Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمان - ايرنا - مدير امور تغليظ مجتمع مس سرچشمه گفت : طي 9 ماهه نخست سال جاري 529 هزار و 900 تن کنسانتره مس در کارخانجات امور تغليظ اين مجتمع توليد شده است.

غلامرضا لنگري زاده شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : اين ميزان کنسانتره مس و مس محتوا حاصل فرآوريِ بيش از 22 ميليون و 440 هزار تن سنگ سولفور خوراک وارد شده به کارخانجات تغليظ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: توليد مس محتوا و کنسانتره مس در مدت ياد شده امسال نسبت به برنامه پيش بيني شده، به ترتيب 2.4 درصد و سه درصد رشد داشته است.
لنگري زاده با اشاره به اينکه امسال بيش از انتظار در کارخانجات تغليظ سرچشمه توليد داشتيم افزود: اين افزايش توليد قيمت ‌تمام ‌شده محصول نهايي را کاهش داد.
وي با بيان اينکه امسال در زمينه بهينه سازي مواد مصرفي نيز فرآيندها را استانداردسازي کرديم تصريح کرد: به طور مثال در مصرف آهک که يکي از اقلام پرمصرف در کارخانجات مس است با استاندارد سازي فرآيندها در اين زمينه شاهد کاهش حدود 13 درصدي بوديم و اين امر نيز در تحقق نهضت کاهش قيمت ‌تمام ‌شده موثر بوده است.
مدير امور تغليظ مجتمع مس سرچشمه همچنين در زمينه وضعيت مواد شيميايي مورد نياز کارخانجات تغليظ هم بيان کرد: خوشبختانه با پي گيري هاي شرکت مس، وضعيت موجودي مواد شيميايي از حالت بحراني خارج شده و تا پايان سال موجودي مواد شيميايي براي يک سال تأمين خواهد شد.
وي گفت: در راستاي افزايش بهره ‌وري اجراي پروژه استانداردسازي فرآيندهاي امور تغليظ با همکاري دانشگاه کرمان در حال اجراست که در اين پروژه بسياري از فرآيندها بازنگري شده و روش‌هاي استاندارد مشخص و تدوين شده‌ است.
لنگري ‌زاده با اشاره به اينکه اقدامات داخلي سازي و بومي سازي قطعات و تجهيزات از سال گذشته توسط امور تغليظ مجتمع مس سرچشمه آغاز شده افزود: در حال حاضر اکثر قطعات مکانيکي مصرفي اين مجتمع ساخت داخلي و از استان کرمان هستند.
وي در مورد بومي‌سازي مواد شيميايي هم خاطرنشان کرد: با شرکت ‌هاي مختلف داخلي همکاري ‌هايي داشتيم و در توليد کف ‌سازها به نتايج مثبتي رسيده‌ايم که تعدادي از آنها در حال مصرف صنعتي نيز هستند.
مس سرچشمه از بزرگترين معادن روبازخاورميانه به شمار مي رود و در 60 کيلومتري شهر رفسنجان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۴۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم

فیاض فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: با رصد ماموران انتظامی و وصول گزارش کشت خشخاش توسط افرادی با هویت معلوم در یکی از روستا‌های شهرستان یازده هزار بوته خشخاش کشف و معدوم سازی شد.

وی افزود: دستورات قضائی برای ورود به محل و دستگیری متهمان صادر و مقادیر قابل توجهی از گیاه خشخاش به منظور تهیه ماده مخدر تریاک کشف شد. 

او بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در هر سطح از تولید، توزیع و مصرف، همواره یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی شهرستان بوده است، چنانچه فرد یا افرادی نسبت به کشت مواد مخدر اقدام نمایند یا زمین و مزارع خود را در اختیار افرادی جهت کشت خشخاش یا شاهدانه برای تولید انواع مواد مخدر قرار دهند، ضمن برخورد قانونی با تمام افراد دخیل در این فرآیند، امکان تعقیب قانونی برای مالک زمین محل کشت هم وجود خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری