Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@18:35:07 GMT

سرکوب و مجازات «جلیقه زردها» تشدید می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۵۹۸۸

سرکوب و مجازات «جلیقه زردها» تشدید می شود

نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که دولت،تظاهرات بدون مجوز را سرکوب می کند و مجازات های سختگیرانه تری را در مورد حرکت های اعتراضی ضد دولتی جلیقه زردها که در ماه نوامبر آغاز شد،اعمال می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «راشاتودی»،نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که دولت،تظاهرات بدون مجوز را سرکوب می کند و مجازات های سختگیرانه تری را در مورد حرکت های اعتراضی ضد دولتی جلیقه زردها که در ماه نوامبر آغاز شد،اعمال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ادوارد فیلیپ» در این باره گفت:اقدامات جدید،مجازات به مراتب سختگیرانه تری را علیه افرادی که در تظاهرات شرکت می کنند،اعمال می کند.

وی مدعی شد که این تظاهرات به دلیل مسالمت آمیز نبودن سرکوب می شود در حالی که حفظ آزادی برای برگزاری تظاهرات در فرانسه آزاد است و آنهایی که به طور مسالمت آمیز تظاهرات می کنند نباید تنبیه شوند.

اظهارات فیلیپ بخشی از اقدامات مربوط به «نظم عمومی» است که در پی تظاهرات جلیقه زردها از سوی دولت اعلام شد.

دفتر نخست وزیر فرانسه ،روز گذشته (دوشنبه 17 دی) در بیانیه ای تاکید کرد که دولت موضع بسیار سختی علیه ادامه خشونت های غیر قابل قبول در سراسر کشور ،اتخاذ خواهد کرد.

«ادوارد فیلیپ» همچنین اعلام کرد که 80 هزار نیروی پلیس از شنبه آینده در فرانسه از جمله پنج هزار نیروی پلیس در پاریس مستقر خواهند شد.

وی افزود: تا کنون بیش از یک هزار فرانسوی متهم به ارتباط با تظاهرات و آشوب های اخیر در فرانسه شده اند.

اقدامات تازه اعلام شده برای جلوگیری از جنبش اعتراضی در سراسر فرانسه واکنش های متفاوتی را به همراه داشت. که «ژان لوک مودنک» ،شهردار «تولوز» گفت که از اقدام نخست وزیر رضایت دارد.

این در حالی است که سیاستمداران مخالف مانند «ژان لوک ملانشن» گفتند که داشتند آقای نخست وزیر، کاملا از واقعیت جدا شده است.

جنبش «جلیقه زردها» در ماه نوامبر در اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد اما دامنه این اعتراضات گسترده تر شد و معترضان خواستار استعفای «امانوئل ماکرون» شدند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل کانون های مساجد آیت الله سید حاتمی استان گلستان مراجع و علماء خبرگزاری شبستان استاد پرورش استاد علی اکبر پرورش شیراز مراجع جلیقه زردها تظاهرات فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما مَنون اوبری، سیاستمدار فرانسوی، سخنگوی آکسفام فرانسه و نفر اول فهرست حزب فرانسه تسلیم ناپذیر در انتخابات پارلمان اروپا در گفتگو با شبکه یک تلویزیون فرانسه (TF۱) انفعال دولت فرانسه را در برابر نسل کشی جاری در غزه محکوم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: قتل عام غزه بر همه ما تحمیل شده است. من منحرف کردن نگاه‌ها را از آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد، رد می‌کنم. در مبارزات انتخاباتی خود مفتخرم که صدای صلح را به دوش بکشم، از همه کشور‌ها و نیز اتحادیه اروپا می‌خواهم به ویژه با درخواست تحریم علیه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، انسجام داشته باشند.

آنچه در حال حاضر در فلسطین اتفاق می‌افتد، قتل عام است؛ چرا که تا کنون بیش از ۳۵ هزار غیرنظامی در نوار غزه کشته شده اند.

دیگر خبرها

  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه
  • عباس عبدی : قانون فرزندآوری به لحاظ مصرف منابع مالی فاجعه است / در دولت جدید با تشدید ناامیدی ، شاهد کاهش دوباره فرزندآوری شدیم
  • سرکوب تظاهرات دانشجویی در اروپا پس از رد آتش بس
  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • رد شدن توافق آتش‌بس از سوی نتانیاهو
  • مخالف حمله به رفح و کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطین هستیم
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد