Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پنجاهمین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی با بیان اینکه مطالبات بیمارستان‌های غیردانشگاهی استان مرکزی تا پایان سال ۹۶ پرداخت شده است، تاکید شد: میزان کود و سم استفاده شده در تولید محصولات کشاورزی در استان مرکزی بررسی می‌شود. ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مصطفی دلاور عصر امروز در پنجاهمین کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش کود و سم در تولیدات محصولات کشاورزی اظهار داشت: کنترل مصرف آب، کود و سم استفاده شده در محصولات کشاورزی و شناسنامه‌دار کردن مزارع کشاورزی و اندازه‌گیری آزمایشگاهی آنها در محصولاتی مثل پیاز، سیب‌زمینی و غیره  به منظور  کاهش مصرف سم و کود مورد توجه قرار گرفت و در این راستا وزارت بهداشت بریا  اندازه گیری باقی‌‌مانده سموم در محصولات وارد شده و به تعهدات خود عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزود: این آزمایشات فوق‌العاده هزینه‌بر است، به گونه‌ای که در شرایط گذشته هزینه آن 700 تا 800 ملیون تومان بود که در شرایط کنونی به بیش از یک میلیارد می‌رسد، از سال 95 تا کنون وزارت بهداشت این کار را انجام می‌دهد و تنها کاذی که در حال انجام است دانشتن ظزرفیت کل کشور است زیرا مبدا اصلی در زمان فروش یک محصول به صورت کامل مشخص نیست، متاسفانه زیرساخت لازم در جهاد کشاورزی فراهم نیست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک  تصریح کرد: باتوجه به این که اندازه‌گیری سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی در قالب برنامه تحول نظام سلامت دیده شده است، هم اکنون یکی از رسالت‌های وزارت بهداشت انجام این کار است، باتوجه به این که عدم تشخیص درست مبدا محصولات کشاورزی در زمان فروش  باید یک تصمیم استانی برای انجام ای کار به صورت پایلوت در برخی از محصولات کشاورزی در برخی از مزارع   گرفته شود.

هنوز ابلاغیه‌ای برای برداشتن سقف بیمه با مراکز طرف قرار داد دریافت‌ نکرده‌ایم

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به بدهی این سازمان از نیمه دوم سال گذشته به طرف قراردادهای خود گفت: براساس مصوبه‌ای  500 میلیون یورو در اختیار بیمه سلامت قرار می‌گیرد که سازمان بتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند، باتوجه به سیاست سازمان برای جلوگیری از انباشت مطالبات، برای تمامی مراکز طرف قرار داد با این بیمه سقف تعیین شده است.

محمدرضا جیریایی افزود: در استان در تعیین این سقف به عملکرد سال گذشته مراکز توجه شده است، در سفر وزیر بهداشت به استان، قولی مبنی بر برداشتن این سقف داده شد اما تا کنون ابلاغیه‌ای در این زمینه به دست ما نرسیده و در جریان مکاتبات وزیر بهداشت با رئیس سازمان نیستیم.

وی تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبار به استان در این زمینه، اولویت قرار دادن مطالبات بیمارستان سینا را مدنظر قرار می‌دهیم.

پایگاه‌های سلامت اجتماعی در محلات آسیب‌خیز اردبیل راه‌اندازی می‌شودمردم همدان هیچ مراجعه‌ای به مراکز خدمات جامع سلامت ندارند300 مراقب سلامت در زاهدان خدمت رسانی می کنند

مطالبات سال 96 بیمارستان سینا از تامین اجتماعی  یک میلیارد و 620 میلیون تومان است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به مطالبات بیمارستان سینا از این سازمان بیمه‌گر گفت: در زمینه ارائه خدمات در بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها سقفی در نظرگرفته نشده است.

ثریا پازوکی افزود: مطالبات بیمارستان‌های غیردانشگاهی تا پایان سال 96 پرداخت شده است اما باتوجه به تازه تاسیس بودن بیمارستان سینا گزارش عملکردی از آن نداشتیم، هم اکنون رقم اعلام شده برای مطالبات این بیمارستان از سازمان یک میلیارد و 620 میلیون تومان است که در صورت تخصیص اعتبار پرداخت آن در اولیوت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عطااللّه هاشمی، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: انتظار کشاورزان برای اعلام جایزه تحویل گندم چه زمانی به پایان می‌رسد؟

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

کد خبر: 1228966 برچسب‌ها گندم

دیگر خبرها

  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت