Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@06:46:17 GMT

هفته‌ای ۲ ساعت ورزش کنید

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۰۴۷۷

هفته‌ای ۲ ساعت ورزش کنید


گفته می‌شود ورزش و تمرین ورزشی برای آمادگی جسمانی، پیشگیری از بیماری‌های مزمن و بهبود خلق‌وخوی مؤثر بوده و هر چه بیشتر انجام دهید بهتر است.

اما مطالعات منتشرشده در Lancet Psychiatry نشان می‌دهد که تنها دو ساعت تمرین ورزشی در هفته تغییرات شگرفی در بخش سلامت روان فرد ایجاد می‌کند.

این مطالعه از روی ۱.۲ میلیون پرونده متعلق به بزرگ‌سالان آمریکایی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ ثبت‌شده در مرکز پیشگیری از بیماری‌ها / CDC اخذشده و نشان می‌دهد تمرین کم نیز می‌تواند تأثیر شگرفی روی سلامت روان و مبارزه با افسردگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«آدام چکرود» از دانشگاه ییل و مسئول تحقیق می‌گوید نتایج نشان نداد که ورزش ۶ ساعتی در هفته سلامت روان را خیلی زیاد می‌کند!

دستورالعمل فعالیت فیزیکی منتشرشده از سوی اداره فدرال ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید یا ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط و تمرین ورزشی دوبار در هفته را توصیه کرده است تا افراد از مزایای آن بهره‌مند شوند.

این در حالی است که تمرین شدید ورزشی ممکن است باعث شود تا ورزشکار خود را به درودیوار زده و یا به زمین بزند که این موضوع می‌تواند منجر به اشکال در سلامت روان شود.

از سوی دیگرکسانی هم که کلاً ورزش نمی‌کنند، دچار مود خوبی نبوده و آماده پرخاشگری می‌شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ورزش مبارزه با افسردگی تمرین ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس
  • به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود