Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@13:39:28 GMT

نخستين آلبوم «راديو» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۰۱۶۳

نخستين آلبوم «راديو» منتشر شد

خبرگزاري آريا - مراسم رونمايي از نخستين آلبوم رسمي گروه «راديو» با صداي نيما طاري و آهنگسازي فهام گوهري روز جمعه 14 دي در هتل سيمرغ برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم فهام گوهري، نيما طاري، بابک رياحي‌پور (نوازنده گيتار باس)، نيما حميدي (نوازنده درامز) و مسرور شيدايي (ميکس و مسترينگ) درباره آلبوم «راديو» توضيح‌هاتي ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آلبوم «راديو» به صورت فول آکوستيک ضبط شدفهام گوهري آهنگساز و تنظيم‌کننده اين اثر گفت: «اين گروه يک اتفاق بود و من فقط آن را پرورش دادم. اين اتفاق از نيما با يک تک ترک شروع شد و بعد تصميم گرفتيم آن را به يک آلبوم تبديل کنيم. با کمک دوستاني که داشتم مانند شخص اول زندگي موسيقيايي من يعني بابک رياحي‌پور و ارتباطي که از طرف او با ديگر نوازنده‌ها ايجاد شد، در يک سال و نيم گذشته به صورت بسيار جدي کار را جلو برديم. آلبوم «راديو» به صورت فول آکوستيک ضبط شد و در آن سمپل بازي نداشتيم. شرکت طنين هنر باربد و آرش ياسميني به ما همه جوره کمک کردند.»
گوهري تأکيد کرد: «ما براي خودمان برنامه‌ريزي کرده‌ايم و مي‌خواهيم سال آينده (1398) کنسرت‌هايمان را در سالن‌هاي کوچک شروع کنيم و در سال بعدش (1399) اجراهايمان را به سالن برج ميلاد ببريم. البته اين موضوع فعلا تنها يک آرزو است ولي آن را محقق خواهيم کرد. آدمي که آرزو نداشته باشد و خودش را وقف آرزوهايش نکند، بهتر است بميرد.»
گوهري همچنين با اشاره به دليل انتشار آلبوم در اين شرايط بد اقتصادي و موسيقي کشور توضيح داد: «در جامعه‌اي زندگي مي‌کنيم که روزي 200 تک قطعه با کيفيت‌هاي زير خط فقر منتشر مي‌شود، البته در اين ميان آثار ارزشمندي هم منتشر مي‌شود اما من و نيما از اول مي‌خواستيم شناسنامه‌دار جلو برويم براي همين به دنبال آلبوم رفتيم تا به اجرا برسيم. ما نخواستيم کارمان را با تک قطعه‌ها شروع کنيم.»
اين آهنگساز و تنظيم کننده گفت: «صرف‌نظر از من، ديگر عواملِ نخستين آلبوم «راديو» از بهترين‌ها هستند. ما تک تکِ نوازندگان را گردِ هم آورديم تا بتوانيم از هنر و افکار آنها براي ارتقاي سطح کيفي آلبوم استفاده کنيم.»
انتظار حمايت نداريم فقط ما را به حال خود بگذاريدبابک رياحي‌پور که يکي از نوازندگان برجسته گيتار باس است، در صحبت‌هايش گفت: «در موسيقي راک بالا و پايين‌هاي بسياري وجود دارد. خوشحالم که روي اين پروژه کار‌کردم. کم پيش مي‌آيد آلبومي از اول تا آخرش بيس داشته باشد. معمولا يکي را بيس مي‌گيرند و بقيه را فاکتور. هميشه دوست داشتم‌از اسمم و توانم براي کارهاي خوب و جديد مايه بگذارم. اين‌پروژه را با عشق و علاقه قبول کردم. دوستي من و فهام هم در اين کار بسيار موثر بود.»
او ادامه داد: «موسيقي راک در ايران پاپيولار نيست. ما توقع حمايت نداريم. همين که کاري به کارمان نداشته باشند برايمان کافيست. به بهانه‌هاي مختلف کنسرت‌هاي راک را تعطيل مي‌کنند. در برج آزادي يکي از بچه‌هاي موزيسين با موسيقي هد زده است. همين بهانه‌اي براي تعطيلي کل کنسرت هاي راک شده است.»
مردم ما را حمايت کننددر ادامه نيما حميدي درباره آلبوم «راديو» گفت: «با کمال ميل همکاري با اين گروه را قبول کردم و وقتي کار به مرحله آخر رسيد از آن بسيار راضي بودم. از مردم مي‌خواهم که ما را حمايت کنند زيرا گروه‌هاي راک در ايران از حمايت ارگان و سازمان‌هاي دولتي برخوردار نيستند و اين فقط خودمانيم که مي‌توانيم اين موسيقي را در کشور جدي کنيم.
سبک راک موسيقي روز مملکت ما نيستسرور شيدايي مسئول ميکس و مسترينگ آلبوم «راديو» در سخنانش گفت: «ميکس و مسترينگ آلبوم «راديو» به‌عهده من بود. سبک راک موسيقي روز مملکت ما نيست. در موسيقي راک حرف‌هاي جدي زده و شنيده مي‌شود و اين مسئله براي خيلي‌ها خوشايند نيست. اميدوارم مردم آلبوم را بخرند زيرا تنها خريدشان است که به ادامه کار ما کمک مي‌کند در‌غير‌ اين صورت اين موسيقي هيچوقت به نتيجه نمي‌رسد.»
«راديو» را به خاطر نوستالژي‌اش انتخاب کرديمدر ادامه نيما طاري خواننده گروه «راديو» گفت: «برايم کار کردن درکنار چنين استاداني در اولين آلبوم باعث افتخار است. من و فهام گونه‌هاي مختلفي از سلايق و افکارمان را ترکيب کرده‌ايم تا مسيرمان را بهتر دنبال کنيم.»
او همچنين درباره دليل انتخاب کردن نام «راديو» براي اين بند گفت: «چندين نام براي گروهمان در نظر داشتيم که متاسفانه همه را رد کردند. در نهايت به «راديو» رسيديم که به خاطر جنبه نوستالژي بودنِ اين رسانه و فلسفه‌اي که در راديو نهفته است، اين نام را انتخاب کرديم. «راديو» از قديمي‌ترين مرجع‌هاي شنيدن موسيقي در دنيا است. همين الان هم بسياري از مردم با راديو موسيقي مي‌شنوند.»
بابک رياحي‌پور «گيتار باس»، مسعود همايوني «گيتار آکوستيک و الکتريک»، نيما حميدي «درامز»، فهام گوهري «پيانو و سينتي سايزر» و بهرنگ نادري «گيتار الکتريک» و فلورا فرزانه به‌عنوان همخوان در توليد آلبوم «راديو» نقش داشته‌اند.
در ادامه اين مراسم دو قطعه از آلبوم «راديو» توسط نيما طاري براي حاضران اجرا شد و در پايان مراسم رونمايي و امضا پوستر اين آلبوم توسط عوامل آلبوم «راديو» انجام شد.
آلبوم «راديو» در 9 قطعه با نام‌هاي «سقوط»، «خيال»، «سفر»، «قول فراموشي»، «مرز تنهايي»، «قصه عالم»، «بازگشت»، «حقارت» و «فيلم طنز» منتشر شده است و علاقه‌مندان مي‌توانند از طريق فروشگاه‌هاي محصولات فرهنگ و سايت‌هاي مجاز اين اثر را خريداري کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین سردبیر رادیو اسرائیل به دانشجویان آمریکایی

منشه امیر سردبیر رادیو اسرائیل گفت: تظاهرات علیه اسرائیل به مد روز در دانشگاه‌های جهان تبدیل شده است؛ دانشجویان بی‌سواد و دروغگو با تبلیغات قوی جمهوری اسلامی ایران شستشوی مغزی شده‌اند و فکر می‌کنند اسرائیل ظالم است!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • کل‌کل دیدنی نیما شعبان‌نژاد و نعیمه نظام‌دوست؛ بشین خانم محترم! (فیلم)
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران| نیما می گوید شکست عشقی خورد و ...
  • امروز با نیما یوشیح: آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید! (+فایل صوتی)
  • امروز با نیما یوشیح: آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید!
  • توهین سردبیر رادیو اسرائیل به دانشجویان آمریکایی