Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:12:28 GMT

12 اخلالگر نظام ارزی کشور در قزوین دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۳۱۱۲

12 اخلالگر نظام ارزی کشور در قزوین دستگیر شدند

قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به شناسایی و دستگیری 12 اخلالگر نظام ارزی در این استان، گفت: اعضاء این باند همگی اقدام به توزیع ارز به صورت گسترده در استان های کشور نیز کرده بودند.

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، محمد قاسمی افزود: اتهام اعضاء باند دستگیر شده اخلال در بازار ارز و نظام ارزی کشور، قاچاق ارز از طریق خرید و فروش غیرقانونی، تحصیل مال و منفعت نامشروع، فرار مالیاتی و پولشویی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با توجه به تحریم های اقتصادی دشمن که به نوسانات و التهابات در بازار ارز منجر شده، عده ای سودجو و منفعت طلب اقدام به اخلال در نظام ارزی و اقتصادی کشور کردنه بودند که با گزارش اداره کل اطلاعات استان و دستور قاطع قضایی اعضای این باند 12 نفره در استان های تهران، قزوین و آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شدند.
این مقام قضایی اضافه کرد: با اشراف قضایی و اطلاعاتی و تلاش های مستمر سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان و طی اقدامات پیچیده اطلاعاتی 12 نفر از اخلالگران نظام ارزی کشور در استان قزوین دستگیر شدند.
این مسئول خاطرنشان کرد: سرکرده این باند بزرگ فساد اقتصادی که ارز قاچاق را از برخی مبادی داخلی و خارجی تهیه و توزیع می کردند در حالی که قصد خروج از کشور را داشت با اقدامات به موقع قضایی و اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شد.
قاسمی تصریح کرد: اعضای این باند سازمان یافته و حرفه ای از سال 93 در مجموع بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال گردش مالی داشته و براساس بررسی های به عمل آمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی حدود 450 میلیون دلار، بیش از 220 میلیارد ریال درآمد غیرقانونی و نامشروع کسب کرده بودند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: متهمان این پرونده برای جلوگیری از شناسایی اعضاء با اجاره حساب بانکی شهروندان اقدام به جا به جایی مبالغ مورد نظر خود کرده که شهروندان باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند که برای کسب اندکی سود بانکی در دام افراد منفعت طلب و متخلف گرفتار نشوند.
وی در ادامه به شهروندان در خصوص سوء استفاده افراد فرصت طلب و سودجو هشدار داد: تبعات هرگونه تخلف و جرایم مالی متوجه صاحبان حساب خواهد بود و آنها نیز باید در برابر قانون، در صورت بروز هرگونه تخلف پاسخگو باشند.
قاسمی در پایان با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در مقابل مفاسد اقتصادی و مخلان نظام اقتصادی کشور که با اقدامات خود آب در آسیاب دشمن می ریزند تمام قد خواهد ابستاد، افزود: نخواهیم گذاشت عده ای فرصت طلب، سودجو و زیاده خواه با اقدام منفعت طلبانه خود موجب اخلال در نظام اقتصادی و تضییع حقوق عمومی شوند و این افراد منتظر برخورد سخت دستگاه قضایی باشند.
8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قضايي دستگيري 12 اخلالگر ارزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی خبر داد و گفت: در این رابطه ۵ دستگاه تریلی کشنده توقیف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سردار حسن شجاعی‌نسب با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در راستای طرح مبارزه با قاچاق کلان سوخت، با انجام عملیات منظم و هماهنگ در محورهای مواصلاتی استان به 5 دستگاه تریلی تانکردار مشکوک شده شده که جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند. 

وی گفت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از تریلی‌ها، مقدار 60 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی به ارزش 24 میلیارد ریال کشف کردند. 

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه 5 دستگاه تریلی توقیف و 5 نفر متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. 

شجاعی‌نسب خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد. 

کشف انبار گردوی خارجی قاچاق در بیرجند

سرهنگ یدالله دهقان، نیز از کشف یک تن و 500 کیلوگرم گردوی خارجی قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال در شهرستان بیرجند خبر داد. 

وی در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی با انجام تحقیقات میدانی و تخصصی پلیسی یک انبار نگهداری مواد غذایی قاچاق در شهرستان بیرجند را شناسایی کردند.  مأموران  پس از صحت و سقم موضوع  و پس از هماهنگی با مقام قضایی انبار شناسایی شده را مورد بازرسی قرار دادند که در بازرسی از انبار، مقدار یک تن و 500 کیلو گرم گردوی خارجی  قاچاق به ارزش  4 میلیارد ریال کشف کردند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه یک نفر متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 

دهقان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق و احتکار کالا در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه 096300  به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد. 

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • توقیف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ باند سرقت معدن منهدم شد
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید