Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:21:57 GMT

بیش از ۳۰ دستگاه مجهز به اینترنت ۵G در راهند!

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۸۲۹۶

بیش از ۳۰ دستگاه مجهز به اینترنت ۵G در راهند!

غول تراشه سازی کوالکام در نخستین روز از آغاز بکار رسمی نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ لاس وگاس از عرضه بیش از ۳۰ دستگاه مبتنی بر فناوری شبکه ۵G خبر داد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ قرار است در تاریخ ۸ تا ۱۱ ژانویه سال جاری میلادی در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا برگزار شود که میزبان شرکت‌های بزرگ و غول های تکنولوژی متعددی در جهان خواهد بود تا از جدیدترین محصولات خود رونمایی و پرده‌برداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کوالکام بعنوان بزرگترین شرکت تراشه سازی در جهان در جریان نمایشگاه لاس وگاس به تازگی اعلام کرده است که بالغ بر ۳۰ دستگاه مبتنی بر فناوری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G در سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه و ارائه خواهد شد.

این غول تراشه‌سازی همچنین خاطرنشان کرده است که سال ۲۰۱۹ سال اینترنت ۵G خواهد بود و دستگاه‌های متعددی در سال جاری میلادی عرضه می‌شوند که همگی به این فناوری تجهیز شده‌اند.

بر اساس گفته‌های کوالکام، این شرکت توانسته است تقریبا تمامی قراردادهای تراشه مربوط به فناوری اینترنت ۵G در سال ۲۰۱۹ را با موفقیت به امضا برساند.

اینتل بعنوان بزرگترین رقیب شرکت کوالکام، نیز پیشتر از ساخت و تولید مودم های اینترنت ۵G سخن گفته بود که حالا اخیرا در کنفرانس خود از افزایش تلاش های خود در خصوص توسعه این فناوری خبر داده است.

بر اساس گزارش وب سایت venturebeat، با توجه به آنکه کارشناسان و تحلیلگران قبل از آغاز بکار نمایشگاه CES۲۰۱۹ نیز پیش بینی کرده بودند که اینترنت ۵G یکی از محورهای اصلی و کلیدی معرفی محصولات شرکت های مختلف در جریان این نمایشگاه خواهد بود، بنابراین به نظر می‌رسد که ادعای کوالکام نیز بی‌اساس نبوده و دستگاه‌های مذکور که قرار است از فناوری شبکه ۵G پشتیبانی کنند، از تراشه و مودم های کوالکام استفاده خواهند کرد.

البته این در حالیست که سامسونگ نیز پیشتر اعلام کرده بود که تراشه و مودم های اختصاصی ۵G خود را توسعه داده است که البته گفته می شود تراشه و سخت افزارهای مودم ۵G توسعه داده شده توسط کوالکام سازگاری و تناسب بهتری با شبکه نسل پنجم اینترنت همراه در ایالات متحده آمریکا داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تراشه اینترنت 5G کوالکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت گیزموچاینا، براساس گزارش‌های منتشرشده، «آی‌پد پرو» جدید با تراشه M4 عرضه می‌شود.

این خبر را مارک گرومن خبرنگار بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد. اگر این موضوع درست باشد، این «آی‌پد» نخستین دستگاه اپل با سری جدید تراشه M خواهد بود.

گرومن همچنین مدعی شده است که عملکرد فعالیت‌های هوش مصنوعی با تراشه M4 ارتقا خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد

بدین‌ترتیب می‌توان گفت که اپل، سری جدید آی‌پدهای خود را به‌عنوان نخستین دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی واقعی ارائه خواهد کرد. با این حال، هنوز همه‌چیز در حد شایعه بوده و باید در انتظار روز هفتم‌ماه مه (۱۸ اردیبهشت) که روز رونمایی است، بود.

کد خبر 848120 برچسب‌ها شرکت اپل کامپیوتر - تبلت‌ کامپیوتر - تراشه

دیگر خبرها

  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • چین هنوز سال‌ها از ایالات متحده عقب است