Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه استاد پرورش و امثال او از میان ما رفته‌اند اما هنوز هم افرادی نظیر او در جامعه یافت می‌شود و باید قدر آنها را دانست و از آنها استفاده کرد.

«حسینعلی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با اشاره به به پنجمین سالگرد ارتحال دکتر سید علی‌اکبر پرورش درباره شخصیت وی اظهار داشت: استاد دکتر سید علی‌اکبر پرورش به عنوان یک انسان مدیر، مدبر، شجاع و انقلابی الگویی برای انقلابیون پیش و پس از اپیروزی انقلاب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی او یک انسانی متعبد و دین‌مدار بود و ما نیز پیش از انقلاب به عنوان یکی از بچه‌های انقلابی، مکررا در سخنرانی‌ها و تظاهرات‌ها استاد پرورش را می‌دیدیم و از او استفاده می‌کردیم و پس از پیروزی انقلاب نیز به ویژه زمانی که سمت رسمی نداشتند و به درخواست برخی از دوستان در اصفهان ساکن شدند و کلاس ‌های تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه را به همراه تحلیل‌های پویا و موثر از شرایط روز برگزار کردند، استفاده ما از وجود او بیشتر شد.


وی غفلت از تربیت افراد جایگزین را یاد‌آور شد و افزود: متاسفانه در برهه ای از تاریخ انقلاب اسلامی از تربیت افراد جایگزین برای نیرو‌ها و مسئولیت‌های نظام غفلت شد و این غفلت، خلاء‌هایی را در بخش‌هایی ایجاد کرد که البته با توجه به اینکه هنوز‌ هم کم نیستند کسانی که رژیم طاغوت را دیده و با آن مبارزه کرده‌اند، این خلاء‌ها قابل ترمیم است و این افراد که هم انقلاب را و هم جنگ را دیده‌اند باید در تربیت افرادی نظیر استاد پرورش بکوشند و اگر همچنان از این مهم غفلت شود، جامعه و نظام دچار خلل خواهد شد.


حاجی دلیگانی افزود: اگر استاد پرورش توانست چنین شخصیتی بشود، یکی از دلایل آن وجود افرادی با انگیزه و مخلص و متعهد در اطراف ایشان بود که با هم رشد کردند و اگرچه امروز استاد پرورش‌ها در میان ما نیستند اما افرادی نظیر او کم نیستند و می‌توان از آن‌ها برای الگو سازی و تربیت نسل جوان انقلاب استفاده کرد./

 

 

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل آیت الله سید حاتمی استان گلستان خبرگزاری شبستان استاد پرورش استاد علی اکبر پرورش کانون های مساجد مجلس شیراز کلیسا حاجی دلیگانی استاد پرورش استاد علی اکبر پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، استان کردستان غرق در عزا و ماتم شد و مردم در سراسر این استان به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) که در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام دارای شخصیت بسیار بزرگی است که باید ابعاد شخصیتی این امام بزرگ بیش از پیش به نسل جوان معرفی و مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: امام صادق(ع) صاحب مکتب و به واسطه هدایتی که به تبعیت از امام حسین(ع) داشتند، دین اسلام را نجات بخشید و مسیر جامعه اسلامی به سوی درستی هدایت شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: یکی از کارهای اصلی امام صادق(ع) تربیت نیرو بود که بعد از تعلیم و تربیت، مورد توجه قرار داد، به طوری‌که این امام بزرگ بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) فرصت و ماموریتی که داشتند یک ماموریت و انقلاب فرهنگی بود، افزود: امام جعفر صادق(ع) خدمات علمی، فکری و مشخصا فرهنگی بسیار بزرگی انجام داده‌اند که همواره ماندگار است.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: ما یک راه تربیتی و فرهنگی بیش نداریم و آن این است که ما متمسک به قرآن و اهل بیت(ع) و سنت رسول خدا(ص) باشیم.

وی انقلاب اسلامی را ادامه‌دهنده مکتب امام صادق(ع) ذکر کرد و یادآور شد: درس شهادت امام صادق این است که ما تکلیف خود را بدانیم و در مقابل همه توطئه‌ها آگاه، شناخت و بصیرت داشته باشیم. 

استاندار کردستان ابراز داشت: امیدواریم خداوند توفیق درک شناخت ائمه اطهار(ع) را به همه ما عطا کند.

نظیر این مراسم در سایر شهرستان‌های استان کردستان نیز برگزار شد.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند