Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در یک کلام CES بزرگ‌ترین رویداد سال در زمینه فناوری شناخته می‌شود. این نمایشگاه مکانی است که شرکت‌های مختلف از سراسر جهان گرد هم می‌آیند تا جدید‌ترین محصولات و فناوری‌های خود را به معرض نمایش بگذارند.

نمایشگاه CES محل نمایش فناوری‌های مشتری محور است، یعنی محصولاتی در این نمایشگاه معرفی می‌شوند که برای فروش به کاربران ساخته شده اند و تجهیزات زیرساختی که مناسب استفاده دولت‌ها و سازمان‌های بزرگ است در این رویداد جایگاهی ندارند، به همین دلیل CES جذابیت بسیاری برای مردم و مطبوعات در سراسر جهان دارد، زیرا محصولات این نمایشگاه برای زندگی روزمره انسان ساخته شده و در آن خبری از تجهیزات بزرگ و پیچیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تنوع محصولات و فناوری‌های نوین به همراه اختراعات کاربردی نیز از دلایل دیگر محبوبیت این رویداد است. طی سال‌های گذشته نیز شرکت‌ها در این نمایشگاه از فناوری‌های نوین خود رونمایی کردند، برخی از این محصولات حتی زندگی روزمره ما را تغییر دادند و به سرعت فراگیر شدند. به عنوان مثال در سال ۱۹۶۸ برای اولین بار از دستگاهی به نام موس رونمایی شد که تا همین حالا به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطعات رایانه‌ها و لپ تاپ‌ها از آن استفاده می‌شود، اولین بازی ویدئویی خانگی در سال ۱۹۷۲، اولین دستگاه ضبط ویدئویی (VCR) در سال ۱۹۷۰، DVD در سال ۱۹۹۶، مایروسافت ایکس باکس و تلوزیون‌های پلاسما در سال ۲۰۰۱، دی وی دی‌های بلوری در سال ۲۰۰۳، تلوزیون‌های OLED در سال ۲۰۰۸، تلوزیون‌های سه بعدی در سال ۲۰۰۹، نوت‌بوک‌ها، اولترابوک‌ها، 4K UHD و بسیاری از دیگر از وسایلی که ما در زندگی روزمره استفاده می‌کنیم برای اولین بار در این نمایشگاه معرفی شدند.

نمایشگاه CES 2019

نمایشگاه CES امسال، امروز صبح در حالی آغاز شد که بیش از ۴۵۰۰ شرکت مختلف شامل کارخانه‌ها، توسعه دهندگان و تولید کنندگان درزمینه نرم افزار، سخت افزار و تولید محتوا در ۲۵۰ اتاق کنفرانس به معرفی تولیدات خود می‌پردازند. این رویداد از ۸ ژانویه (امروز) آغاز و تا ۱۱ ژانویه در شهر لاس وگاس ادامه دارد و میزبان بیش از ۱۸۰ هزار بازدید کننده از ۱۵۰ کشور جهان خواهد بود. محصولات این نمایشگاه در ۳۱ بخش شامل پرینتر‌های سه بعدی، هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در گیمینگ، صوت و تصویر، فناوری کودکان، فناوری‌های ورزشی، شهر هوشمند، خانه هوشمند، پول دیجیتال، توریسم، وسایل نقلیه الکتریکی، بخش سلامت و موارد دیگر عرضه می‌شوند.

مانند هر سال غول‌های فناوری در جهان در این رویداد حضور دارند و به معرفی جدید‌ترین محصولات خود خواهند پرداخت، در ادامه حضور شرکت‌های مختلف در نمایشگاه امسال را بررسی خواهیم کرد:

برنامه شرکت Aircharge برای نمایشگاه CES 2019

شارژ وایرلس روز به روز در حال پیشرفت است و در نمایشگاه CES امسال شاهد محصولات جدیدی با این فناوری خواهیم بود. Aircharge به طور قطع اعلام کرده گه سه محصول در این نمایشگاه معرفی خواهد کرد. یک شارژر وایرلس سریع ۱۰ واتی، شارژر دوگانه سریع ۱۰ واتی و یک آداپتور شارژ وایرلس برای دسته پلی‌استیشن ۴ هر دو شارژر از رنج ۱۰ وات برای شارژ سریع استفاده می‌کنند که شامل شارژر سریع وایرلس محصولات سامسونگ و اپل می‌شود. احتمال معرفی محصولات دیگر ازطرف Aircharge نیز است.

برنامه شرکت AMD برای نمایشگاه CES 2019

ای‌ام‌دی برنامه‌های زیادی برای CES امسال تدارک دیده، این شرکت قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد تا از نسل سوم پردازنده‌های Ryzen و تولیدات جدید گرافیکی خود در نمایشگاه CES امسال رونمایی کند. بر اساس اطلاعاتی که اخیرا فاش شده، پردازنده‌های جدید AMD شامل سه پردازنده Ryzen 3 (مدل‌های ۳۳۰۰, ۳۳۰۰X, ۳۳۰۰G)، سه پردازنده میان رده Ryzen 5 (مدل‌های ۳۶۰۰, ۳۶۰۰X, ۳۶۰۰G) و دو پردازنده Ryzen 7  (مدل‌های ۳۷۰۰, ۳۷۰۰X) خواهد بود. جدا از پردازنده‌های اصلی، ممکن است AMD با رونمایی از پردازنده‌های جدید موبایل ما را غافل‌گیر کند. احتمال دارد این شرکت به دنبال معرفی پردازنده‌های موبایلی ۲.۶ گیگا هرتزی Ryzen 3 و ۳۲۰۰U، ۲.۱ گیگاهرتزی Ryzen 3، ۳۳۰۰U و ۲.۱ گیگاهرتزی Ryzen 5، ۳۵۰۰U باشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود این شرکت از پردازنده گرافیکی سری AMD Navi GPU نیز رونمایی کند. احتمال معرفی سری جدید پردازنده‌های گرافیکی Radeon به همراه GPU 7 نانومتری Vega II نیز وجود دارد.

