Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@16:31:13 GMT

پاسخ وزیردفاع ترکیه به اظهارات بولتون

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۰۱۷۳

وزیر دفاع ترکیه در واکنش به اظهارات مقامات آمریکا گفت: مبارزه نیروهای مسلح ترکیه علیه برادران کردی که صدها سال در کنار یکدیگر نان خورده و زندگی کرده‌ایم، نیست. ناطقان: به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: مبارزه نیروهای مسلح ترکیه علیه برادران کرد، عرب و ترکمن نیست، بلکه علیه گروه‌هایی مانند داعش، یگان‌های مدافع خلق و پ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ک.ک است که اقلیت‌های دینی و قومیتی را تهدید می‌کنند.
اخیرا جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد: سربازان آمریکایی تنها به شرطی از سوریه خارج می‌شوند که ترکیه امنیت کردها را تضمین کند.
پس از این اظهارات بلافاصله، ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: اظهاراتی مانند اینکه ترکیه کردها را مورد هدف قرار می‌دهد "خارج از عقل و منطق" است. هدف ترکیه مبارزه با داعش، یگان‌های مدافع خلق و پ.ک.ک است.
وزیر دفاع ترکیه در پاسخ به سوالی درباره روند مبارزه علیه تروریسم در سوریه گفت: مبارزات ما علیه تروریسم با عزمی راسخ ادامه دارد.
آکار ادامه داد: همکاری با یک گروه تروریستی برای از بین بردن گروه تروریستی دیگر یک اقدام بسیار اشتباه و چالش برانگیز است. یگان‌های مدافع خلق به عنوان شاخه سوری پ.ک.ک به بهانه مبارزه با داعش به دنبال تجزیه سوریه و ایجاد یک دولت خود مختار در سوریه هستند.
وی اضافه کرد: ترکیه هرگز اجازه نمی‌دهد که در شمال عراق و سوریه کریدورهای تروریستی ایجاد شود. ترکیه به مبارزه با گروه‌های تروریستی با عزمی راسخ ادامه خواهد داد.
آکار افزود: بعد از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ عملیات سپر فرات انجام گرفت که توسط نیروهای مسلح ترکیه بیش از ۳۰۰۰ تروریست تندرو خنثی کرده است.
وزارت کشور اعلام کرد: با تاسیس ثبات و امنیت منطقه‌ای در سوریه ۳۰۰ هزار سوری به کشورشان بازگشته‌اند.
منبع: ایسنا برچسب ها: وزیردفاع ترکیه ، جان بولتون ، ریاست جمهوری ترکیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیردفاع ترکیه جان بولتون ریاست جمهوری ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار حاجی زاده در گفت وگویی تاکید کرد که عملیات وعده صادق خواست مردم بود وحتی بچه‌ها در منزل می‌گفتند کی می‌خواهید کاری بکنید؟

کد خبر 848130 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران ایران و اسرائیل سردار حاجی زاده - سپاه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه