهکی ظهر امروز در نشست بررسی آموزش‌های مهارتی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان با بیان  اینکه در سال گذشته بیش از 350  نفر در سکونت‌گاه‌های غیررسمی مهارت‌افزایی شده‌اند اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی در 9 حرفه مهارتی و 12 دوره آموزشی امسال در محلات تنگک بوشهر و اکبرآباد دشتستان ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در افزایش رفاه اجتماعی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی دارد افزود: بیش از 150 نفر از مهارت‌آموزان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان در حوزه خیاطی و برق صنعتی در راستای مشاغل خانگی و صنایع مستقر در استان مشغول به‌کار شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه در راستای ایجاد عدالت آموزشی و امکان بهره‌مندی تمام اقشار جامعه آموزش‌های مهارتی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی ارائه می‌شود خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها توسط تیم‌های سیار در حال انجام و پیگیری است اما باید برای دستیابی به آموزش‌های مهارتی با کیفیت و اثربخشی بالا، نیازسنجی و برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند صورت گیرد و این مهم تنها با تعامل و همکاری دو سویه دفاتر تسهیل‌گری و این اداره‌کل میسر می‌شود.

دراهکی با اشاره به مزیت‌های نسبی آموزش‌های مهارتی و فراگیری این آموزش‌ها توسط افراد ساکن در سکونت‌گاه‌های غیررسمی تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی می‌تواند در وجود افراد اعتماد به نفس ایجاد کند و این افراد با فراگیری تخصص لازم بهتر و در زمان کمتر جذب بازار کار خواهند شد و اشتغال افراد ساکن در این حوزه‌ها می‌تواند در افزایش رفاه اجتماعی نقش مهم و تأثیرگذاری را ایفاء کند.

4.5 میلیون نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر ارائه شد مهارت‌آموزی به افراد فاقد مهارت در بوشهر شدت می‌گیرد بوشهر|مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با برش اقتصاد مقاومتی ارائه می‌شود‌

وی وجود ظرفیت و توانمندی بالای نیروی انسانی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی، ساماندهی و توانمندسازی این افراد برای ورود به بازار کار را از مهم‌ترین نیازهای مردم منطقه ذکر کرد و گفت: می‌توانیم تهدید‌های مختلف از جمله بیکاری، طلاق، حاشینه‌نشینی، مفاسد اخلاقی و اعتیاد در این مناطق را از طریق آموزش‌های مهارتی کاهش و تهدیدهای حاکم در نواحی منفصل شهری را به فرصتی مناسب در راستای افزایش تولیدات داخلی و کمک به حل مشکلات اقتصادی کشور تغییر بدهیم.

انتهای پیام/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۷۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی