Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه دیلی‌تلگراف در آغاز این یادداشت می‌نویسد: «دیپلمات انگلیسی با لبخندی اکراه‌آمیز گفت مأموریت بعدش‌اش ممکن است دمشق باشد. او در سخنانی فی‌البداهه گفت: "یک تا دو سال صبر کنید و می‌توانیم شرط ببندیم که ما سفارتمان را بازگشایی می‌کنیم.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «این سخن که در گفت‌وگو با ساندی‌تلگراف مطرح شد نشان می‌دهد نگرش‌های سیاسی تا چه اندازه درباره سوریه تغییر یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آنکه موضع دیرپای انگلیس این بوده که بشار اسد باید از قدرت کناره‌گیری کند، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس این هفته اعتراف کرد که اسد اکنون قرار است در آنجا بماند.»

این روزنامه با اشاره به اخراج سوریه از اتحادیه عرب و وضع تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور بعد از آغاز ناآرامی‌ها در سال ۲۰۱۱ به اقدام کشورهای چند کشور عربی، از جمله امارات و بحرین در بازگشایی سفارتخانه‌هایشان در دمشق اشاره کرده است.

منابع مطلع به تلگراف گفته‌اند که عربستان سعودی، به عنوان یکی از اصلی‌ترین مخالفان حکومت بشار اسد ممکن است کشور بعدی باشد که سفارتش را در دمشق افتتاح می‌کند. این روزنامه نوشته است: «این اقدام، آغاز عصر جدیدی از مشروعیت برای بشار اسد خواهد بود و ممکن است در نهایت با گشایش سفارتخانه کشورهای غربی مانند انگلیس خاتمه پیدا کند.»

«دانی مکی»، یک تحلیلگر انگلیسی-سوریه‌ای که مرتبطانی در داخل دولت سوریه دارد گفت: «پیوندهای سوریه با کشورهای عربی در حال گذراندن یک دوره سریع دیپلماسی رفت و برگشت است که به بازگشایی سفارتخانه‌ها و تغییر لحن نسبت به دمشق منجر شده است.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسد رئیس جمهور بشار اسد سوریه عربستان کشورهای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه استقبال کرد.

 به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد روز سه شنبه در یک موضع گیری رسانه‌ای از پاسخ جنبش حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه استقبال کرد و این هوشمندی سیاسی مقاومت را جلوه دیگری از قدرت میدانی آن توصیف کرد.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران از طرح ارائه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، آزادی زندانیان فلسطینی، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ حمایت می‌کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن