Web Analytics Made Easy - Statcounter

کافیست همه چیز را آمادهء طبخ کنید و کمی قبل از سرو غذا لوبیا‌ها را با بقیه چیز‌ها در ماهیتابه قاطی کنید. این غذا تا گرم است باید خورده شود، فقط یادتان باشد لوبیا سبز را قبل از ریختن داخل ماهیتابه چند دقیقه بپزید. سبزیجاتی مثل بروکلی، گل‌کلم و بامیه هم به همین روش جایگزین خوبی برای لوبیا سبز هستند.
مواد لازم برای تهیه پیش غذای لوبیا سبز تند با طعم سیر

۲ قاشق غذاخوری و ۱ قاشق چایخوری نمک
یک پنجم قاشق چایخوری زردچوبه
۳۵۰ گرم لوبیا سبز در اندازه‌های ۲ سانتی‌متری
یک چهارم فنجان روغن کانولا
نصف قاشق زیره
۲ فنجان پیاز سفید نگینی
۲ قاشق غذاخوری سیر خرد شده
۲ قاشق چایخوری زنجفیل خرد شده
۱ قاشق چایخوری فلفل سبز تند خرد شده
یک پنجم قاشق چایخوری فلفل قرمز پرک
۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

طرز تهیه لوبیا سبز تند با طعم سیر

یک کاسه بزرگ آب و یخ درست کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک قابلمه متوسط آب را جوش بیاورید و ۲ قاشق غذاخوری نمک و ۱ قاشق چایخوری زردچوبه را به آن اضافه کنید. لوبیا‌ها را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید ۴ دقیقه بپزند تا ترد و کمی نرم شوند، اما رنگ سبز روشنشان را از دست ندهند. لوبیا‌ها را آبکش کنید، آن‌ها را با آب و یخ بپوشانید و هم بزنید تا کاملا خنک شوند. قبل از خالی کردن دوبارهء آب یخ‌ها را جدا کنید. سپس لوبیا‌ها را با حوله کاغذی خشک کنید.
دوباره قابلمه را بردارید، روغن را داخل آن بریزید و روی شعله متوسط گرم کنید تا براق شود. زیره را اضافه کنید و بگذارید گرم شود تا ترق و تروق کند. سیر و پیاز را هم اضافه کنید و هم بزنید. ده دقیقه بپزید تا رنگ پیاز‌ها قهوه‌ای شود.
زیر شعله را کم کنید. زنجفیل، فلفل تند، فلفل قرمز پرک، نصف قاشق چایخوری زردچوبه و یک قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید. حالا لوبیا‌ها را به همراه آب لیمو روی آن‌ها بریزید و هم بزنید تا حسابی گرم شوند. منبع: کتاب کاله

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی پیش غذا لوبیا سبز فلفل قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه، با موضوع اجرایی شدن رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در کارگروه امنیت غذا و تغذیه برگزار شد، گفت: به دستور رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند برای تأمین امنیت غذایی و دسترسی مردم به غذای سالم در مدت ۲ ماه برنامه عملیاتی سال جاری ذیل سند ملی امنیت غذایی تهیه و در جلسه آتی شورای عالی ارائه کنند.

وی افزود: در سال جاری فرصت طلایی حاصل شده است که با توجه به رهنمودهای ریاست جمهوری، موضوعات مرتبط با قرار گرفتن غذای سالم در سفره مردم، اهتمام و تشریک مساعی در همه دستگاه‌های ذی نقش صورت پذیرد.

به گفته مطلق، «امنیت غذایی و غذای سالم» در اولویت برنامه‌های دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سال جاری قرار دارد.

کد خبر 6097588 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • طرز تهیه غذای هندی چوله پالک + فیلم
  • نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)
  • طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ یک غذای خوشمزه و ساده (فیلم)
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • غذای پزشکی تولید شد
  • تهیه «غذای پزشکی» از ژل‌های حامل لیپاز پانکراسی 
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)