برنامه شرکت Asus برای نمایشگاه CES 2019

سایت AndroidHeadlines اخیرا اعلام کرده که ایسوس برنامه دارد تا از تبلت رده بالا Chrome OS با صفحه نمایش ۱۰ اینچ پرده برداری کند. سال گذشته کنفرانس‌های ایسوس پربار بود و این شرکت از مدل‌های جدید لپ تاپ Zenbook، روتر Alexa و دستیار صوتی و روتر Lyra Voice رونمایی کرد. منتظریم تا ببینیم ایسوس امسال چه برنامه‌هایی برای CES دارد.

برنامه شرکت Canon برای نمایشگاه CES 2019

به تازگی اخباری در مورد شرکت کانن منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت به دنبال معرفی دوربین PowerShot G۷ X. Mark III با ویژگی‌هایی همچون سنسور تصویر جدید و دامنه زوم بیشتر است. همچنین احتمال معرفی دوربین G9 X. Mark III نیز وجود دارد. چندی پیش تصاویری از مدل G۷ X. Mark III منتشر شد که احتمال معرفی این مدل را تقریبا قطعی می‌کند.

برنامه شرکت Nvidia برای نمایشگاه CES 2019

طبق شایعاتی که به تازگی منتشر شده، انویدیا برنامه دارد تا از کارت گرافیکی GeForce RTX Mobility در CES 2019 رونمایی کند. همچنین سایت Wccftech اعلام کرده که کارت گرافیکی RTX 2070 به همراه قطعات ۲۰۷۰ Max-Q، ۲۰۶۰، ۲۰۵۰ Ti و ۲۰۵۰ در لاس وگاس معرفی می‌شوند. البته برنامه انویدیا به این جا ختم نمی‌شود، اخیرا کارت گرافیک GeForce MX250 به همراه ۳ گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 در مشخصات لپ تاپ HP مدل Zahn 66 Pro 14 آمده است، به همین دلیل احتمال می‌رود انویدیا علاوه بر کارت گرافیک‌های اعلام شده، مدل‌های جدید کارت‌گرافیک مخصوص لپ تاپ را نیز معرفی کند.

در گزارش بعدی به معرفی برنامه‌ شرکت‌هایی از جمله اینتل، ال‌جی، سامسونگ، سونی و فناوری‌های حوزه گیمینگ خواهیم پرداخت.

گزارش از عبدالله مطیع

بیشتر بخوانید: تصاویر جدید طرح مفهومی گوشی هوآوی پی ۳۰ پرو منتشر شد 

انتهای پیام/

معرفی نمایشگاه CES 2019

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری نمایشگاه CES

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ درباره جزئیات برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با رویکرد توجه به شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، اردیبهشت امسال و با محوریت پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۵۰ شرکت داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند که رشد حدود ۳۰ درصدی داشته است. برگزاری رویداد‌های جانبی در این نمایشگاه از جمله رونمایی از دستاورد‌های جدید حوزه سلامت و برگزاری جلسات گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از جمله دلایل اقبال شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه است.

دبیر نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳ درباره حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه هم گفت: تاکنون ۵۰ شرکت خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند. همچنین حضور هیات‌های مختلف خارجی علاوه بر آشنایی آنان با دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی، تسهیل کننده صادرات تجیهزات پزشکی نیز خواهد بود که این موضوع به ارزآوری این شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

خالقیان اشاره کرد: در دو دهه گذشته با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور توانسته ایم از یک کشور واردکننده تجهیزات پزشکی، به صادرکننده این تجهیزات تبدیل شویم، به نحوی که در حال حاضر تجهیزات پزشکی ساخت ایران علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشور‌های مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکای جنوبی صادر می‌شود.

دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با اشاره به تولید تجیهزات الکترونیک پزشکی، تجیهزات خاص اتاق عمل و وسایل بخش‌های نگهداری ویژه توسط شرکت‌های دانش بنیان گفت: در دوران همه گیری کرونا، تجهیزات پزشکی مورد نیاز از جمله ضدعفونی کننده‌ها و دستگاه‌های تنفسی مانند ونتیلاتور توسط فناوران ایرانی ساخته شد و نیاز داخل کشور را تأمین کرد.

وی افرود: تجهیزات پزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارند و تجهیزات پزشکی ایرانی با کیفیت بالایی تولید می‌شوند. این موضوع، ایجاد بازار‌های صادراتی را تسهیل کرده است؛ به گونه‌ای که بخش قابل توجهی از بیمارستان‌های ترکیه با تجیهزات ایرانی تجهیز شده است.

خالقیان در خصوص چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت گفت: جهت دهی حمایت‌های دولتی خصوصاً در موضوع ارز برای واردات مواد اولیه، تعدد تشکل‌های حوزه سلامت و مشکلات تعرفه گذاری از جمله چالش‌های حوزه سلامت است که باید با همکاری دولت و بخش خصوصی، این چالش‌ها مرتفع شود.

وی در پایان افزود: بخش قابل توجهی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه سلامت اعم از دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت دارند و بر همین اساس، محوریت برگزاری نمایشگاه ایران هلث از سال ۱۴۰۳ به مدت سه دوره به پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین مرکز تجمع شرکت‌های حوزه سلامت اعطاء شده است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی (ایران هلث ۱۴۰۳) ۲۹ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال