Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@02:09:27 GMT

هفت میلیارد ریال زکات در خمین جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۴۸۲۷

هفت میلیارد ریال زکات در خمین جمع آوری شد

حجت الاسلام«منصور شاهسواری» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 150 میلیون ریال از مبلغ جمع آوری شده مربوط به زکات واجب و بقیه زکات مستحبی ،فطریه و کفاره است.
وی ادامه داد: ارقام جمع آوری شده زکاتبرای معیشتی، مسکن، تهیه جهیزیه، درمان و تحصیل محرومان هزینه شده است.
مسئول اجرایی زکات در خمین اظهار داشت: 2 میلیارد و 410 میلیون ریال برای تهیه سبد کالا برای 650 خانواده نیازمند، ساخت یک حسینیه، یک خانه عالم و تعمیر و بازسازی امامزاده در این شهرستان صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام شاهسواری بیان کرد: 27 هزار تن گندم در خمین برداشت شده و با توجه به اینکه کشت این محصول در خمین دیم است باید 10 میلیارد ریال زکات واجب از این محل جمع آوری شود.
وی تاکید کرد: زکات از واجبات مالی و عبادی است و اگر زکات اموال به ‌موقع پرداخت شود مشکلات اقتصادی موجود در سطح شهرستان رفع می‌شود.
مسئول اجرایی زکات در خمین افزود: تبیین اهمیت پرداخت زکات به فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم توسط مسئولان فرهنگی نیاز دارد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که 9 هزار و 642 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
9930/7277/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها خانواده درمان فرهنگ سازی کمیته امداد امام خمینی مشکلات اقتصادی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۴۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد

ایسنا/گلستان فرماندار کلاله از خسارت بالای سیل در ۶ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در مجموع سیل سیلاب روزهای اخیر ۸۸۳ میلیارد ریال در کلاله خسارت به بار آورد.

فرهاد شیبک صبح جمعه ۷ اردیبهشت درگفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه ها و جریان یافتن سیلاب فقط به ۶ روستای «اوقچی بزرگ و کوچک، گچی سو بالا و پایین، قره قاچ و قره ترناو » ۵۴۰ میلیارد ریال خسارت زد.

وی بیان کرد: بیشترین این خسارات مربوط به معابر و آبروهاست و برای جلوگیری از تکرار دوباره این موضوع نیازمند ایجاد بندهای خاکی و دیواره سازی در حاشیه رودخانه ها هستیم اما با توجه به پراکندگی طولی روستاهای کلاله، این اقدامات اعتبارات زیادی لازم دارد.

فرماندار شهرستان کلاله ادامه داد: با تاکید بر نقش موثر خاکبرداری و لایروبی در افزایش آبگیری رودخانه ها و مدیریت سیلاب ها، افزود: پیگیری لازم برای انجام لایروبی دهانه پل ها و آبروها در دستورکار قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بارندگی ذو روز اخیر باعث ریزش کوه به همراه رانش و آب‌شستگی چهار نقطه از راه های ارتباطی شهرستان شد که خسارات آن ۸۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

شیبک اضافه کرد: تخریب سرریز بتنی و حوضچه بتنی در دو نقطه به میزان ۱۲ میلیارد ریال، خوابیدگی و ورس هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم با ۳۰ درصد خسارت، آسیب به ۷۵ کیلومتر راه های بین مزارع به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال و تخریب دیوار حیاط و سقف یک مدرسه روستایی بر اثر سیلاب به میزان یک میلیارد ریال از دیگر موارد خسارتی ناشی از سیلاب در کلاله محسوب می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها