Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@18:35:34 GMT

9 بنای تاریخی سبزوار مرمت شد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۲۸۹۲۴۹

9 بنای تاریخی سبزوار مرمت شد

محسن برآبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات مرمتی در کاروانسراهای سنگ کلیدر و زعفرانیه، بخشی از بافت تاریخی خیابان بیهق، خانه تاریخی جعفرزاده، مصلای تاریخی، آرمگاههای کاشفی و اسرار، مسجدجامع و مدرسه علمیه صورت گرفته است.
وی اقدامات مرمتی را شامل جداره سازی، محوطه سازی، مرمت استحفاظی با ترکیب آجر، کاشی و مصالح سنتی برای جلوگیری از تخریب بیشتر بناهای تاریخی ذکر و بیان کرد: شهر سبزوار با معماری درونگرا و مصالح بومی خشتی و آجری در حاشیه کویر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار ادامه داد: بافت تاریخی این شهر با 50 اثر ثبت و 100 مورد اثر شناسایی شده شامل مسجدجامع، بازار و محلات مسکونی 180 هکتار وسعت دارد.
950 اثر تاریخی، فرهنگی طبیعی و معنوی در شهرستان سبزوار وجود دارد که تاکنون 161 مورد آنها در فهرست آثار ملی ثبت شده اند. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها مدرسه مشهد تاریخی مرمت سبزوار جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۸۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع

علیرضا نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عبور هزار کیلومتر قنات از زیر شهر یزد از اتصال فاضلاب خانه های محدوده به قنات انتقاد کرد و افزود: برخی از مقنی ها برای سود بیشتر درصدد اتصال فاضلاب منزل به قنات هستند که هم جرم است و هم مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه این مساله سبب نشت فاضلاب می‌شود که در روزهای اخیر شاهد ایجاد حفره‌ای به عمق هشت متر بودیم که با تلاش ۲۴ ساعته کارکنان شهرداری برطرف شد، اظهار کرد: همچنین برای چاه‌های دفع فاضلاب باید در داخل همان مکان و نه در داخل کوچه انجام شود.

کد خبر 6092287

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود