Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال آینده بر روی بحث صادرات تمرکز می‌کنیم و مشوق‌هایی را به این منظور در نظر می‌گیریم و با دولت عراق مذاکراتی در این زمینه انجام خواهیم داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های استان کرمانشاه که در هتل اسپیناس تهران برگزار شد، اظهار داشت:این عمل را که موجب شده سرمایه‌گذاران و مسئولین گرد هم بیایند را تحسین می‌کنم و پیشنهاد می‌کنم که استان‌های دیگر نیز این کار را انجام بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده بر روی بحث صادرات تمرکز می‌کنیم و مشوق‌هایی را به این منظور در نظر می‌گیریم و با دولت عراق مذاکراتی در این زمینه انجام خواهیم داد. 

لاریجانی استان کرمانشاه را دارای مزیت‌های بسیار خوبی دانست و مرز مشترک استان را با عراق و اقلیم کردستان و نیز راه آهن تهران-کرمانشاه- خسروی و نیز آثار تاریخی بسیار ارزشمند استان را، نشان از ریشه دار بودن مردم استان برشمرد و خاطر نشان کرد: در استان‌های دیگر اینقدر زمینه تاریخی و زمینه مناسب توریستی نداریم.

رئیس مجلس با اشاره به تحریم‌ها و بحث اقتصاد مقاومتی گفت: پتانسیل‌های تجاری‌،کشاورزی و صنعتی و در مسیر عتبات عالیات بودن استان کرمانشاه و نیز حضور این استان بر سر مسیر جاده ابریشم را از دیگر پتانسیل‌های کرمانشاه دانست.

وی افزود: باید در بحث تولیدات صنعتی و کشاورزی خلأهای موجود را پر کنیم و از بانک‌ها می‌خواهیم در این زمینه ما را پشتیبانی کنند، همچنین نمایندگان استان پیشنهادات خود را در این  رابطه به ما بدهند تا در بودجه سال آینده لحاظ شود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی لاریجانی بودجه 98 تحریم اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، احمد فاطمی ظهر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در نمایشگاه بین المللی تهران فرصتی برای آشنایی با مازندران توسط تجار و بازرگانان داخلی و خارجی است، تصریح کرد: مزیت‌های مازندران باید در عرصه‌های ملی به نمایش گذاشته شود تا بتوان از این طریق، زمینه برای صادرات محصولات این استان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه اگرچه کشاورزی در مازندران مزیت‌های مهمی دارد و از ظرفیت‌هایی ویژه ای برخوردار است اما امروز کشاورزان در مازندران با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، تصریح کرد: نبود پایانه صادراتی قوی در زنجیره ارزش کشاورزی برای این بخش مشکلاتی ایجاد کرده است.

فاطمی با تاکید بر اینکه این محصولات در انبار کشاورزان انبار می‌شود و در نهایت دلالان از این وضعیت سود می‌برند، عنوان کرد: این نمایشگاه فرصتی است که بازرگانان ایرانی و خارجی با مزیت‌ها آشنا شوند و در زمینه سرمایه گذاری در زمینه زنجیره ارزش استان‌ها اقدام کنند.

فاطمی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد تا در زمینه صادرات مرکبات و کیوی با وضع قوانین و ارائه تسهیلات به این مهم کمک کنیم، عنوان کرد: برای بهبود وضعیت کشاورزان، باغداران و برنجکاران مازندران باید زمینه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تولید محصول ایجاد کنیم.

کد خبر 6093979

دیگر خبرها

  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد