Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی بیانیه‎ منتشر شده از سوی سرویس خبری ناوگان ششم نیروی دریایی ایالات متحده، کشتی بزرگ آب‌خاکی نیروهای دریایی آمریکا، فورت مک‌هِنری، از طریق تنگه داردانل به دریای سیاه می‌رود. ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از TASS، فرمانده ناوگان ششم آمریکا، لیزا فرانچتی، بیان کرد که این گام، "عزم جمعی برای تضمین امنیت در دریای سیاه" را تایید کرده و نشانگر "همکاری نزدیک" با ناتو و دیگر شرکای واشنگتن در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که فرماندهی ناوگان ششم نیروی دریایی ایالات متحده در ناپل (ایتالیا) مستقر است. در کشتی فورت مک‌هِنری حدود 500 نفر دریانورد وجود دارد، این کشتی مجهز به سکوی مخصوص بارگیری پنج فروند هواناو است که برای فرود و بارگیری دریانوردان و تجهیزات نظامی استفاده می‌شود. تناژ جابجایی کشتی 16.1 هزار تن، و طول آن 190 متر بوده، و مجهز به توپخانه و سلاح‌های موشکی ضدهوایی است.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • ناو اقیانوس‌پیما و مجهز به موشک های بالستیک دوربرد سپاه از خط استوا گذشت +جزئیات مهم
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • بگویید «کنست آمریکا»!
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله