Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه نشست خبری اجرای دقیق قانون پیش فروش ساختمان با حضور مسئولان مرتبط با اجرای قانون در سالن اجتماعات دادگستری کل گلستان برگزار شد.

مجید طاهری، معاون شهرسازی شهرداری گرگان در این نشست اظهار کرد: طبق مفاد این قانون وظایفی بر عهده شهرداری ها است که آن صدور شناسنامه فنی ساختمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مختصات ملکی که قرار است برای آن شناسنامه فنی صادر شود باید در اختیار دفتر ثبت و اسناد قرار بگیرد.

طاهری اضافه کرد: طی سال ۹۷ حدود هزار و ۳۲۰ مورد شناسنامه فنی با کاربری مسکونی، ۹۱ مورد کاربری تجاری و ۴۰ مورد سایر کاربری‌ها در گرگان صادر شده است.

معاون شهرسازی شهرداری گرگان ادامه داد: هر واحد مختصات مربوط به آن ملک را در ابتدای صدور پروانه در قالب شناسنامه فنی باید تهیه کند و در اختیار ثبت اسناد و املاک قرار دهد.

بیش از ۳۰۰۰ مشاور املاک در گلستان وجود دارد

همچنین رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک گرگان اظهار کرد: ۹۵۰ واحد صنفی مشاوران املاک در گرگان مشغول به فعالیت هستند که اتحادیه بازرسی بر کار آن ها نظارت می‌کند.

رضا گرجی با بیان این که در سطح گلستان بیش از سه هزار مشاور املاک داریم، افزود: اجرای قانون پیش فروش ساختمان را در کاهش تخلفات موثر است و متولی اصلی آن شهرداری، ثبت اسناد و بیمه است.

وی با اشاره به این که اگر این قانون اجرا نشود مشاوران املاک هم ضرر می کنند، گفت: مشاوران حق ندارند برای دریافت کمیسیون بیشتر، قراردادی تنظیم کنند که به دفترخانه رفته و برگردد.

گرجی افزود: قانون پیش فروش ساختمان در برهه‌ای برای مشاوران املاک منع شد اما مسئولان برای این صنف حق و حقوقی درنظر گرفته تا با ارائه مشاوره این عمل انجام شود.

وی از رسانه‌ها خواست نسبت به آگاه‌سازی عمومی و ارتقاء سواد قانونی در جامعه تلاش کنند.

مجوز انتشار پیش فروش ساختمان توسط راه و شهرسازی صادر می شود

همچنین اسدالله پناه یزدان، سرپرست مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: تفاوت ساخت و ساز را می توانید از سال ۷۲ که قانون نظام مهندسی ابلاغ شده، ببینید.

وی افزود: ممکن بود ساختمانی با زلزله چهار ریشتر هم دچار آسیب شود اما اکنون بسیاری از ساختمان ها با ریشترهای بالاتر هم در گرگان مشکلی پیدا نخواهند کرد.

پناه یزدان گفت: هرگونه آگهی در خصوص پیش فروش باید از طریق راه و شهرسازی صورت گیرد و مجوزهای لازم براساس آیین نامه های ابلاغی انجام شود.

کد خبر 4507329

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل راه و شهرسازی گلستان شهرداری گرگان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۲۹۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟

روند تعویض شناسنامه‌ها، مدارک موردنیاز و محل مراجعه برای این کار از دغدغه‌های بیشتر شهروندان است و آن‌ها می‌خواهند بدانند که برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی و به کجا مراجعه کنند.

به گزارش همشهری، ۱- اولین کار این است که برای درخواست صدور شناسنامه جدید به‌صورت حضوری به ثبت احوال و یا یکی از دفاتر پیشخوان بروید و پس از دریافت فرم تعویض شناسنامه و پرداخت هزینه‌های قانونی، درخواست خود را ارائه کنید. این کار می‌تواند توسط خود فرد، پدر، جد پدری، مادر (تا زمانی که در زوجیت پدر باشد) یا قیم برای افراد زیر ۱۸سال انجام شود.

این را هم بگوییم که در سال‌های گذشته، خدمات تعویض شناسنامه و دریافت شناسنامه المثنی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان ثبت احوال کشور انجام می‌شد و امکان پیگیری صدور شناسنامه با کد ملی هم وجود داشت، اما فعلا این خدمت در لیست خدمات الکترونیکی سایت ثبت احوال وجود ندارد.

۲- بعد از رفتن به اداره ثبت احوال یا دفتر پیشخوان، وقت ارائه مدارکی است که باید با خودتان همراه داشته باشید؛ یعنی اصل شناسنامه و ۳قطعه عکس۴×۳ تمام‌رخ جدید (برای اشخاص ۱۵سال به بالا). بعد هم باید هزینه مربوطه را طبق تعرفه جاری پرداخت کنید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر شناسنامه‌ای که برای تعویض با خودتان برده‌اید عکس نداشته باشد، ارائه اصل مدارک معتبر عکس‌دار از قبیل گذرنامه، کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت، گواهینامه‌رانندگی، کارنامه عکس‌دار دوره‌های تحصیلی راهنمایی به بالا، معرفی‌نامه عکس‌دار دانش‌آموزان از سوی مدرسه‌ای که مشغول تحصیل هستند یا کارت شناسایی عکس‌دار کارکنان دوایر دولتی با ذکر مشخصات سجلی هم کارتان را راه می‌اندازد. اگر هم هیچ کدام از این مدارک را نداشتید، شما را به نیروی انتظامی معرفی می‌کنند تا درخواست تأیید عکس برایتان بیاید.

۳- اگر چند سال قبل برای گرفتن شناسنامه جدید به ثبت‌احوال می‌رفتید، باید حدود ۲‌ماه صبر می‌کردید تا شناسنامه جدیدتان صادر شود. اما امروزه تعویض شناسنامه در اداره ثبت‌احوال و دفاتر پستی به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌شود. البته به‌دلیل افزایش تقاضا برای صدور شناسنامه جدید، این کار ممکن است با تأخیری حداکثر ۱۵روزه هم مواجه شود.

۴- هزینه تعویض شناسنامه امسال ۵۰هزار تومان است. حالا اگر شناسنامه جدید دوباره گم شود، برای صدور شناسنامه جدید ۱۰۰‌هزار تومان از شما می‌گیرند و اگر برای سومین بار برای صدور شناسنامه جدید دست‌به‌کار شوید، این دفعه هزینه پرداختی ۱۵۰‌هزار تومان می‌شود. از مرحله سوم به بعد، هزینه صدور شناسنامه ۳۵۰‌هزار تومان محاسبه می‌شود.

دیگر خبرها

  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • مشاوران رئیس فدراسیون والیبال معرفی شدند
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود