Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@05:33:32 GMT

تایلند: تبعه عربستان را به زور باز نمی گردانیم

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۴۲۹۶

تایلند: تبعه عربستان را به زور باز نمی گردانیم

کوالالامپور- ایرنا- اداره مهاجرت تایلند اعلام کرد که یک دختر تبعه عربستان را که از ترس جان خود در فرودگاه بانکوک درخواست پناهندگی کرده ، به زور به کشورش بازگردانده نمی شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه های فعال در جنوب شرق آسیا، این دختر عربستانی روزگذشته در فرودگاه بانکوک پس از مخالفت با بازگشت به کشورش خواستار کمک نهادهای حقوق بشری برای نجات جان خود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پوکت نیوز به نقل از مسئولان اداره مهاجرت تایلند روز دوشنبه گزارش داد وی ساعاتی پیش با حضور نمایندگان دفتر پناهندگان سازمان ملل از فرودگاه بانکوک خارج شد.
'رهف محمد القنون' دختر 18 ساله یکی از مقام های عربستان پس از ورود به فرودگاه بانکوک اعلام کرد که از ترس از دست دادن جانش توسط عوامل آل سعود به این خاطر که تن به ازدواج اجباری نداده است فرار و درخواست پناهندگی کرده است.
مقام های اداره مهاجرت تایلند به شبکه های خبری این کشور اعلام کردند که سفارت عربستان در این کشور خواستار بازگشت این دختر به نزد خانواده اش در کویت است.
وی از بازگشت به کشورش در روز گذشته امتناع کرد و خود را اتاقش در هتل فرودگاه رساند و تصاویر و داستان خود را درفضای مجازی مطرح ساخت.
این دختر عربستانی با انتشار ویدئو و پیام هایی درشبکه های اجتماعی خواستار کمک سازمان های حقوق بشری به وی شده است.
این تبعه عربستان در گفت وگو با رویترز اعلام کرد که خانواده و افراد سفارت عربستان در کویت منتظر هستند تا در بازگشت او راتحویل بگیرند که وی مطمئن است در این صورت دیگر زنده نخواهد ماند.
وی گفت که زندگی اش در خطر بوده و به همین دلیل فرار کرده و حتی ممکن است اعضای خانواده اش نیز اقدام به قتل وی کنند.
رویترز گزارش داد دیده بان حقوق بشر با مقام های استرالیا درحال گفت وگوست زیرا این تبعه عربستان تقاضای پناهندگی از از این کشور کرده و این سازمان درتلاش است تا وی را به یکی از شهرهای این کشور اعزام کند.
بر اساس این گزارش ،یکی از مسئولان اداره مهاجرت تایلند گفته است که تایلند فعلا با ماندن وی در این کشور تا تعیین تکلیف نهایی اش موافقت کرده است و وی را به زور مجبوربه بازگشت نخواهد کرد.
دیده بان حقوق بشر روز گذشته از مقام های مهاجرت تایلند خواسته بودنهد تا به وی اجازه دهند تا درخواست پناهندگی خود را به دفتر پناهندگان سازمان ملل در تایلند تسلیم کند.
مایکل پیچ معاون سازمان دیده بان حقوق بشر در حوزه خاورمیانه دراین زمینه گفت: زنان سعودی با محرومیت از آزادی با آسیب های جدی اجتماعی ازجمله اعمال خشونت روبه رو هستند.
وی خواستار توقیف فوری این زن عربستانی در فرودگاه بانکوک و جلوگیری از بازگشت وی به منظور جلوگیری از تهدیدات احتمالی مطرح شده در عربستان شده بود.
درخواست پناهندگی این زن عربستانی در حالی صورت می گیرد که طبق گزارش رسانه های آسیایی ، بسیاری از فعالان مدنی و مخالفان آل سعود در زندان های این کشور تحت شکنجه های مخوف قرار می گیرند.
جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی در دوم اکتبر(10مهر) پس از مراجعه به کنسولگری کشور خود در ترکیه ناپدید شد. بررسی های پلیس ترکیه خبر از قتل و تکه تکه شدن جسد وی می داد.
شبد**آساق **1599

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تايلند عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه

حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در کرمانشاه، گفت : در سطح استان کرمانشاه حدود چهار هزار نفر تبعه خارجی شامل دارندگان کارت‌های هویتی، گذرنامه، دفترچه و پناهندگی حضور دارند. 

وی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد دارندگان کارت‌های هویتی در سطح استان اتباع کشور عراق هستند که در طول چهار دهه اخیر در کرمانشاه ماندگار شده‌اند و مردم این دیار همواره سنگ صبور آنها بوده‌اند، در بحران‌ها کنارشان ایستاده‌اند و به شایستگی از آنان میزبانی و پذیرایی کرده‌اند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اضافه کرد: دارندگان گذرنامه نیز عموما دانشجویان خارجی دانشگاه‌های رازی، آزاد و علوم پزشکی هستند که بیشتر آنها از کشور‌های عراق، سوریه، فیلیپین، هند و سومالی برای تحصیل به کرمانشاه آمده‌اند. 

وی با بیان اینکه طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور ساماندهی تمام اتباع خارجی کشور از جمله در کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: اجرای این طرح در استان از دارندگان کارت‌های هویتی، دفترچه و پناهندگی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو هفته آینده به اتمام برسد. 

سلیمانی یادآورشد: پس از ساماندهی دارندگان کارت‌های هویتی، ساماندهی دانشجویان خارجی و بدنبال آن سرمایه‌گذاران خارجی که در استان فعالیت می‌کنند، آغاز خواهد شد. 

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تمام اتباع خارجی مقیم استان باید به سامانه «سهما» مربوط به سازمان ملی مهاجرت مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل وارد کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازگشت کریم بنزما به رئال مادرید
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • کریم بنزما به رئال مادرید بازگشت؟ + عکس
  • آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان+فیلم
  • بازگشت عمره گذاران دو استان از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت