Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حجت‌‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از ارومیه با اشاره به اینکه دوم بهمن‌ماه سال جاری، ارومیه میزبان برگزاری جشنواره ملی آیات خواهد بود، تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۲۵ دی‌ماه تمدید شده است.

وی درخصوص محورهای جشنواره افزود: جایگاه پیامبر(ص) و عترت(ع) از دیدگاه قرآن، امربه‌معروف و نهی‌از منکر به‌عنوان وظیفه همگانی از نظر مفاهیم و مصادیق عدالت و ظلم در بیان قرآن و وحدت و همگرایی در قرآن از جمله محورهای این جشنواره به‌شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری ادامه داد: آب مایه حیات از منظر قرآن، روش‌های درست خبرگیری و خبررسانی از منظر قرآن، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت، مفهوم دروغ، شایعه، افترا و بهتان از دیدگاه قرآن و اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن از دیگر محورهای جشنواره ملی آیات هستند.

وی عنوان کرد: وظایف متقابل مردم و مسئولان از منظر قرآن، سبک زندگی و نهاد خانواده از دیدگاه قرآن، نقش امیدآفرینی در زندگی مردم از دیدگاه قرآن و قرآن و عترت و مدافعان حرم نیز از محورهای جشنواره ملی آیات به‌شمار می‌روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش رسانه و کانون آگهی و تبلیغاتی برگزار خواهد شد، یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال سرمقاله و یادداشت، مقاله، گزارش، عکس خبری، مصاحبه، خبر، تیتر، قصص قرآنی و تخصیص ستون یا صفحه ویژه در بخش رسانه شرکت کنند.

وی افزود: در بخش کانون آگهی و تبلیغاتی نیز علاقه‌مندان می‌توانند اقدام به طراحی پوستر در موضوعات فوق نمایند که بیشتر برگرفته از آموزه‌های قرآنی و عترت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خدایاری باتاکید بر اینکه هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال ۲ اثر در هر بخش است، گفت: آثاری در جشنواره شرکت داده خواهد شد که از ۱۵ مهرماه ۹۶ تا ۱۰ دی‌ماه ۹۷ در نشریات و روزنامه‌ها و سایت‌های خبری مجوزدار منتشر شده و به تایید مدیرمسئول برسد.

وی درخصوص اهداف جشنواره افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای تبلور فرهنگ قرآنی و رایحه بهشتی انفاس عترت و فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ دینی با استفاده از ابزار رسانه اقدام به برگزاری جشنواره ملی آیات، مطبوعات و رسانه، قرآن و عترت می‌نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: داوطلبان برای شرکت در این جشنواره فقط تا ۲۵ دی ماه مهلت دارند که آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی resanevaayat@gmail.com یا به گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت

به گزارش صدای ایران از ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت کردم شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می‌نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور