Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد امروز سه شنبه سخنرانی مهمی را درباره دیوار مرزی مکزیک در کاخ سفید خطاب به شهروندان این کشور ایراد کند. ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که پافشاری و اصرار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر اختصاص بودجه 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی مکزیک و مخالفت دموکرات‌ها موجب تعطیلی یک چهارم فعالیت‌های دولت آمریکا طی سه هفته اخیر شده است، ترامپ قصد دارد امروز درباره دیوار مرزی سخنرانی کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین قصد دارد پنجشنبه به مرز مکزیک سفر کند. تعطیلی دولت آمریکا طی 18 روز گذشته ادامه داشته است. مذاکرات کاخ سفید و نمایندگان دموکرات برای دستیابی به توافق نهایی بر سر بازگشایی دولت به جایی نرسیده است.

دموکرات‌ها بر این باورند که تا زمانی که دولت آمریکا تعطیل است، نمی توان مذاکرات سازنده‌ای با مقام‌های کاخ سفید درباره امنیت مرزی داشت.

ادعای مقام کاخ سفید درباره تغییر نظر ترامپ در خصوص دیوار مرزیاعلام وضعیت اضطراری؛ حربه جدید ترامپ برای ساخت دیوار مکزیک

 

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه به مجلس نمایندگان می رود تا درباره بازگشایی دولت با نمایندگان جمهوریخواه رایزنی کند.

دموکرات‌ها که طی هفته جاری کنترل مجلس نمایندگان را در دست گرفته‌اند؛ قانونی را برای بازگشایی دولت تصویب کرده‌اند که به درخواست‌های ترامپ کاملا بی توجهی کرده و هیچ گونه منابع مالی برای احداث این دیوار در نظر نگرفته است.

ترامپ نیز تهدید کرده است که این قانون را امضا نخواهد کرد آن هم تا زمانی که منابع مالی مورد نیاز برای ساخت این دیوار فراهم شود. ترامپ گفته است که تعطیلی دولت آمریکا شاید سال‌ها ادامه پیدا کند.

در حالی که دو طرف همچنان بر مواضع خود پافشاری و اصرار می‌کنند، حقوق 800 هزار کارمند بخش دولتی پرداخت نشده است.

تازه ترین نظرسنجی رویترز-ایپسوس نشان می‌دهد که 50 درصد مردم آمریکا ترامپ را به خاطر تعطیلی دولت سرزنش می‌کنند و 7 درصد نمایندگان جمهوریخواه و 32 درصد دموکرات‌ها را عامل اصلی تعطیلی دولت می‌دانند.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خانه ‌ملت،متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه، همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.
اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.
ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم.خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان دوا نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند