Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@13:09:02 GMT

صبحانه‌های رژیمی برای کاهش وزن

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۴۱۸۸

متخصص تغذیه گفت: اگر در وعده صبحانه پروتئین کافی دریافت نکنیم ممکن است سوخت و ساز بدنمان کاهش پیدا کند و همچنین کاهش توده عضلانی را در پی داشته باشد. آفتاب‌‌نیوز : محمد آذرفر متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: صبحانه از وعده‌های اصلی در شبانه روز است و اگر انتخاب‌هایی درست برای وعده صبحانه داشته باشید فواید بیشماری برای شما دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما متاسفانه افراد زیادی هستند که یا صبحانه مصرف نمی‌کنند و یا در وعده صبحانه خود از مواد غذایی ناسالم استفاده می‌کنند که این کار حتی ممکن است باعث ضرر و آسیب آن‌ها شود.
وی با بیان اینکه تخم مرغ یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت پروتئین در وعده غذایی صبحانه است گفت: فرد با مصرف پروتئین در وعده صبحانه مدت بیشتری احساس سیری می‌کند و در نتیجه کمتر از میان وعده‌های ناسالم استفاده خواهد کرد. اگر در وعده صبحانه پروتئین کافی دریافت نکنیم ممکن است سوخت و ساز بدنمان کاهش پیدا کند و همچن کاهش توده عضلانی را در پی داشته باشد. اکثر افراد در نهار و شام پروتئین زیادی مصرف می‌کنند اما در وعده صبحانه پروتئی کافی دریافت نمی‌کنند.
فیبر در صبحانه برای کاهش وزن
متخصص تغذیه گفت: با مصرف مواد غذایی فیبردار برای وعده صبحانه، ناخوداگاه مواد کم ارزش مانند کربوهیدرات که ساده هستند. با مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر روند گوارش کند خواهد شد و در نتیجه مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد. برخی از مواد غذایی سرشار از فیبر عبارتند از نان تست تولید شده از غلات سبوس دار، جو دوسر و میوه‌ها و سبزیجات.
آذرفر ادامه داد: میوه‌ها و سبزیجات سرشار از خاصیت هستند و فواید زیادی دارند اما در وعده صبحانه کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود. در صورتی که میوه و سبزیجات باید حدود نیمی از هر وعده غذایی ما را شامل شوند اما متاسفانه در وعده صبحانه سهم آن‌ها در بسیاری از موارد برای مردم صفر است. یکی از گزینه‌های خوب برای صبحانه املت است که با افزودن کمی اسفناج، فلفل، یا کدو سبز به آن سرشار از خاصیت خواهد شد. می‌توانید از سبزیجاتی که از شب پیش باقی مانده‌اند نیز استفاده کنید. یکی دیگر از روش‌ها هم این است که برای صبحانه یک اسموتی خوشمزه با افزودن سبزیجات تهیه کرده و مصرف کنید.
وی با بیان اینکه علاوه بر پروتئین مصرف چربی‌های سالم نیز مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و روند گوارش را نیز کندتر می‌کند گفت: یکی دیگر از فوایدی که چربی‌های سالم دارد این است که باعث می‌شود تا انرژی آرام‌تر آزاد شود و مدت زمان بیشتری طول بکشد که نتیجه آن سطوح انرژی بالاتر در طول صبح است. از جمله چربی‌های سالم می‌توان به آووکادو، مغزهای خوراکی و دانه کتان یا دانه چیا اشاره کرد. یکی دیگر از رو‌ش‌های گنجاندن چربی سالم در وعده صبحانه پخت و پز با روغن زیتون است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کاهش وزن متخصص تغذیه تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نوشابه‌های رژیمی در تابستان ۱۹۸۲ میلادی به بازار عرضه شده و موجب شگفتی افراد زیادی شدند و طبق ادعای شرکت کوکاکولا این نوشابه‌های زیرو یا با شکر صفر ضرری برای سلامتی افراد ندارد.

بیشتر بخوانید: الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟

نوشابه‌های رژیمی راهی برای جلوگیری از وجود قندهای افزودنی هستند، اما اخیراً نوشابه‌هایی با نام «زیرو» نیز کنار آن‌ها وارد بازار شده‌اند. کوکاکولا یک نمونه محبوب از این برندهاست.

به گفته شرکت کوکاکولا هر دو نوشیدنی بدون قند و کالری هستند. با این حال، چرا نوشیدنی ها طعم متفاوتی دارند؟ تفاوت اصلی این است که نوشابه رژیمی با آسپارتام شیرین می‌شود، در حالی که نوشابه زیرو حاوی شیرین کننده‌ای به نام آسه سولفام پتاسیم یا Ace-K است.

در حالی که پزشکان هر دوی این شیرین‌کننده‌ها را سم کامل می‌خواند، اما واقعیت این است که هر دو مورد تایید اداره دارو و غذای آمریکا (FDA) هستند و در حد طبیعی ایمن تلقی می‌شوند.

گفته می‌شود مصرف آسپارتام با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است، اما به نظر می رسد که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

پروفسور لارنس یانگ، انکولوژیست در دانشگاه وارویک به نشریه سان گفت: ارتباط مصرف آسپارتام با افزایش خطر ابتلا به سرطان همچنان بحث برانگیز است.

مانند بسیاری از خطرات مرتبط با رژیم غذایی و بیماری، این هشدار می دهد که ما باید در مصرف بیش از حد شیرین کننده های مصنوعی احتیاط کنیم، زیرا در خوردن گوشت های فرآوری شده و سایر انواع غذاهای ناسالم زیاده روی می کنیم.

آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC)، واحد تحقیقات سرطان WHO اعلام کرد که این ایده که آسپارتام ممکن است باعث سرطان (به ویژه سرطان کبد) در افراد شود، بر اساس شواهد محدودی است.

منبع: اطلاعات آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228726 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید