Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير امور اقتصادي و دارايي از تدوين بسته اي به عنوان «رونق سرمايه گذاري، افزايش توليد و مديريت تورم» خبر داد و گفت: به دنبال مهار تورم به بهاي سرکوب سرمايه گذاري در توليد و رونق سرمايه گذاري به بهاي ابرتورم نيستيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، فرهاد دژپسند شامگاه دوشنبه در نشست هم انديشي مجمع کارآفرينان ايران اظهار داشت: اگر بندهاي الف و ب سياست هاي اصل 44 اجرا مي شد خصوصي سازي به معناي واقعي صورت مي گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: «مي خواهيم گوشواره هاي دولت را بريزيم و در کوچک کردن دولت و واگذاري ها و باز کردن ميدان براي بخش خصوصي واقعي تلاش کنيم.»
دژپسند خطاب به اعضاي مجمع کارآفرينان گفت: «خوشحاليم که شما ثروت داريد و اميد است اين ثروت افزايش يابد؛ ثمرات و ميوه هاي ثروت شما را جامعه مي چيند که اشتغال و عرضه ايجاد و صادرات صورت مي گيرد و سهم ما از اقتصاد بين الملل افزايش مي يابد.»
وي خاطرنشان کرد: در جلسه اي که رهبر معظم انقلاب براي تبيين سياست هاي اصل 44 تشکيل داده بودند فرمودند که بخش خصوصي در ثروت آفريني کم ندارد و آنچه محدوديت است در روش خلق ثروت است که بايد مطابق با قانون و ماليات بر ارزش افزوده باشد.
وزير امور اقتصادي و دارايي از اعضاي مجمع کارآفرينان خواست پيشنهادهاي خود را در زمينه مسائل مختلف ارائه دهند و خطاب به آنان افزود: «آنچه شما در فوت و فن صادرات و برون رفت از مشکلات مي دانيد نياز است که به رشته تحرير آورده شود، ممکن است نياز به اصلاح قانون باشد.»
**موديان خوش حساب نبايد در تنگناي مالي دولت تنبيه شوند
دژپسند همچنين تاکيد کرد: موديان خوش حساب، خوش گفتار و خوش رفتار نبايد در تنگناي مالي دولت تنبيه شوند. مي خواهيم ازمجمع کارآفرينان براي به تور انداختن کساني که فرار مالياتي دارند کمک بگيريم.
وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اين که «تعيين ماليات ها حرکت کردن در ميدان مين است» تاکيد کرد: «در مورد ارزش افزوده اگر مشکلي وجود دارد بيان شود.»
وي اعلام کرد: قانون صندوق هاي مکانيزه که به تصويب مجلس رسيده در حال نهايي شدن است.
**قانون ارزش افزوده چهارشنبه اين هفته از کميسيون بيرون مي آيد
دژپسند گفت: قانون ارزش افزوده چهارشنبه اين هفته در کميسيون نهايي و در دولت پيگيري مي شود اميد است اين قانون با فوريت در دستور کار مجلس قرار گيرد که در صورت تصويب تا پايان سال به صورت يکپارچه آيين نامه ها را اصلاح مي کنيم تا آنهايي که خوب کار مي کنند تنبيه نشوند.
وي درباره قطعه سازان نيز گفت: رئيس جمهوري، معاون اول و وزير صنعت به شرايط قطعه سازان خودرو مشرف هستند که سومين جلسه اقتصادي دولت مربوط به اين مساله است .
دژپسند تصريح کرد: سرمايه در گردش بنگاه هاي توليدي و صادراتي که خوش حساب هستند جزو مباحث ما است و رييس جمهوري تاکيد دارد به جديت دنبال شود و شرط و شروطي هم در اين ارتباط گذاشته نشود.
وي درباره اين مساله که در جلسه عنوان شد «بانک ها تسهيلات پرداخت نمي کنند» گفت: اين گونه نيست؛ برخي بانک ها 115 درصد دارايي هاي خود تسهيلات مي دهند.
وزير امور اقتصادي و دارايي درباره نشست بعدي با مجمع کارآفرينان گفت: نشست بعدي در نخستين دوشنبه هفته نخست اسفند در صورتي که با نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي مقارن نشود برگزار مي شود.
در اين نشست مهدي ميراشرفي رئيس کل گمرک ايران نيز پس از شنيدن مسائل و مشکلات اعضاي مجمع کارآفرينان، گفت: هيچ چيزي جز ممنوعيت و عوارض مانع صادرات نمي شود مگر اين که در اين ارتباط کارشکني هايي صورت گيرد.
اقتصام*6984**2022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در سال سوم دوره ششم شورای شهر، کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری تعریف شد و ۲۵ بسته سرمایه‌گذاری در بجنورد آماده ارائه برای جذب سرمایه‌گذار است.

جمشید عین‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: حل مشکلات اقتصادی استان تنها با تحقق شعار سال و مشارکت مردم امکان‌پذیر است و مدیران اجرایی باید برنامه‌های خود را مطابق با آن تنظیم کنند.

وی افزود: شورای شهر به عنوان خانه مردم و قانون‌گذار محلی، وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری و ارائه برنامه برای اجرا توسط سایر دستگاه‌های اجرایی را در محلات شهر دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف شورا تعیین و انتخاب شهردار به عنوان یک دولت کوچک شهری است که باید با برنامه‌های خود در راستای توسعه شهر گام بردارد.

عین‌بیگی با تاکید بر اهمیت مسائل اقتصادی، اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذار در بجنورد از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر و شهرداری بجنورد در راستای رشد اقتصادی شهر است.

وی تاکید کرد: در سال سوم این دوره از شورای شهر بجنورد کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری تعریف شده و ۲۵ بسته سرمایه‌گذاری در بجنورد آماده ارائه برای جذب سرمایه‌گذار است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: راه اصلی موفقیت شورای شهر بجنورد برقراری ارتباط و استفاده از ظرفیت‌های جامعه نخبگانی و دانشگاهی شهر است، سال گذشته ۲۶ دستگاه اتوبوس با هدف تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در بجنورد خریداری شد که ۲۰ درصد از هزینه‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تهیه شد.

عین‌بیگی درخصوص مشکل ترافیکی بجنورد گفت: بیشتر خیابان‌های پرتردد در بجنورد قابلیت گسترش و وسیع شدن را ندارد و تاکید حوزه مدیریت شهری بر انتقال مشاغل با بار ترافیکی بالا به حاشیه شهر است.

کد خبر 749222

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود