Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد صفتی، مدیر کمیته تیم‌های ملی گفت: تنیس ایران سال ۹۷ را با شکوفایی در بخش رده‌های سنی آغاز کرد. ‌ ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

فرشاد صفتی، مدیر کمیته تیم‌های ملی در گفت‌وگو با سایت فدراسیون تنیس تصریح کرد: سال 97 با شکوفایی در رده‌های سنی پایه آغاز شد، از 11 فروردین ماه تیم زیر 12 سال پسران ایران در لبنان موفق به شکست حریف قدرتمند خود از لبنان شد و این نتیجه پس از سال‌ها بروی زمین‌های هارد کورت بدست آمد که این اتفاق حاصل توجه فدراسیون تنیس به ریاست مجید شایسته پس از غریب به 7 سال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پس از آن شاهد درخشش جوانان و نوجوانان کشورمان در هر 2 بخش پسران و دختران و ایجاد انگیزه‌ای برای بازیکنان رده‌های سنی پایه بودیم. اهداء تسهیلات و جوایز نقدی از جمله برنامه‌های حمایتی فدراسیون برای بازیکنان بود و ایجاد این انگیزه موجی از حضور بازیکنان ایرانی در میادین بین المللی را به همراه داشت.

در رده‌های سنی سینا مقیمی با 17 سال سن در بخش پسران و مشکات الزهراء صفی با 14 سال سن در بخش دختران توانستند نام ایران را در سطح مسابقات بین المللی جوانان در منطقه و آسیا پررنگ تر کنند. مقیمی در 5 هفته مسابقات بین المللی جوانان در کشورهای ترکمنستان، لبنان، ارمنستان و ایران به فینال راه پیدا کرد و صفی نیز بیشترین جهش را به علت نتایجی بدست آمده در رنکینگ بین المللی بدست آورد. این موفقیت‌ها در پایان سال 2018 با حضور 128 تنیسور ایرانی در رده‌های سنی زیر 14 سال ، زیر 18 سال و بزرگسالان آقایان در رنکینگ آسیا و جهان همراه بود.

سینا مقیمی با رتبه 210 و مشکات الزهراء با رتبه 577 رنکینگ سال 2019 را آغاز کردند. یکی از اتفاقات ویژه‌ای که در رده‌های سنی پایه شاهد آن هستیم توجه فدراسیون تنیس آسیا و جهان به بازیکنان در حال پیشرفت ایرانی بوده و در سال 1397 برای دومین سال پیاپی 4 نماینده ایرانی به عضویت تیم تنیس غرب آسیا جهت شرکت در مسابقات سطح 2 در این قاره انتخاب شدند.

صفتی ادامه داد: درسا چراغی، امیر علی قوام و کسری رحمانی به عنوان بازیکن و فرناز فصیحی به عنوان مربی و نمایندگان ایران برای دومین سال متوالی و با توجه به کسب نتایج قابل قبول در مسابقات قهرمانی غرب آسیا در اردن، راهی تایلند با نام  تیم غرب آسیا شدند.

پیش از این مشکات الزهراء صفی، یونس طلاور و آریو جوادی بهمراه خانم شهرزاد شیخ صراف بعنوان مربی تجربه حضور در تیم غرب آسیا در سال 2018 را داشتند. با توجه به حضور مشکات الزهراء صفی به عنوان بازیکن دختر 14 سال که بالاترین پیشرفت و امتیاز را در رقابت های زیر 18 سال در مسابقات جوانان ITF را داشت از سوی فدراسیون تنیس آسیا جهت حضور در مسابقات  گریدهای 3 و 2 هندوستان به مدت 3 هفته دعوت شد و این فرصت بسیار گران بها به سادگی برای هر بازیکن مهیا نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با حمایت‌های ریاست فدراسیون میزبانی متعدد رقابت‌های تور تنیس زیر 14 سال آسیا و 4 دوره مسابقات بین المللی جوانان روند ارتقاء بازیکنان ایرانی را پیش از پیش سرعت بخشید و بازیکنان ایرانی در حال رسیدن به خود باوری هستند که امیدوارم در سال در پیش رو شاهد حضور بازیکنان جوان کشورمان در یکی از معتبرترین رقابت‌های تنیس در سطح اول جهان باشیم.

ثبت‌نام مجمع انتخاباتی تنیس و چوگان دوباره انجام می‌شود

 

انتهای پیام/

R1435/P/S3,33/CT12 واژه های کاربردی مرتبط تنیس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تنیس تنیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین روز رقابت های بین المللی تنیس ساحلی در بخش بانوان و آقایان برگزار و تیم‌های حاضر در راند نخست جدول اصلی با هم دیدار کردند.

این مسابقات در بخش آقایان با انجام ۱۶ دیدار پیگیری شد و در پایان برترین ها به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و در بخش بانوان نیز ۸ تیم مدعی جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست آوردند.

مسابقات امروز با انجام ۱۴ دیدار دیگر پیگیری می شود.در بخش بانوان ۱۴ و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند.

سرداوری و مدیریت این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره و کسری حجازی است و در بخش بانوان لعیا خیام باشی داور نشان سفید کشورمان و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات، حضور دارند.

این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در زمین‌های تنیس مارینا و پلاژ بانوان آغاز شده و در حال برگزاری است.

کد خبر 6089714

دیگر خبرها

  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • معرفی تنیسورهای برتر مسابقات تور جهانی تنیس جوانان
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • چهره تنیسورهای حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شد
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم