Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@14:26:37 GMT

لوازم یدکی خودروهای ژاپنی تویوتا و مزدا

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۷۲۸۴

ژاپن نیز یکی دیگر از کشورهای مطرح در صنعت خودروسازی است. تویوتا از کارخانجات مهم ژاپن است که در زمینه تولید خودرو فعالیت می‌کند.

ژاپن یکی از کشورهایی است که در صنایع مختلفی پیشرفت زیادی داشته و توانسته محصولات خود را به سراسر دنیا صادر کند. خودروسازی از جمله صنایعی است که ژاپن در آن موفقیت زیادی دارد؛ طوری که خودروهای ژاپنی از بهترین وسایل نقلیه در اقصی نقاط دنیا شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی علاوه بر خودروهای ژاپنی، لوازم یدکی آن‌ها نیز اهمیت بالایی دارد. لوازم یدکی خودروهای ژاپنی توسط کارخانجات آن‌ها تولید شده و به دیگر کشور صادر می‌شوند. 

خودرو تویوتا

ژاپن نیز یکی دیگر از کشورهای مطرح در صنعت خودروسازی است. تویوتا از کارخانجات مهم ژاپن است که در زمینه تولید خودرو فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1937 میلادی شروع به‌کار کرد و پس از رشد صعودی، محصولات خود را به سراسر دنیا صادر نمود. خودورهای ژاپنی به ساختار قوی موتور، استحکام و مقاومت جلوبندی و طراحی زیبایی ظاهری و اتاق داخلی شناخته می‌شوند.

نحوه تهیه لوازم یدکی تویوتا

لوازم یدکی خودروهای ساخت کره و ژاپن، توسط کارخانجات یا زیر مجموعه‌های آن‌ها تولید می‌شوند. لوازم یدکی تویوتا عموما توسط زیر شاخه‌های تولیدی تویوتا ساخته شده و سپس به نمایندگی‌های تویوتا ارسال می‌شود. لوازم یدکی تویوتا را می‌توان از نمایندگی‌های این شرکت یا فروشگاه‌های لوازم یدکی تهیه کرد. همچنین لوازم یدکی تویوتا به صورت نو و استوک نیز در بازار موجود می‌باشد. بسیاری از افراد بر این باورند که اگر لوازم یدکی نو اما تقلبی خودروهای تویوتا را تهیه کنند طول عمر بیشتری نسبت به لوازم یدکی استوک یا دست دوم اصل دارند؛ در حالی که لوازم یدکی تقلبی نه تنها طول عمر بالایی ندارد؛ بلکه در کارکرد دیگر قطعات نیز تاثیر مخربی می‌گذارد. عموما لوازم یدکی تقلبی از مواد اولیه‌ای که کیفیت کمی دارند تولید می‌شود و پس از مدتی دوباره مشکلات خودرو به وجود می‌آیند.

 

 

خودرو مزدا

مزدا یکی دیگر از کارخانجات خودروسازی ژاپنی است که در سال 1920 در زمینه تولید خودرو شروع به‌کار کرد. دفتر مرکزی این شرکت در هیروشیمای ژاپن قرار دارد. خودروهای سواری و وانت مزدا، از جمله خودروهای محبوب در سراسر دنیا شناخته می‌شوند که از دهه 70 نیز به ایران وارد شده‌اند. از طرفی امروزه خودروهای مزدا با همکاری گروه بهمن مونتاژ شده و به بازار عرضه می‌شوند.

 

ویژگی‌های خودرو مزدا

خودروهای مزدا در مرحله از تولید پیشرفته‌تر می‌شوند. سیستم کنترل پایدار در حرکت یا DSC، چراغ جلوی زنون همراه با سنسور نور، سنسور باران، شیشه شوی چراغ‌های جلو، شیفتر پشت فرمان، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم هوشمند بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی مجهز، آینه‌های جانبی برقی تاشو همراه با چراغ راهنمای بغل و گرمکن روی آینه،  قابلیت تعویض دنده به‌صورت دستی از روی فرمان سانروف، چهار سیلندر و 16 سوپاپ بخشی از ویژگی‌های خودروهای مزدا محسوب می‌شوند.

لوازم یدکی خودروهای مزدا

خودروهای مزدا نیز مانند خودروهای تویوتا به لوازم یدکی نیاز دارند. هر چند خودروهای مزدا در ایران نیز مونتاژ می‌شوند؛ اما لوازم یدکی آن‌ها توسط کارخانه خودورسازی مزدا یا زیر مجموعه‌های آن تولید شده و به کشور وارد می‌شود. لوازم یدکی خودروهای مزدا مانند هر خودروی دیگری باید اصل و اورجینال باشد و همین‌طور مطابق با نوع و مدل خودرو مزدا استفاده شود. لوازم یدکی مزدا به صورت انحصاری در نمایندگی مزدا یا فروشگاه‌های لوازم یدکی عرضه می‌شود.

 

نحوه تخشیص لوازم یدکی خودروهای ژاپنی اصل

لوازم یدکی خودروهای ژاپنی مانند دیگر خودروها از مولفه و ویژگی‌های ثابتی برخوردارند که اگر در زمان خرید به آن‌‌ها توجه کنید می‌توانید لوازم یدکی اصل از تقلبی را تشخیص دهید.

 

کیفیت لوازم یدکی

لوازم یدکی که در کشورهای اصلی تولید می‌شوند مسلما از کیفیت بالاتری نسبت به لوازم یدکی جعلی برخوردارند. کیفیت بسته‌بندی، نحوه بسته‌بندی و جنس قطعات از پارامترهایی هستند که باید در زمان خرید لوازم یدکی به آن‌ها توجه کنید.

 

فروشگاه‌های معتبر لوازم یدکی

برای خرید لوازم یدکی خودروهای ژاپنی سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر خرید کرده و یا از راهنمایی تعمیرکار خودرو و افرادی که در زمینه تشخیص لوازم یدکی تخصص دارند بهره بگیرید. از طرفی بسیاری از تعمیرگاه‌های خودرو در زمان تعمیرات، از لوازم یدکی نیز استفاده می‌کنند و دیگر نیازی نیست که صاحبان خودرو به‌طور مجزا لوازم یدکی تهیه کنند؛ بنابراین بهتر است در زمان خرابی خودرو به تعمیرگاه‌های انحصاری خودروهای ژاپنی مراجعه کنید.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)

 

 

 

منبع :فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم) نحوه تولید عطر، ادکلن و اسپری خوشبوکننده بدن در یک کارخانه فرانسوی (فیلم) بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت