Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز -معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه گفت: در حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، کوتاهی هایی وجود دارد که کاملاً واضح است.

محمدجواد حشمتی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات که منجر به جان باختن 10 نفر و مجروحیت چندین نفر شد، اظهار داشت: در ارتباط با پرونده حادثه واژگونی این اتوبوس، شعبه تخصصی در دادسرا تشکیل شده و موضوع در دست رسیدگی و بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول در دادستانی کل کشور گفت: پرونده هنوز در ابتدای کار است و گروه های کارشناسی در حال بررسی و جمع بندی نظرات خود هستند و بعد هم نظرات خود را به بازپرس پرونده می دهند تا تصمیم لازم اتخاذ شود.
حشمتی در پاسخ به این سوال که پیگیری های دادستانی کل به کجا رسیده است، افزود: ما پیگیری جمعی موضوع را با حضور مقامات دادستانی داشتیم و به اتفاق دادستان کل کشور از محل حادثه بازدید کردیم. جلساتی هم در دادستانی کل با حضور مقامات دانشگاه آزاد و چند نهاد دیگر برگزار کردیم که در این جلسات حادثه مرور و نقطه نظرات رئیس دانشگاه آزاد و افرادی که مسئولیت داشتند، استماع شد.
معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه در پاسخ به این سوال که آیا می توان گفت در این حادثه قصوری متوجه مسئولان دانشگاه آزاد است یا خیر افزود: بله. قاعدتاً این طور است. به هر حال واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، مجموعه بزرگی است و 10 تا 11 دانشکده در ارتفاعات ساخته شده و حدود 50 هزار دانشجو و کارمند و ... در این مکان تردد دارند. جاده دانشگاه نیز نسبتاً کوهستانی است و تدابیر خاصی را می طلبد؛ بنابراین باید پیش بینی های لازم اتخاذ و وسایل نقلیه مطمئن را بکارگیرند.
وی تصریح کرد: همچنین اینکه اتوبوس واژگون شده، از نظر فنی نقایصی داشته و جاده هم طوری بوده که باید احتیاط ها و مراقبت های لازم صورت می گرفت؛ بنابراین کوتاهی هایی وجود دارد و کاملاً هم واضح است؛ البته میزان آن باید در رسیدگی های قضایی روشن شود.

چهارم دی امسال در ساعت 12 و 20 دقیقه، اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات به دلیل نقص فنی و بریده شدن ترمز، از مسیر خارج و واژگون شد که طی این حادثه 10 نفر کشته و 25 نفر زخمی شدند.


منبع: پول نیوز

کلیدواژه: حادثه اتوبوس دانشگاه پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش

عزیزاله فرضی پور معاون ورزش و تفریحات دریایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: «منصوریان» که قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد و هم اکنون رییس هیات ووشو منطقه آزاد کیش نیز است، با کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو در کشور چین موفق به دریافت سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی ووشو استرالیا شد.

وی افزود: این ورزشکار نامی کشور در وزن ۶۰ کیلوگرم با شکست دادن حریفی از ترکیه و باخت در برابر حریف چینی به مدال نقره بسنده کرد.

معاون ورزش و تفریحات دریایی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به قضاوت پایان «مجید خوبیاری» داور هیئت ووشو منطقه آزاد کیش در مسابقات انتخاباتی جام جهانی کیش اشاره کرد و گفت: خوبیاری که مسوولیت نایب رییس هیات ووشو منطقه آزاد کیش را نیز بر عهده دارد، مستقیما توسط فدراسیون جهانی جهت قضاوت به این دوره مسابقات دعوت و با عملکردی عالی موجب درخشش نام کشور عزیزمان در حوزه داوری شد.

وی افزود: «خوبیاری» پیش از این سابقه داوری در مجامع بین المللی از جمله مسابقات جهانی اندونزی را در کارنامه خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • رقابت ۲۳۰۰ داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود