Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، روز چهارشنبه گذشته خبر ادغام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش و دفتر وزارتی و انتصاب «قائم‌مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی» در خبرگزاری وابسته به آموزش و پرورش منتشر شد.

همزمان با این اتفاق، سایت وزارت آموزش و پرورش هم از دسترس خارج شد؛ از روز شنبه هم که سایت در دسترس قرار گرفت، هیچ خبری مبنی بر انتصاب و ادغام منتشر نکرد حتی سایت این وزارتخانه به‌روز هم نشد تا اینکه در نهایت از دیروز چند خبر روی پورتال قرار گرفت و جالب اینکه نام «مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی» به «مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی» تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت 17 دیروز، پورتال آموزش و پرورش خبر ادغام را اطلاع‌رسانی کرد و سرپرست مرکز جدید هم در این خصوص توضیحاتی را ارائه داد؛ در خبر ادغام و انتصاب آمده است: «با ادغام دفتر وزارتی و مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، یک واحد سازمانی جدید با عنوان مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی تشکیل شد و با صدور حکمی توسط وزیر آموزش‌ و پرورش، امیرعلی نعمت‌الهی به سمت «قائم‌مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی» وزارت آموزش‌ و پرورش منصوب شد».

در خبر دیگری هم امیر نعمت‌الهی با اشاره به اینکه تحول در ساختار از اهداف و برنامه‌های وزیر آموزش‌ و پرورش بوده است، اظهار کرد: تحولات و تغییرات اخیر در ساختار اداری آموزش‌ و پرورش از ماه‌ها قبل در جلسات کارشناسی مختلف با موضع تغییر چارت و ساختار اداری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و به سازمان امور اداری و استخدامی که طبق قانون اساسی مرجع تخصصی تغییر ساختار درون دولت است، منعکس‌ شده است.

وی افزود: پس از جلسات متعدد تصمیم بر این شد که ساختار آموزش‌ و پرورش در چند حوزه تغییر کند و اولین تغییر به دلیل هم‌پوشانی برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه روابط عمومی و دفتر وزارتی، رخ داد تا چابک سازی، پویایی، تحرک، هم‌افزایی و بهره‌وری بیشتری انجام گیرد.

قائم‌مقام وزیر و سرپرست دفتر ارتباطات، هماهنگی و حوزه وزارتی، خاطرنشان کرد: از دو هفته گذشته پس از جلسات متعدد کارشناسی با حضور صاحب‌نظران به این نتیجه رسیده شد که تغییر ساختار در شرایط فعلی برای نظام تعلیم و تربیت موثر است و وزیر آموزش‌ و پرورش پس از مشورت با مشاوران و معاونان حوزه‌های مربوط و استفاده از نظرات کارشناسان این موضوع در خارج از وزارتخانه، نهایتاً تصمیم بر این شد مرکز جدیدی به نام  مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی تشکیل شود.

نعمت‌الهی بابیان اینکه بقیه تغییرات ساختاری طی فرایندی به‌زودی انجام می‌گیرد، گفت: علاوه بر تغییرات ساختاری در برخی از جایگاه‌ها و پست‌ها تصمیماتی گرفته خواهد شد و افرادی برای حوزه‌های مختلف معرفی خواهند شد.

وی در ادامه اضافه کرد: ضمن تشکر و همراهی و تدبیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون تخصصی و بالاخص رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، به دلیل کارهای فراوان در حوزه قائم‌مقامی و تصدی مرکز جدیدالتاسیس ارتباطات و هماهنگی و حوزه وزارتی مقرر شد به‌زودی معاون جدید حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش‌ و پرورش توسط وزیر انتخاب و منصوب شود.

سرپرست دفتر ارتباطات، هماهنگی و حوزه وزارتی با اشاره به اینکه مرتضی نظری و شاپور محمدزاده از همکاران خوب و پرتلاش حوزه ستادی بودند که وزیر آموزش‌ و پرورش در جایگاه‌های تخصصی و موثر از حضور آنان استفاده خواهد کرد، اظهار کرد: در رابطه با تغییر ساختار اداری مطمئناً استفاده از ظرفیت‌های عظیم نظام تعلیم و تربیت در دستور کار وزارتخانه قرار دارد و پویایی و بهره‌وری و انسجام در فعالیت‌ها اقتضا می‌کند که متخصصین درونی و بیرونی وزارتخانه همگی دست‌به‌دست هم دهیم تا بتوانیم هرچه زودتر سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش را اجرایی کنیم.

 وی در ادامه با اشاره به مشکلات فنی پورتال اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکلات پیش‌آمده هم‌زمان با تعطیلات آخر هفته و تغییرات و تحولات ساختاری بود و برای زمان اندکی امکان استفاده از پورتال میسر نبود که البته اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری، نشست‌ها و جلسات انجام شد.

قائم‌مقام وزیر تاکید کرد: به مردم شریف ایران و به‌ویژه دلسوزان و موثرین نظام تعلیم و تربیت این اطمینان را می‌دهیم که از این به بعد با شفافیت بیشتر و رعایت صداقت، تحولات و تغییرات جدیدی در ساختار اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای و انتشار اخبار آموزش‌وپرورش به عمل بیاوریم که ادغام دفتر وزارتی و مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در راستای این برنامه‌ها بوده است که می‌تواند در فراهم آوردن امکان خدمت بیشتر در اطلاع‌رسانی متمایز و موثر باشد.

نعمت الهی با اشاره به فیلم منتشرشده در فضای مجازی در مدرسه‌ای در بوشهر، گفت: به والدین دانش‌آموزان اطمینان می‌دهم که فرزندان آنان امانتی در دستان همکاران ما در سراسر کشور هستند و مطمئناً با متخلفین و مقصرین برخوردهای قاطع و موثر اداری و انتظامی صورت خواهد گرفت، همان‌طور که در موارد مشابه اقدام شده است و حرمت دانش‌آموزان و البته تکریم معلمان و مدیران همواره مدنظر مسوولین آموزش‌ و پرورش است.

***

چند نکته در جواب به سخنان سرپرست دفتر ارتباطات، هماهنگی و حوزه وزارتی باید گفت و اول اینکه، اگر فرض را بر این بگذاریم که پورتال آموزش و پرورش به دلیل مشکلات فنی از دسترس خارج شده بود، چرا اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های مجازی که به طور رسمی توسط مرکز اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش ایجاد شده بود، انجام نشد.

دوم اینکه چرا از روز شنبه که مشکل فنی حل شده بود، هیچ خبری روی پورتال قرار نگرفت و سوم اینکه چرا از امروز که خبرهای جدید روی پورتال بارگذاری شده است، به جای توضیح به مخاطبان، از نام جدید مرکز در ابتدای خبرها استفاده شد؟

چهارم اینکه عنوان شده است که اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری، نشست‌ها و جلسات انجام شده است؛ سرپرست دفتر ارتباطات، هماهنگی و حوزه وزارتی اعلام کند منظور کدام خبرگزاری‌ها، سایت‌ها، نشست‌ها و جلسات بوده است؟

در شرایطی که وزارت آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه‌های با تعداد بالای برنامه خبری است و خبرنگاران ارتباط مستمر و گسترده‌ای با این وزارتخانه دارند، چرا در این تغییر و تحول، هیچ اطلاع‌رسانی از طریق همان کانال‌های رسمی و تماس‌ها و پیامک، صورت نگرفته است و چرا گزینشی، آن هم بدون اعلام منبع موثق، خبری منتشر شده است.

آیا این سیاست جدید وزارت آموزش و پرورش است که مواضع خود را به جای اطلاع‌رسانی مستقیم، از طریق مطالب بدون منبع در برخی رسانه‌ها به طور گزینشی منتشر کند و نام آن را اطلاع رسانی لازم اعلام کند؟!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورا در تذکری با تبریک روز جهانی ماما اظهار داشت: تذکر امروز بنده در خصوص ضرورت تعیین مدیرعامل سازمان میادین میوه و تربار شهرداری تهران است که بعد از تغییرات مدیریتی که در سازمان میادین میوه و تربار صورت گرفت، برای این سازمان از دیماه سال گذشته سرپرستی تعیین شده که هم اکنون نیز در حال فعالیت است. ضمن خسته نباشید به ایشان که عملکرد خوبی در این مدت داشته است، از شهردار تهران می خواهم وضعیت مدیریت این سازمان را تعیین و تکلیف نماید.

وی ادامه داد: لازم است شهرداری به بند "د" ماده ۱۳ اساسنامه سازمان میادین میوه و تربار شهرداری تهران مصوب آبان ۱۴۰۲ در انتصاب فرد مورد نظر مورد توجه کند که در آن قید شده است انتخاب مدیرعامل سازمان از بین افراد واجد شرایط با حداقل مدرک کارشناسی ارشد و داشتن ۵ سال سابقه مدیریتی و اجرایی مرتبط که حداقل ۳ سال آن سابقه کار در شهرداری تهران باشد. سرپرست فعلی سازمان این شرایط را ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر دیگری گفت: به استناد بند ۲۳ قانون وظایف شوراهای اسلامی است. همانطور که در روزهای اخیر شاهد بودیم بخش قابل ملاحظه‌ای از پارک لاله که گفته می‌شود ۳ هزار متر است توسط شهرداری حصار کشی شده و بر اساس اخباری که به صورت غیر رسمی از شهرداری شنیده‌ایم قرار است در آن مجموعه فرهنگی ساخته شود و تاکید داشتند که ساخت این مجموعه بدون قطع درختان صورت خواهد گرفت.

وی گفت: شهرداری منطقه عنوان می‌کند که این اقدام توسط سازمان بوستان ها صورت گرفته ما نقشی نداشتیم، اما دستور توقف داده‌ایم. سئوال بنده این است وقتی گفته می شود بدون قطع درختان یعنی در این محوطه بزرگ حدود ۳ هزار متر که حصار کشی شده هیچ درختی وجود ندارد.

نجفی ادامه داد: این با واقعیت تطابق ندارند و پارک لاله فاقد فضای این چنینی است که در آن درختان تنومند وجود نداشته باشند. البته گویا ظاهرا با پیگیری‌های اعضای شورا دستور توقف هرگونه اقدامی توسط معاون خدمات شهری صادر شده، اما وجود این حصار و اخباری که در خصوص ساخت و ساز در این پارک منتشر شده است نگرانی هایی برای شهروندان به وجود آورده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: از شهردار تهران می خواهم به فوریت نسبت به اطلاع رسانی درست و دقیق نسبت به این موضوع اقدام و دستور دهند تا حصارهایی که در این پارک کشیده شده است را بردارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!